Brak świateł mijania z tyłu i brak podświetlenia zegarów.
Brak też podświetlenia tablicy rejestracyjnej.
Wszystkie inne światła działają prawidłowo: mijania i drogowe z przodu, przeciwmgielne z tyłu, stopu, cofania kierunkowskazy i awaryjne. Jest podświetlenie lampek (światła, olej, silnik, etc.) i poziomu paliwa, ODO, biegi i lampka z tyłu działa, jej podświetlany włącznik również. Nie świeci też podświetlanie pokręteł.
Brak też podświetlenia prędkościomierza i obrotomierza. Załączam zdjęcia.
Na początku problem występował sporadycznie, jakby coś nie łączyło. Później coraz częściej a teraz kompletnie już te światła nie działają.
Sprawdzone bezpieczniki i żarówki.
Co może być przyczyną?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.09.2024, 20:15 przez lucas.)
Brak świateł mijania z tyłu i brak podświetlenia zegarów.
Co może być przyczyną?
Wydaje mnie się, ze już ktoś kiedyś zadawał dokładnie to samo pytanie, i ja również zadawałem to samo pytanie.
A co to są " światła mijania z tyłu " ?????
Z tyłu samochodu, ja znam tylko światła postojowe, obrysowe ogólnie takie czerwone oczywiście poza podświetleniem tablicy re3jestracyjnej, te powinny być białe
Czy to chodzi o te czerwone światła ?????
Postaram się odnaleźć wątek w którym to było, ale Ty też mógłbyś poszukać.
Jeśli na priva podrzucisz numer VIN, łatwiej będzie dobrać schemat do samochodu a tym samym rozwiązać problem.
Dokładnie takiego samego pytania raczej nie było, coś już kiedyś czytałem na forum, jednak tam rozwiązania nie znalazłem. Tak, nie działają tylne światła mijania (pozycyjne). Załączam zdjęcia.
Jest to skorelowane z brakiem świateł na zegarach tak jak napisałem. Nie wiem, czy ma to również związek z podświetleniem tablicy rejestracyjnej, bo tych specjalnie nie sprawdzałem jeszcze. Wszystkie inne światła działają (chyba wszystko co powinno świecić już wymieniłem wyżej).
Patrząc od góry na tylną lampę, nie działają po obu stronach tylko te na samej górze.
Środkowe to kierunkowskazy,
a na samym dole jest stop, przeciwmgielne (po lewej) i cofania (po prawej).
A przy okazji daję jeszcze foto jak wygląda lampa po jest wypięciu i rozmontowaniu. Dzięki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08.09.2024, 20:25 przez lucas.)
(08.09.2024, 20:24)lucas napisał(a): ...
a na samym dole jest stop, przeciwmgielne (po lewej) i cofania (po prawej).
Z tego co mi się wydaje (ja mam 451), ale światła STOP i pozycyjne są na samej górze.
Tam jest żarówka dwuwłóknowa --- STOP=21W i pozycyjne 5W.
Na fotkach w górnej lampie nie ma żarówki!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09.09.2024, 09:08 przez kamyk.)
(08.09.2024, 20:24)lucas napisał(a): ...
a na samym dole jest stop, przeciwmgielne (po lewej) i cofania (po prawej).
Z tego co mi się wydaje (ja mam 451), ale światła STOP i pozycyjne są na samej górze.
Tam jest żarówka dwuwłóknowa --- STOP=21W i pozycyjne 5W.
Na fotkach w górnej lampie nie ma żarówki!
Tak. Dzięki za sprostowanie.
Na samej górze jest światło STOP i ono działa prawidłowo w obu reflektorach, prawym i lewym.
Także wszystkie żarówki w obu lampach z tyłu działają prawidłowo, a mimo to brak jest świateł pozycyjnych/mijania z tyłu!
Żarówka z góry z tyłu wygląda jak na załączonych zdjęciach.
Do tego poprzedniego zdjęcia została tylko wyjęta.
Produkcja smarta to I kw. 2001.
Wszystkie światła na początku włączały się kapryśnie, czasem włączały się/wyłączały w trakcie jazdy. Później częstotliwość prawidłowego działania wszystkich wskazanych wyżej świateł była coraz mniejsza, aż teraz przestały działać w ogóle.
Nie wiem, czy jest to skorelowane z podświetleniem tablicy rejestracyjnej, to zrobione zostanie w następnej kolejności, jeśli teraz nie rozwiąże się "samo"/przy okazji.
Lucas na priva podrzucił numer podwozia swojego Smarta ale okazało się że dla roku 2001 to za mało, gdyż wtedy często zmieniały się wersje schematów.
Nie analizowałem dokładnie różnic pomiędzy poszczególnymi wersjami, bardziej starając się skupić na znalezieniu wspólnego punktu elementów oświetlenia zewnętrznego tył i wewnętrznego, instrument czy też radio. Nie było to proste i jednoznaczne, chociażby ze względu na to, iż na jednym bezpieczniku "wiszą " postojówki " przód ( które działają, czy aby na pewno ???) i postojówki tył, które nie działają.
Wydaje mnie się, iż na 99 % znalazłem punkt w którym mogło dojść do awarii, ale to dopiero weryfikacja przez lucasa pokaże czy miałem rację.
Jest takie miejsce w instalacji świateł POZYCYJNYCH, przednich i tylnych + oświetlenie instrumentów ( deski) przez które przechodzi zasilanie wszystkich odbiorników.
W języku serwisowy, nazywamy to miejsce "kluchą" albo "pchełką". Jest to bardzo specyficzny rozdzielacz elektryczny, kilka kabli ma rozizolowane końcówki, wsunięte są one w tulejkę miedzianą przeważnie cynowaną i zaciśniętą na kablach. Na to wszystko założona jest termokurczka z klejem ( przeważnie transparentna ) podgrzana i wolny koniec jest ściśnięty kombinerkami.
Przykładowe zdjęcie "kluski" z innego pojazdu Mercedesa, poniżej.
Rozwiązanie to jest zazwyczaj bardzo trwałe i odporne na problemy, jednak kiedy od strony przewodów, dostanie się tam woda, zdarza się, że dochodzi tam do korozji i niektóre przewody "zielenieją" i odmawiają przewodnictwa.
Na schematach Smarta, takie punkty oznaczane są literami Z i odpowiednimi numerami. W tym wypadku mówimy o punkcie Z29/4, jest on zapewne zlokalizowany blisko modułu bezpieczników .
Sugestie odnośnie jego lokalizacji na załączonym rysunku.
W przypadku punktu Z29/4 powinno to być co najmniej 6 ( nie chciało mnie się dokładnie liczyć) przewodów w kolorze brązowym z białym paskiem wzdłuż przewodu. Podejrzewam, że niektóre z nich będą skorodowane i odpadną od pozostałych.
Dostęp jest odrobinę "przekichany", trzeba zdjąć płytę osłaniającą moduł bezpieczników nad pedałami, rzucić się na plecy i szukać nad głową.
Nie pozostaje mnie nic innego, jak tylko życzyć lucas przyjemnego tropienia i daj znać co wyszło