Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Testy 453 na Teneryfie

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Testy 453 na Teneryfie
#1
 MariuszB 
[Obrazek: 2aa9be2b67e4743ddd2bf6c636d924f7.jpg]

Dziś pierwsze 200 km nawinięte w mega pięknym otoczeniu.
Bohater - F2 Passion, 90 ps, oczywiście benzyna i automat.

[Obrazek: 4e55a87f25cf58db304f1bf57360d61b.jpg]

[Obrazek: 87537d87e2a5ff41fd694789b9327244.jpg]

Mam już wiele spostrzeżeń ale jednym z głównych celów jest tu porównanie bezpośrednie vs 450 i 451. Więcej szczegółów (o ile są chętni do czytania) niebawem Smile
Jedziemy dalej...
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#2
 Gantz 
Dawaj tzn pisz Smile
 Odpowiedz
#3
 __BK__ 
Piękna sceneria <3
 Odpowiedz
#4
 MariuszB 
Kolejne 2 stówki nabite na blat. Częściowo po autostradzie ale w większości po mega serpentynach górskich gdzie nachylenie przekracza czasem 20%...
[Obrazek: 0152b18404b2d24e0616cd01242cd10d.jpg]

Zacznę na początek od kilku rzeczy fajnych - komfort lepszy niż w poprzednich kastach F2. Pasażer ma przed sobą więcej miejsca niż w aucie klasy 'S'. Poprzednio było dobrze ale w 453 jest MEGA.
Kierownica wielofunkcyjna, super leżąca w ręku.
Prowadzenie, przyczepność na zakrętach i brak podsterowności - lepiej niż u poprzedników...

Subiektywnie słabe: sterowanie szybami mało ergonomiczne, za bardzo z tyłu.
Powyżej 120 km/h słychać wyraźnie szum wiatru. Fakt, że silnik jest wtedy zupełnie niesłyszalny... Ale po coupe (nie cabrio) i nowym modelu oczekiwałem chyba czegoś więcej.

To tak na szybko... Reszta w kolejnych wpisach.

Jeszcze takie fotki z dziś
[Obrazek: 0f53005fbd92fc05e459aaf4599c7a0f.jpg]

[Obrazek: 691fe4b0ef36c87058c1325fdf4c68b5.jpg]

[Obrazek: cc25682e7161e8dc46aa2777c946a68b.jpg]

[Obrazek: e14c453fdd0253977f2d0111e48991b3.jpg]

[Obrazek: ae4920f52959a23430ff634e050f7a45.jpg]

[Obrazek: b3ecf18bd0d020a7a987ba9bee7bed89.jpg]
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#5
 frygi 
Ale masz fajnie A u nas popaduje śnieżek
Carlsson Cabrio by FrygiCool Evil or very mad
 Odpowiedz
#6
 MariuszB 
A tu już Święta... Wszędzie Mikołaje, choinki i szopki... A to wszystko w otoczeniu 24 st C Smile Kanaryjczycy są wyjątkowo 'świąteczni'.

Wracając do F2... BC w 453 jest mocno rozbudowane (ciekawy np. wykres spalania z ostatnich 15 min) ale nie widzę pozycji z zasięgiem. Jedyne co, to podobnie jak w 450 na rezerwie wyświetla się ilość pozostałego paliwa. Ogólnie duży, kolorowy i czytelny BC z obsługą z poziomu trój ramieniennej kiery szybko polubimy.

Niespecjalnie polubiłem za to pozycję za kierownicą. Niby wszystko ok ale po godzinie, dwóch pojawia się ból kręgosłupa. Może to akurat problem fizjonomii ale w 450 nigdy takich odczuć nie miałem. Tu pytanie do użytkowników 453...jak u Was po dłuższej jeździe?

Aha, promień skrętu to zawsze była mocna strona każdego F2. Tutaj czasem mam wrażenie, że auto zawraca zwinniej niż ja stojąc... na nogach Wink W połączeniu z elektrycznym serwem parkowanie w ciasnych lukach to dziecinna igraszka.

[Obrazek: 87a747354070b0715fb4390437689cec.jpg]

Dziś kolejne jazdy. Tym razem zaplanowane ok 250 do 300 km w sporej części autostradą.

PS. Nie wiem jak to robią ale Pb kosztuje tutaj 0.90 centów. Diesla kupimy na niektórych stacjach za 0.78 centów. Żyć nie umierać Smile
Jak do tej pory nie spotkałem tu ani jednego pojazdu elektrycznego. Pewnie ze względu na ukształtowanie terenu oraz wspomnianą cenę paliwa. Jeździ za to cała masa starszych diesli. Hitem wśród taryfiarzy jest MB W124.
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz
#7
 krzyss 
Kanary jako wyspy nie maja podatkow, od paliwa, vatu itp. Dlatego benzynka czy perfumy sa tanie...
 Odpowiedz
#8
 antonib 
Czekam z niecierpliwością na dalsze Twoje spostrzeżenia...
Zgadzam się z brakiem wskazań zasięgu, ale wg. mnie nie jest to bardzo dokuczliwe, bo na końcu wyświetla w litrach.
Zgadzam się, że sterowanie otwieraniem szyb mogłoby być parę centymetrów  do przodu
Co sądzisz o stopce na lewą nogę ? Dla mnie była trochę wysoko, ale już się przyzwyczaiłem.
Zwrotność "mega" dużo lepiej niż w moim poprzednim - w pełni się zgadzam.
Pozycja za kierownicą hmmm ... ja nie mam z tym problemu.
Napisz coś o spalaniu ... ja po prawie 3 tys. mam średnie 6.4 (mieszana z przewagą miasta z dużymi korkami)
Po zmianie kół na zimowe spalanie jakby wzrosło o około 0.5, ale muszę jeszcze poobserwować.
Pozdrawiam
Antek
 Odpowiedz
#9
 __BK__ 
(30.11.2016, 09:53)MariuszB napisał(a): Niespecjalnie polubiłem za to pozycję za kierownicą. Niby wszystko ok ale po godzinie, dwóch pojawia się ból kręgosłupa. Może to akurat problem fizjonomii ale w 450 nigdy takich odczuć nie miałem. Tu pytanie do użytkowników 453...jak u Was po dłuższej jeździe?

A masz w tym egzemplarzu regulację wysokości kiery i fotela?

Nie mam żadnych zastrzeżeń do pozycji za kierownicą. Jak na tak małe auto jest bardzo dobra. Fotele, po całej wyprawie do Budapesztu również oceniam jako bardzo wygodne choć pewnie to kwestia indywidualna.
 Odpowiedz
#10
 MariuszB 
Podstopnica wydaje się być tam gdzie trzeba.
Fotel i kiera bez regulacji góra/dół, więc za wiele nie da się modyfikować. Tak jak pisałem, pozycja jest ok, ale na krótki dystans. Możliwe, że inny kierowca nie zgłosi problemów.
Spalanie... Podczas wjazdu na Teide, czyli 38 km, w większości pod góre tak wyglądał wykres spalania
[Obrazek: ce591bc2d6a336e8ed3c4dd8386ffa04.jpg]

Podczas zjazdów był oczywiście odzysk Wink.
Całkowite spalanie (mix... góry, autostrada, miasta, miasteczka - jednak jazda raczej spokojna) z ostatnich 3 dni wynosił w/g BC: 5.2l/100 km
[Obrazek: 3509d5b2d58840fac1e4ff1ec6e2ef57.jpg]

Po przeliczeniu przy dystrybutorze okazało się, że BC lekko kłamie. Faktyczne spalanie wyszło 5.8l/100 km.

Z rzeczy mało fajnych tak na szybko:
Dwa razy podczas gaszenia na sekundę na BC pojawił się komunikat "usterka". Odpalenie/zgłaszanie - usterki brak.
Podczas zmierzchu DRL przełączyły się na światła mijania ale w nocy przestały działać światła drogowe! Zjazd na parking, zgaszenie/odpalenie- drogowe działają. Coś jakby elektronika zgłupiała.

Niefajne miejsca, które znalazłem
[Obrazek: 763ec72e74c9cb4d1498c2ea228741f3.jpg]

Przez szczeliny w zderzaku prześwitują elementy osprzętu silnika. Niby detal ale trochę razi.
[Obrazek: c888f7583950530798eb7cb7584e3525.jpg]

Jedziemy dalej i obserwujemy Smile
[Obrazek: 5251f07b0c4d6f9d51f0557570fc6c30.jpg]

[Obrazek: 8fe808965d295e48e0817d8ff08fa148.jpg]

[Obrazek: b2651b269e25e58ad2e037c3fe357952.jpg]
F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
[Obrazek: ff0baef4730a79e1.jpg]  &  [Obrazek: 4820fed949e609bdgen.jpg]

 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Smart 453 - 90 koni , czy warto ? Marek991 0 452 25.01.2024, 22:25
Ostatni post: Marek991
  Zbiornik paliwa w 453 plesniak 10 8.378 11.04.2023, 14:40
Ostatni post: Jacus21129
  453 Elektryk WojtekW 212 52.552 19.01.2023, 21:06
Ostatni post: raffa
  451 a 453 71 KM - warto zamienić na nowszy? Kanapa 6 8.483 06.07.2022, 13:37
Ostatni post: Nocekk9
  Spalania 453 ŁYSY13 26 29.897 23.12.2021, 06:43
Ostatni post: ŁYSY13
  Wady F2 453 Brabus i nie tylko ŁYSY13 6 4.884 21.10.2021, 11:46
Ostatni post: ŁYSY13
  Renault Twingo różnice wobec 453 Kanapa 15 4.410 01.09.2021, 19:53
Ostatni post: MariuszB
  453 poleczka luckym 4 3.648 28.03.2019, 21:57
Ostatni post: antonib
  [453] Skórzany kondonik na gałkę skrzyni biegów plesniak 38 11.986 23.03.2019, 18:47
Ostatni post: Arczi100
  Smart 453 zakończenie produkcji wersji spalinowych? mikemas 20 8.084 11.12.2018, 12:34
Ostatni post: spysiu92



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu