Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Termostat - koszt, numery, technika, wymiana

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Termostat - koszt, numery, technika, wymiana
#1
 Gość 
Witajcie!

Chciałbym podzielić się z Wami kilkoma sprawdzonymi uwagami na temat wymiany płynu chłodzącego w Smarcie for Two Cabrio.

Otóż - naczytałem się, że pojawiają się po wymianie problemy z korkiem powietrza w silniku. Gdy się NAJPIERW spuszcza płyn a POTEM napełnia - pojawia się powietrze.
Zacząłem więc kombinować, jak by tu wymienić płyn bez owych problemów. Najlepiej, gdy do systemu wcale nie dostanie się powietrze...

Kupiłem swego Smarta rok temu i nie wiem, kiedy ostatnio płyn był wymieniany. Postanowiłem więc najpierw przepłukać system.

Wykombinowałem taki oto, prosty i niezawodny sposób.

Idea prosta: jedna osoba spuszcza płyn z silnika do miski a druga spokojnie i miarowo leje nową porcję do zbiornika wyrównawczego.

Tak więc poprosiłem moją dziewczynę o pomoc.

Przygotowania:

Ustawić ogrzewanie na maximum.
Przygotować niecałe 4 litry przegotowaniej wody. Nie destylowanej, nie dejonizowanej, nie - zwykłej z kranu.
Pół litra odpowiedniego płynu do chłodnic. Pewnie każdy ma jakiś swój ulubiony.

Woda przegotowana jest chemicznie obojętna a nie zawiera już minerałów, odłożyły się one wcześniej na ściankach czajnika.

Najechałem przednimi kołami na krawężnik.
Otworzyłem kratkę i pojemnik wyrównawczy.
Uzupełniliśmy płyn do max by mieć pewną rezerwę.
Otworzyłem kluczem 6 zawór spustowy i najpierw powoli, potem już szybciej spuszczałem płyn do michy. Moja dziewczyna lała w tym czasie przegotowaną wodę przez lejek z nałożonym na jego koniec wężykiem ową wodę. Gdy już wlała prawie 2 litry - odstawiła wodę i wlała pół litra płynu. Potem lała dalej czystą wodę.
Ja leżąc na chodniku obserwowałem, jak ciemny, gęsty płyn ustępuje miejsca czystej, przeźroczystej wodzie.
Krzyknąłem, by przestała lać i zakręciłem zawór.

Postawiłem samochód na płaskim asfalcie i uzupełniłem nieznacznie poziom płynu w zbiorniczku, by był prawidłowy.

Po co te zabawy w kombinację woda - płyn - woda przy wlewaniu?
- Po to, by uzyskać wyraźną granicę między mętnym dotychczasowym płynem a czystą wodą. Bym widział, kiedy skończy się dotychczasowa, stara "zupa" a popłynie czysta woda. Dlatego nie mieszałem płynu i wody przed wlaniem.

- Przejechałem 200 kilometrów, 2 x po 100.

Następnie dokładnie tak, jak uprzednio:

Otworzyć ogrzewanie na max.
Przednie koła na krawężnik.
Tym razem przygotowałem sobie wcześniej odpowiednią mieszankę przegotowanej wody i płynu w proporcji 50:50.
Spuszczałem wodę a dziewczyna lała gotową mieszankę do zbiorniczka.
Gdy zamiast lekko zielonkawej wody popłynął gęsty, ciemnozielony płyn - zamknąłem zawór i już.
Samochód do poziomu, uzupełnić odrobinę płyn w zbiorniczku by sięgał do poziomu max. gotowe.

Jedna wymiana płynu trwa około 5 minut i wszystko jest OK.

Nie ma żadnych korków powietrza. GWARANTOWANE!

Ogrzewanie działa jak należy, silnik się nie przegrzewa. Osiąga swoją stałą temperaturę - 3 jajeczka po dokładnie takim samym czasie, jak przedtem.

Ze spokojnym sumieniem polecam tę metodę wymiany płynu w Smarciku. Oszczędzi Wam sporo kłopotów i czasu, nie trzeba odpowietrzać bloku silnika.

Wasz


Smarty Mark
 Odpowiedz
#2
 ziemus 
Nieźle wykombinowane

Dzięki bardzo przyda mi się Bo swojego F2 mam od dwóch miesięcy A zima idzie dużymi krokami i trzeba będzie się przygotować
 Odpowiedz
#3
 Gantz 
Mark - super dzięki - przyda się taka instrukcja.
życie jest po to, żeby spełniać swoje marzenia
 Odpowiedz
#4
 Gizbern 
Jechałem w dalszą trasę i ciągle miałem jedną kropkę.
Więc nadeszła pora na wymianę termostatu i tu problem,
bo znalazłem tylko kompletny z obudową i czujnikiem temperatury.

Czy można do Smarta kupić sam wkład termostatu, tak jak do innych aut?
(było by taniej)
 Odpowiedz
#5
 petromarc 
Smart nie ma wkładów. Trzeba kupić kompletny z czujnikiem.
 Odpowiedz
#6
 Gizbern 
Wszystkie 600 i 700 miały ten sam?
Bo w sklepie mają po 120zł, ale do 700 ?

Jak temp. tego termostatu?
 Odpowiedz
#7
 andrzejmc 
Oba silniki miały ten sam typ,temperatura otwarcia sprawnego termostatu mieści się w granicach 80 - 90 stopni C.

Dla porównania:
http://moto.allegro.pl/listing.php/searc...gory=18693

I tabela do których modeli pasuje.

CITY-COUPE (MC01)
0.6 (S1CLC1) 11.99 - 01.04
0.7 (S1CLC1) 11.99 - 01.04

CABRIO
0.6 (S1OLC1) 03.01 - 01.04
0.7 (S1CLC1) 11.99 - 01.04

FORTWO coupe
0.6 (450.300) 01.04 -
0.7 (450.300) 01.04 -

FORTWO Cabrio
0.6 (450.400) 01.04 -
0.7 (450.300) 01.04 -
 Odpowiedz
#8
 ziemus 
Sprawdziłem w InterCarsie Termostat WAHLER WA3142.90D cena detaliczna 156,54 zł Dobry sklep warsztat za 110 zł może to mieć
I zgadza się ten sam jest do 600 i 700
 Odpowiedz
#9
 Gizbern 
Dzięki za odpowiedzi
O ile trzeb opuścić silnik aby go sprawnie wymienić?
 Odpowiedz
#10
 andrzejmc 
Tyle ile potrzeba Laughing

http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/for...hange.html

Wymiana termostatu to P.Pikuś ,problemem może być odpowietrzenie układu chłodzenia po wymianie Rolleyes
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Termostat wymiana. Damianonee 2 381 19.11.2023, 11:10
Ostatni post: Damianonee
  Wymiana silnika Łukasz_K 3 794 20.01.2023, 21:38
Ostatni post: raffa
  Wymiana uszczelki dziadek596 2 2.471 30.06.2019, 08:19
Ostatni post: dziadek596
  Wymiana silnika mikmar 4 4.265 21.11.2017, 17:18
Ostatni post: damiano.o
  Jaki jest koszt remontu silnika? Sides 4 4.547 18.11.2014, 19:11
Ostatni post: spysiu92
  I znowu termostat... :-( kmalinek 20 10.111 25.03.2009, 21:21
Ostatni post: Guest
  Wymiana oleju dominika79 12 31.278 23.03.2006, 03:06
Ostatni post: kmodzele
  wymiana oleju 8 15.614 27.10.2005, 13:58
Ostatni post: ABUK



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu