Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Tłoczek

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Tłoczek
#1
 patka.3 
Już drugi raz , kiedy zaparkowalam auto i z niego wyszłam poczułam zapach opalenizny z tylnego lewego koła..  mąż za pierwszym razem rozegrał koło i powiedział że tloczek odbija ale dopiero po czasie albo w ogóle nie odbija .. dodam jeszcze że koło jest zagrzane na maksa.. czy ktoś tak miał? Kto wie co z tym zrobić?
 Odpowiedz
#2
 BASTOS 
Przewody do wymiany.
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
 Odpowiedz
#3
 wibi79 
(09.03.2020, 22:25)BASTOS napisał(a): Przewody do wymiany.

Jazda w takim stanie jest niebezpieczna,sam widziałem jak zapaliło się tylne koło w Fiacie125 jadącym przede mną.Gdyby przewody (hamulcowe jak sądzę?) były do wymiany czyli przeciekały, to była by jakaś sygnalizacja a przede wszystkim ubywał by płyn hamulcowy.W tym przypadku sądzę, że zapieczony jest tłoczek i najlepiej wymienić cylinderek i przy okazji wyczyścić wnętrze bębna.Przy wymianie cylinderka i odkręcaniu przewodu hamulcowego należy uważać by nie urwać nakrętki przewodu i oczywiście odpowietrznika (jeśli cylinderek nie będzie nowy a używany). Gdyby wymieniany cylinderek był używany, przed wymianą rozruszać (odkręcić,zakręcić) odpowietrznik by uniknąć kłopotów zaraz po wymianie i odpowietrzaniu układu.
 Odpowiedz
#4
 BASTOS 
Przewody i już.
"Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem"
 Odpowiedz
#5
 kipro1 
(10.03.2020, 02:04)wibi79 napisał(a):
(09.03.2020, 22:25)BASTOS napisał(a): Przewody do wymiany.

Jazda w takim stanie jest niebezpieczna,sam widziałem jak zapaliło się tylne koło w Fiacie125 jadącym przede mną.Gdyby przewody (hamulcowe jak sądzę?) były do wymiany czyli przeciekały, to była by jakaś sygnalizacja a przede wszystkim ubywał by płyn hamulcowy.W tym przypadku sądzę, że zapieczony jest tłoczek i najlepiej wymienić cylinderek i przy okazji wyczyścić wnętrze bębna.Przy wymianie cylinderka i odkręcaniu przewodu hamulcowego należy uważać by nie urwać nakrętki przewodu i oczywiście odpowietrznika (jeśli cylinderek nie będzie nowy a używany). Gdyby wymieniany cylinderek był używany, przed wymianą rozruszać (odkręcić,zakręcić) odpowietrznik by uniknąć kłopotów zaraz po wymianie i odpowietrzaniu układu.

Przewody gumowe ze starości "puchną" od wewnątrz. Powoduje to, że płyn przeciśnie się w stronę tłoczka, ponieważ pompa generuje wysokie ciśnienie ale powrót płynu jest już utrudniony właśnie przez "spuchnięte" przewody. Z zewnątrz będą wyglądać normalnie i nie będą ciekły.
 Odpowiedz
#6
 wibi79 
Macie rację,to ja jestem technologicznie przestarzały i nawet nie pomyślałem, że tak ważny dla bezpieczeństwa element może być elastyczny. Teraz jednak dowiedziałem się również, że firma TRW,jeden z liderów w produkcji elastycznych przewodów hamulcowych zaleca ich wymianę co 50 000 km. Człowiek jednak całe życie się uczy.
 Odpowiedz
#7
 Bandit 
Przy okazji wymień płyn hamulcowy, napewno będzie zanieczyszczony resztkami gumy. A ponadto płyn powinno się wymieniać co pewien czas
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu