Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Smart z silnikiem 1000 od Mitsubichi
#1
 Joaska 
Mam pytanie dla milych Panow
czy druga generacja Smartow   z silnikiem 1000 cm
 od mitsubichi  ma tez krotkie zycie silnika ?
 Chcialam kupic smarta  z 2009  przebieg 62 tys mil czyli okolo 100 000km
 Naczytalam sie na forum ze  smarty maja problem z zywotnoscia silnika  , ale w wiekszosci pisaliscie  tu na forum o pierwszej wersji
 z silnikami 600 i 700cm
  Malo co moge znalezc o  tych 1000cm smartach sa  wersje 71km i 84km
 i jeszcze jedno pytanie  o co chodzi z tym MHD bo  nie moge rozkminic
 autko ma byc jako pierwsze dla mnie , jestem w trakcie  kursu na prawko
a i jeszcze  pytanie o to ze piszecie tu  o polautomatycznej i automatycznej
 ja robie prawo jazdy tylko na automaty  czy  sie na to zalapuje
 czy mam tylko gaz i hamulec  i nie musze juz dotykac  drazka biegow

 myslalam tez o toyocie IQ  ale smart mi sie bardziej podoba  taki maly  fajny i zawsze mi sie kojarzyl z czyms  nietuzinkowym

a maz znowu mnie namawia na toyote  bo niby 2 dorosle i dziecko zabiore 
 pewnie mu chodzi o to by mu dupe pijana wozic z imprez Smile)))

poradzicie cos   Laughing Hammer
 Odpowiedz
#2
 obwd-crash 
Tylko Smart.
Żywotność silnika, miałem 1.0 bez turbo i bez mhd, przebieg ponad 140 tys przy odsprzedaży.
Słyszałem, że wersje z turbo miewają problemy z uszczelką pod głowicą ale czy jest to typowe ? nie wiem.
Automat, półautomat, obydwa mają tę samą skrzynię i tylko 2 pedały - gaz i hamulec. Obydwa same zmieniają biegi, tylko że półautomat wówczas gdy osiągnie maksymalne obroty silnika, a tak trzeba dźwignia zmieniać biegi - nie ma sprzęgła, nie ma obaw o koordynację gazu i sprzęgła, auto załatwia to za nas.
MicroHybridDrive - totalna ściema na temat hybrydy i zapewne ekologii też, to spotykane w innych autach Stop&Go. 
Czyli jak jedziemy a auto jest gotowe na taki wyczyn (zielone oświetlenie ECO na liczniku), po zatrzymaniu z użyciem hamulca nożnego i trzymaniu nogi na tym hamulcu, auto wyłącza silnik, gdy puścimy pedał hamulca auto samo odpala. 
Uciążliwe latem, gdy są długie postoje na światłach - bo jak nie działa silnik to i klima nie działa, pomimo, że z nawiewów wieje.
Skutkuje też przyspieszonym zużyciem paska napędu alternatora, mogącym doprowadzić do zerwania, a w jego następstwie uszkodzenia czujnika ciśnienia oleju. Wymagana wymiana co około 20 tys. km by uniknąć przykrej niespodzianki.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#3
 Joaska 
Dziekuje za odpowiedz
czy mozna wylaczyc te funkcje mhd ?
czy sa wersje bez mhd ale po 2009roku
Pozdrawiam
 Odpowiedz
#4
 damiano.o 
Doprecyzowując. Nie musisz się obawiać wersji mhd. Funkcję tą można wyłączyć trwale tylko stosując tzw oszusta mhd - mały układ elektroniczny montowany przy wyłączniku. Większość z nas ma to założone. Druga kwestia odnośnie zrywania paska. Przypadłość ta była skutkiem zastosowania w tym silniku koła pasowego bez tłumika drgań (koło jest wtedy całe metalowe i ma w środku otwory). Prowadzona przez smarta akcja serwisowa wyeliminowała ten problem poprzez zastosowanie koła pasowego z tłumikiem drgań (koło jest wtedy w środku takie gumowe). Jak będziesz kupowała auto zaglądając na koło pasowe w wersji mhd łatwo to można stwierdzić.

Tapnięte z SG NOTE 4
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#5
 Joaska 
dziekuje za podpowiedzi
wczoraj z mezem pojezdzilismy roznymi Smartami i jedna Toyota IQ
Dzis jestem wlascicielka ..... Toyoty IQ

Wybralam tak poniewaz wad ma wiecej Smart anizeli IQ
Po pierwsze wiekszosc Smartow jest bez wspomagania kierownicy , dla mnie to bylo wyzwanie krecic kierownica
a gdy sobie pomyslalam ze bedzie trzeba krecic z taka sila zawsze (mieszkam w Londynie) to po jednej probie z IQ
nie mialam juz watpliwosci co wybiore
ale kolejna wada jest automat i halas w srodku tu znow IQ przebil Smarta cisza i kultura pracy skrzyni cvt
do mniejszych ale zawsze ...Smile
wykonczenie wnetrza Smarta troche slabe w porownaniu do IQ
duza zaleta IQ to ze jest to autko 2+2 i dzis sie juz przydalo Smartem niestety nie zabiore synka
zaleta smarta sa ceny niestety IQ jest duuuuzo drozszy
ale teraz wiem dlaczego
dziekuje za cenne uwagi , chcialam zyczyc wszystkim uzytkownikom Smartow powodzenia i radosci
z uzytkowania samochodzikow
Pozdrawiam Joasia
 Odpowiedz
#6
 dr-big 
Ja po 451 też biorę pod uwagę iQ... Ostatnio była nawet jedna 1,33 automat z przejechanymi 3 tkm, jeden właściciel, w pobliżu, sprzedała się momentalnie, nawet nie zdążyłem jej obejrzeć ... W porównaniu do Smarta 451 to iQ nawet nie ma co porównać Very happy ...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
 Odpowiedz
#7
 PatiEK 
Cena odstrasza. No i podaż. Diesel nie występuje z automatem. Wyposażenie na plus.
 Odpowiedz
#8
 dr-big 
IQ nie biorę pod uwagę diesla, tylko 1,33
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [451] Problem z silnikiem szarpie brak mocy Grisza73 12 2.120 15.06.2022, 14:30
Ostatni post: Grisza73
  [451] problem z silnikiem odpala i wali coś lukasz_azs 4 3.328 20.05.2016, 16:39
Ostatni post: lukasz_azs
  Smart ForTwo CDI - problem z silnikiem... ! 4 5.119 26.09.2008, 06:55
Ostatni post: Guest



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu