Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart Electric Drive III

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart Electric Drive III
#81
 damiano.o 
Święte słowa
Ale pozwolę sobie na mały OT: co by złego nie pisać o 453 (z czym oczywiście się zgodzę) to jego skrzynia biegów jest jego najsilniejszą stroną, porównywalna nawet z autami klasy Premium (To tak w nawiązaniu do płynności automatów o których piszesz)

Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#82
 plesniak 
Damian ale tylko skrzynie po 2016, te wcześniejsze to dramat (a właściwie soft)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
 Odpowiedz
#83
 Lolek 
Kaziu, a w tym ZOE jake są bakterie? Litowe czy NiCd?
 Odpowiedz
#84
 MariuszB 
450/451 - skrzynia manualna automatyzowana
453 - skrzynia automatyczna dwusprzęgłowa

W tej pierwszej żaden, nawet najlepszy "soft" nie zmieni jej charakterystyki... ale jest w zasadzie nie do zajechania.
W tej drugiej, aksamitnie pracującej naturalną wydaje się być obawa o jej  trwałość i ewentualny koszt remontu ale z racji masy pojazdu może nie będzie to problemem nagminnym.

Wracając do tematu... Ogłoszenie DE F2 ED

Auto z 2012 i 23.5 tkm przebiegu. Z opisu wynika, że jedna cela miała defekt ale wymieniono kpl.aku o wartości 9 tyś €. Auto do kupienia aktualnie za praktycznie równowartość nowego aku ale oczywiście konieczna jest comiesięczna rata 65 € przez okres 5 lat.

Wynika z tego, że jednak padnięte aku (częściowo) to nie są takie przypadki i jak widać w DE nikt nie bawi się w wymianę pojedyńczego pakietu (serwisówka tego nie przewiduje?) tylko całego zestawu. Takie lub podobne ogłoszenie widziałem już kilka razy a pewnie z biegiem czasu będzie ich coraz więcej.

Pozostawiając temat dyskusyjnej tutaj ekologii a skupiając się jedynie na ekonomii: 65 € = 270 zł. Za równowartość zrobimy ~1500 km F2 CDI, co daje tygodniowo 375 km jazdy miejskiej... lub 53 km dziennie. Pomijając, że ED też trzeba "tankować" z gniazdka w domu co też kosztuje.

Wciąż nie czuję się zachęcony...
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#85
 Kanapa 
Za podobne pieniądze można ściągać ED z USA bez leasingu baterii.
Forfour 2005r [Obrazek: 585647.png] i 451 LET,  ex 450 0,6/454 1,5

Ktoś musi tu być marudą  Rolleyes więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
 Odpowiedz
#86
 Lolek 
I tu się zgadzam z obydwoma przedmówcami! Smart ma jeden duży pakiet i wg mojej wiedzy nie jest przewidziane rozbieranie go i wymiana pojedynczych ogniw jako czynność serwisowa. Oczywiście że można ale to doświadczony elektronik i na własne ryzyko. Wynajem akku to francuski wynalazek z przed ponad 20 lat i ponieważ odbiera jakikolwiek sens ekonomiczny użytkowania auta elektrycznego to chyba powoli zamiera. Ma tylko jedną zaletę polegającą na tym że ryzyko padnięcia zestawu jest przeniesione na producenta akku. W przypadku baterii NiCd, które są połączone szeregowo, padnięcie jednego akumulatora "załatwia" całość. Współcześnie produkowane auta są zazwyczaj napędzane baterią ogniw litowo-jonowych połączonych w układ szeregowo-równoległy, co zapewnia o wiele większą trwałość i mniejsze ryzyko utraty zasięgu. I teraz ciekawostka, otóż baterie litowe zostały skonstruowane do amerykańskich rakiet kontynentalnych by po pobycie przez 20 lat w silosie były nadal sprawne i zapewniały możliwość prawidłowego startu.
PS Na znanym wszystkim serwisie filmowym dostępne są filmy z rozbiórki pakietu od tesli czy nissana, smarta nie widziałem, ale możliwe że też można znaleźć.
 Odpowiedz
#87
 v-rod 
Witam wszystkich ED. elektryków i pseudo znawców elektryków.
Dawno mnie tu nie było, bo od dwóch lat byłem zajęty jeżdżeniem Smartem elektrykiem.
 Odpowiedz
#88
 v-rod 
(31.01.2018, 22:42)v-rod napisał(a): Witam wszystkich ED. elektryków i pseudo znawców elektryków.
Dawno mnie tu nie było, bo od dwóch lat byłem zajęty jeżdżeniem Smartem elektrykiem.
Raz biały, raz niebieski jak kto woli [Obrazek: 1c2804f47e67a91dbfc1d2c23053b0da.jpg][Obrazek: 594f8ad20c7dd8473b8697e5fb70a03c.jpg][Obrazek: affc89e22d53a07b13eba67de5f003ed.jpg][Obrazek: ac4fef9fa6ca2a976737c67e02bccf4e.jpg]

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
#89
 v-rod 
(31.01.2018, 23:48)v-rod napisał(a):
(31.01.2018, 22:42)v-rod napisał(a): Witam wszystkich ED. elektryków i pseudo znawców elektryków.
Dawno mnie tu nie było, bo od dwóch lat  byłem zajęty jeżdżeniem Smartem elektrykiem.
Raz biały, raz niebieski jak kto woli [Obrazek: 1c2804f47e67a91dbfc1d2c23053b0da.jpg][Obrazek: 594f8ad20c7dd8473b8697e5fb70a03c.jpg][Obrazek: affc89e22d53a07b13eba67de5f003ed.jpg][Obrazek: ac4fef9fa6ca2a976737c67e02bccf4e.jpg]

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
A tak wygląda silnik w ED.[Obrazek: 80abc7224c441fe5ed97f00b5d5cdeb6.jpg]

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
  Smart 451
Electric Drive
 Odpowiedz
#90
 damiano.o 
to jeszcze się pochwal dlaczego niebieski ............... bo grał w reklamie razem z ED 453[Obrazek: e347b7dd372ceaa3b485e31461dabb90.jpg][Obrazek: bb12b6e1b5fa053068f1ffb6e6394126.jpg][Obrazek: 428b43fea8441ec38479aad1072366a7.jpg]

Tapnięte z SG NOTE 8
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości



Menu