Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

smuga niebieskiego dymu

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
smuga niebieskiego dymu
#1
 mikmar 
Kupiłem Smarta Fortwo 600 cm model 450 . Przyjechał na lawecie . Odpalił , zjechał z lawety , wyłączyłem .
Naładowałem akumulator , sprawdzam olej - sucho . Przez złość nalałem za dużo . Poodpaleniu na wolnych 
obrotach jest dobrze . Po dodaniu gazu , dymi na niebiesko spalonym olejem . Czy jest to spowodowane tym , 
że jest za dużo oleju . Ciśnienie w cylindrach - wzorcowe . Confused
 Odpowiedz
#2
 obwd-crash 
Jeżeli ciśnienie w cylindrach wzorcowe, to tylko poza "klockiem" silnika szukaj powodu, pozostaje chyba tylko turbina.
Jeżeli na upartego szukać powodu w silniku, to tylko prowadnice zaworów a nie same zawory i ich gniazda, skoro ciśnienie wzorcowe.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 424 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#3
 Aditankista 
Nie wykluczając turbawkę , trzeba sprawdzić
Częściej oringi zaworów padają koszt 3 zł sztuka x 6
Ale jak nie było oleju w silniku możliwa to oznaka że pierścienie olejowe kaput
Zgarniający i ogniowy może być w miare więc po nalaniu dużego stanu oleju ciśnienie może być wzorcowe ale olej będzie żarł
Przypominam że smark ma natryski oleju pod tłoki więc ciśnienie OK ale olej żre
Może wystarczy wymienić pierścienie i oringi zaworów i OK
Najpierw zbadaj turbawke
 Odpowiedz
#4
 mikmar 
Jak zbadam turbinę i będzie ok , wezmęsię za "górę". Ale jak ruszę górę , należy zrobić dół .
Napiszę na pewno , co wyszło . Nara !
 Odpowiedz
#5
 Aditankista 
Dół nie pada Laughing Sam robiłem silnik i wiem jedno padają pierścienie głównie olejowe to jest przyczyna podstawowa inne bule to są  skutkiem pierścieni głównie olejowych
Mój silnik miał 160 tyś cylindry nie zużyte niestety pierścienie a głównie olejowe to tak jak by ich nie było
Idzie olej do komory powstaje nagar na zaworach potem pada zawór wydechowy itd reszte to już wiadomo
Zadna nowość Jak w pore rozbierzemy silnik - wymiana pierścieni to koszty będą śmieszne
Niestety u mnie na 1 cylinderku pierścień zrobił ryse a ja chcę żeby było git więc wymieniłem blok na używany - idealny wymiarowo
oczywiście zrobiłem honowanie bo to podstawa w ,,wyślizganych blokach
Podstawa nie należ montować wyślizganych bloków bo będzie lipa Sad
PS
Ja bym zrobił tak; Masz duży przebieg rozebrał vbym gada na czynniki pierwsze zweryfikował wymiarowo
i może być tak kupisz pierścienie za 100 zł i będzie motor gadał następne 100 tyś
Oczywiste że trzeba doliczyć jakieś uszczelki i inne drobiazgi
koledzy podstawa montując nowe pierścieni \e zkładając wymiry w normie ; aby zapewnić prawidłowe smarowanie trzeba zrrobić;
HONOWANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To podstawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak kto nie wie to niech się dowie npo co to to to to
 Odpowiedz
#6
 psuwacz 
Ja wiem ja wiem, kiedy jakiś spot robimy? Ja bardzo lubię ludzi o dwóch prawych rękach Very happy
[Obrazek: 412338.png]        Dobrze gadam? Dodaj do REP-u, nie krępuj się! 
 Odpowiedz
#7
 obwd-crash 
(10.11.2017, 18:00)Aditankista napisał(a): HONOWANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
To podstawa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jak kto nie wie to niech się dowie npo co to to to to

Jak napiszę po polsku i tak niewielu to zrozumie, ale czynię to - DOGŁADZANIE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wink
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 424 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#8
 wirdar 
CDI zawsze górą pojedzie dalej bez dogładzania i hononnnnn coś tam.
 Odpowiedz
#9
 Aditankista 
Hammer
Niestety nie chodzi o wygładzanie
Chodzi o coś przeciwnego od wygładzanie chodzi o zrobienie rysek które powodują właściwe smarowanie tłoka Hammer
 Odpowiedz
#10
 Niutek 
Sprawdz turbine miałem dokładnie tak samo i okazało się że turbina wyzionęla ducha
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu