Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

[454] Check engine - P0141

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
[454] Check engine - P0141
#1
 Pawelt33 
Witam, czy spotkał się ktoś z posiadaczy 454 że po wymianie kompletnego układu wydechowego (tzn. od katalizatora do końca) zapalił się check zgłaszając błąd 0141 - czyli Heated oxygen sensor (HO2S) 2, bank 1 - Heated control - circuit malfunction. Dotyczy to awarii obwodu grzałki czujnika 2, bank 1. Wymieniłem sondę lambdę za kątem (i to dwa razy), nie pomogło. Ktoś wie gdzie dalej te cztery kabelki od sondy idą? Myślę sprawdzać połączenia tych przewodów. Dziwi mnie tylko to że awaria wystąpiła w tym samym momencie co wymiana wydechu - czy możliwe że przy montażu Panowie uszkodzili katalizator? Czy to tylko zbieg okoliczności? Przed wymianą wydechu było ok. Co myślicie?
 Odpowiedz
#2
 raffa 
Katalizatorów się chyba nie uszkadza. Chyba, że przez uszkodzenie rozumiesz 'wycięcie' Very happy

Oby jednak nie...

Błąd (jeśli poprawnie odczytany) sugeruje raczej przerwę, czy tam błąd w obwodzie, więc może przy okazji w jakiś sposób zostały uszkodzone kabelki. Samochód stary, może kątówka była w robocie i może coś się tak upaliło przy okazji...
 Odpowiedz
#3
 Pawelt33 
Kątówka była w robocie - bo przy mnie odcięli wydech i przyspawali nowy. Uszkodzenie mechaniczne odpada, ponieważ sondę wymienia się razem z kablami aż do wtyczki która jest schowana już w podłodze samochodu. Jedyne co mi przychodzi do głowy to to że za mocno pociągneli ten kabel i go wzruszyli na drugim końcu, tylko nie wiem gdzie te kable dalej idą.
 Odpowiedz
#4
 raffa 
No to najważniejsze, że robili przy Tobie Smile

Ja tez nie wiem, gdzie idą te kable, trzeba czekać na kogoś, kto się zna na forfourach. Obstawiam, że jak wtyczka jest w podłodze, to drugi koniec jest już bezpośrednio w SAMie, czy tam jak się ten komputer w forfourze nazywa.

Ja bym jednak dla pewności sprawdził samą wtyczkę w podłodze (czy nie jest uszkodzona, czy wtyk z sondy jest dobrze wpięty), a jak już będziesz wiedział, gdzie jest jej drugi koniec, to miernikiem można sprawdzić przejście. Bo tak, jak za mocno pociągnęli, to mogli coś tam urwać :(

Skoro na zewnątrz auta, to pewnie jest hermetyczna wtyczka (co akurat dobrze, bo one są jednak solidniejsze). Ale kable swoje lata już mają. I mogą się kruszyć, korodować itp. Może izolacja pękła i zwiera gdzieś do karoserii...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [450][451][452][454] Zapaliła się kontrolka silnika Check-a 12 15.113 22.07.2018, 10:14
Ostatni post: Dominik
  [454] Check engine a zwarcie Kanapa 0 1.959 11.07.2013, 18:40
Ostatni post: Kanapa



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu