No czytamy i czekamy na dalszą część recenzji
Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!
Testy 453 na Teneryfie
Ocena wątku:
Tryby wyświetlania wątku
|
Las vistas son maravillosas!
Wróćmy do pozytywów. Komfort resorowania jest oczywiście lepszy niź w 450 i 451. Pozytywnie zaskoczył mnie totalnie bezwibracyjny motor. Jedynie przy starcie i gaszeniu czuć wibracje i czasem kiedy przestaje działać hills asist. 90 KM robi robotę i zupełnie niewyczuwalna jest turbo dziura...ale co ciekawe, przy stromych podjazdach łapie zadyszkę jakby miał z max 60 KM. Czuć, że to nie diesel z napędem ”niutkami” a lubiąca wysokie obroty benzyna. Mimo wszystko, jako fan diesli i rzadko spoglądający w stronę jednostek z zapłonem iskrowym stwierdzam, że... polubiłem ten motor Skrzynia dwusprzęgłowa to inna liga niż dotychczas...no ale to w końcu automat a nie zautomatyzowany manual. Zasadnym jest pytanie jak będzie z jego trwałością, ile będzie kosztować refreshing i przy jakim przebiegu będzie konieczny. W 450 i 451 skrzynie są trudne do zabicia...a koszt sprzęgła może być cząstką kosztu remontu automatu w 453. Coś za coś. Słabym punktem karoserii 453 są szerokie słupki B i nie za dobra widoczność w tylnej szybie. Jak jeszcze jedzie pasażer to wielu sytuacjach trzeba go prosić o sprawdzenie sytuacji na drodze. W poprzednich kastach było znacząco lepiej. Roleta bagażnika przy zamkniętej klapie słaba w obsłudze ale idzie się przyzwyczaić. Hamulce - znacząco lepsze niż poprzednio. Brakowało mi obrotomierza... zastanawiające jak auto w tym pułapie cenowym może tego nie mieć w standardzie (tak, tak...poprzednicy też w standardzie nie miały). Kolejne rozczarowanie to TYLKO 4 air bagi. Nie wiem ile ma w serii (2 czy 4) ale tyle poduszek miał F2 w 2000 r, fakt, że dwie boczne wymagały dopłaty ale to było 16 lat temu! Dla kontrastu Toyota IQ ma ich na pokładzie 8! Jeszcze coś z widoczkami F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
Mam podobną obserwację - czasami podczas gaszenia pojawia się komunikat o błędzie. Wydaje mi się, że pojawia się w momencie jak autostop sam chce zgasić silnik, a ja "pomagam" kluczykiem. Oczywiście też w komputerze brak błędów.
Dziś było bardzo ślisko - bardzo trudno wyprowadzić go z toru jazdy, w poprzednim (451cdi) było to łatwiejsze. Spalanie z ostatniego tankowania 5.66 (aplikacja Road Trip IOS) Pozdrawiam Antek
Małe sprostowanie.
F2 453 ma 5 air bagów a nie jak wspomniałem wcześniej 4. Piątym jest kolanowy kierowcy. Podsumowując: Nowy F2 jeździ i zachowuje się na drodze pewniej niż poprzednie generacje... ale to mnie nie dziwi bo w przypadku większości modeli różnych marek i aut taka jest tendencja i do tego się dąży. W kwestii trakcji bardzo ciekawym tematem jest zachowanie podczas wiatru. Kiedy 450 i 451 na autostradzie przy wietrznej pogodzie jedzie mało stabilnie, nowy 453 jedzie jak po sznurku. Dzieje się tak m.in dzięki Crosswind assist. Dla porównania przejechałem się ostatnio F2 453 Brabusem, który był lepiej wyposażony.. m.in we wspomnianą wcześniej regulację kierownicy czy wysokości fotele. Zdecydowanie poprawia to personalizację miejsca kierowcy i nie wykluczone, że mój ból pleców w takim egzemplarzu by nie występował. Faktem jest jednak, że poprzednie generacje nawet bez powyższych regulacji są bardziej przyjazne mojemu kręgosłupowi. Co fajne w Brabusie- "procedura startu". Lewa noga na hamulec, prawa na gaz i napędzamy motor do 3 tyś obr. Zwolnienie hamulca i start niczym na 1/4 mili! Przy 109 PS i małej masie czuć POWER W Brabim był też dodatkowy zegar z obrotomierzem, lepsza jednostka sterująca audio i kilka drobniejszych miłych dodatków. Czuć też, że jest twardziej skonfigurowany zawieszeniowo ale to oczywiste. Taki 453 Cabrio + Tailor Made daje trochę inny obraz jak może wyglądać zwykły F2... oczywiście jeśli akceptujemy jego cenę. Podsumowanie końcowe i porównania 453 vs 450/451 Pro: - Lepsze prowadzenie, trakcja, zachowanie przy wietrznej pogodzie - Wyższy komfort jazdy - Genialny promień zawracania - Bardzo dobre hamulce - Lepsze wyciszenie wnętrza - Skrzynia DSG - Przepastna ilość miejsca dla pasażera - Super kierownica wielofunkcyjna Kontra: - Jakość, w niektórych miejscach nie godzi się z ceną - Czasem głupiejąca elektronika - Brak "ciągu" na niskich obrotach (wersja 90 KM) - Słaba widoczność do tyłu (szerokie słupki B) - Pojawiające się czasami wibracje od silnika - Na kierownicy brak przycisku "seek" radia - Brak zasięgu na BC - Spalanie w mieście - Brak opcji świateł LED Subiektywne odczucia fana dotychczasowych 450/451: 1. W poprzednikach bardziej czuć, że Smart to... Smart. W 453 manetki kierunków/ wycieraczek są takie same jak np. w Berlingo pierwszej generacji (sic!). Ogólnie w wielu miejscach czuć, że jadę.... Renault a nie Smartem. Wiadomo, unifikacja i cięcie kosztów ale można było więcej elementów zrobić wyjątkowych... Only by Smart! 2. Brak motoru diesla. Tak, 1.5 dCi za duży a 0.8 CDI od MB już nieekologiczny i nierentowny . Tak czy inaczej brak takiej opcji dla mnie jest błędem. 3. Większe wymiary i rozstaw osi to zaleta pod względem komfortu ale także wada w mieście, gdzie czasem każdy centymetr ważny. Tu 450 nie ma konkurencji... krótszy i węższy. Wjedzie w taką szczelinę gdzie zauważalnie szerszy 453 nie da rady. Coś za coś... 4. Dyskusyjna i trudna do określenia DZIŚ trwałość. Księgowi szaleją teraz zdecydowanie bardziej niż pod koniec lat 90'tych ale na ocenę i fakty przyjdzie nam zaczekać. Na forum na tą chwilę mało nowych 453 ale pewnie z czasem będzie się to zmieniać. Najbardziej ciekawi "żywotność" automatu DSG. 5. Z całym szacunkiem dla Renault (nota bene marki, którą lubię... podobnie jak koncern PSA) ale wolałbym aby Smart był nadal Smartem "powered by Mercedes" a nie "...by Renault". Na koniec video z jazd po górach Anaga F2 Passion Cabrio Jack Black (past) & IQ+1.4 D4D (past)
&
Mario, bardzo fajna relacja
Jeżeli chodzi o długość, osobiście mierzyłem długość 453 Coupe oraz 451 Coupe i oba mają 270 cm 450 faktycznie jest krótszy bo ma 250 cm. Szerokość faktycznie jest "in plus" w 453 Nie wiem jak jest z rozstawem osi (może "salonowcy" podadzą), ale wydaje mi się, że też podobnie?
RS concept (RS chip + EL-TEC + MAKSOR ULTRA)
Rozstaw osi jest niemal identyczny dla 2. i 3. generacji - 187cm
Co do żywotności" automatu DSG (Twinamic w przypadku smarta), nie powinna budzić większych lęków, bo to skrzynia produkcji Getraga i to w dodatku przygotowana dla jednostek napędowych znacznie wyższym momencie obrotowym niż silniki oferowane w smarcie. |
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
453 - bateryjka do elektryka ED | Kanapa | 6 | 1.900 |
22.04.2024, 16:58 Ostatni post: raffa |
|
Smart 453 - 90 koni , czy warto ? | Marek991 | 0 | 597 |
25.01.2024, 22:25 Ostatni post: Marek991 |
|
Zbiornik paliwa w 453 | plesniak | 10 | 8.782 |
11.04.2023, 14:40 Ostatni post: Jacus21129 |
|
453 Elektryk | WojtekW | 212 | 53.257 |
19.01.2023, 21:06 Ostatni post: raffa |
|
451 a 453 71 KM - warto zamienić na nowszy? | Kanapa | 6 | 8.661 |
06.07.2022, 13:37 Ostatni post: Nocekk9 |
|
Spalania 453 | ŁYSY13 | 26 | 30.479 |
23.12.2021, 06:43 Ostatni post: ŁYSY13 |
|
Wady F2 453 Brabus i nie tylko | ŁYSY13 | 6 | 5.015 |
21.10.2021, 11:46 Ostatni post: ŁYSY13 |
|
Renault Twingo różnice wobec 453 | Kanapa | 15 | 4.531 |
01.09.2021, 19:53 Ostatni post: MariuszB |
|
453 poleczka | luckym | 4 | 3.675 |
28.03.2019, 21:57 Ostatni post: antonib |
|
[453] Skórzany kondonik na gałkę skrzyni biegów | plesniak | 38 | 12.231 |
23.03.2019, 18:47 Ostatni post: Arczi100 |
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości