Witam. Jakiś tydzień temu zebrałem się w sobie i wymieniłem tylną piastę. Jako ,że robiłem to na podwórku ojca, nie obeszło się bez jego pomocy. Dyktuje moją kolejność pracy.Więc:
1. Podnieść auto.
2. Opuścić auto, poluzować nakrętki koła, podnieść auto.
3. Zdjąć koło (tip: poluzuj torxa na tarczy,odkręć ABS z tyłu piasty).
4. Odpuścić tłoczek hamulca (użyłem klucza).
5. Odkręcić 2 śruby mocujące tłoczek hamulca do gniazda klocków (obecne kontry).
6. Odkręcić 4 śruby piasty (ciężko).
7. Wyjąć piastę nie zrywając kabli i przewodów. Występuje w zestawie z osłoną tarczy i gniazdem klocków.
8. Odkręć gniazdo klocków ( torx 50)
9. Nie krzywiąc tarczy zdejmij ją z piasty.Nie zapomnij o poluzowanym torxie.
Voila. Właśnie trzymasz w ręku piastę. Zajęło nam to 40 min i kosztowało 36 funtów i 2 przewrócone puszki pepsi.Klucze jakich potrzebujesz to mniej więcej 13,14,15,16,17, torx 25,30,35,37,50.Z tego co pamiętam Łysy miał rację - auto proste jak budowa cepa.BTW- serwis zawołał za tę przyjemność 186 funtów.
1. Podnieść auto.
2. Opuścić auto, poluzować nakrętki koła, podnieść auto.
3. Zdjąć koło (tip: poluzuj torxa na tarczy,odkręć ABS z tyłu piasty).
4. Odpuścić tłoczek hamulca (użyłem klucza).
5. Odkręcić 2 śruby mocujące tłoczek hamulca do gniazda klocków (obecne kontry).
6. Odkręcić 4 śruby piasty (ciężko).
7. Wyjąć piastę nie zrywając kabli i przewodów. Występuje w zestawie z osłoną tarczy i gniazdem klocków.
8. Odkręć gniazdo klocków ( torx 50)
9. Nie krzywiąc tarczy zdejmij ją z piasty.Nie zapomnij o poluzowanym torxie.
Voila. Właśnie trzymasz w ręku piastę. Zajęło nam to 40 min i kosztowało 36 funtów i 2 przewrócone puszki pepsi.Klucze jakich potrzebujesz to mniej więcej 13,14,15,16,17, torx 25,30,35,37,50.Z tego co pamiętam Łysy miał rację - auto proste jak budowa cepa.BTW- serwis zawołał za tę przyjemność 186 funtów.