Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Wymiana Pierscieni Olejowych

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Wymiana Pierscieni Olejowych
#1
 LukasWesel86 
Witam wszystkich ponownie , panowie czy jest jakas metoda sprawdzenia pierscieni olejeowych czy sa dobre bez rozbierania silnika ???
 Moj smarkacz siedzi w warsztacie caly czas okazalo sie ze turbo jest tak zajechane ze nie nadaje sie do regeneracji , a calkiem niedawno bylo regenerowane , oczywiscie podlega gwarancji ma byc zwrot pieniedzy , kupilem nowe turbo z calym setem montazowym dzsiaj wsadzili nowe turbo okazuje sie ze dalej czuc przepalany olej jutro kolejne podpiecie sprawdzanie emisji spalin ale na 99% nie przejdzie mi TuV , moj mechanik twierdzi ze trzeba sprawdzac silnik i tam  jest problem lecz oni sami powiedzieli ze  jezeli remont silnika to malo oplacalna sprawa ze lepiej kupic smarta  ja juz place sumy w €  , teoretycznie moge sprzedac smarta i kupic innego z nowym tuv , ale to auto podoba mi sie bardzo , pozatym jest juz kompletnie wymienione wszystko od konserwacji po wszelkie brakujace oslony , nowe przewody masy, termostaty , alternatory jak juz pisalem nowe turbo,  i remont silnika tez byl przeprowadzany , z tego co wiem kompresja silnika jest  poprawna , jezdzilem tym autem jakies 3 dni i zrobilem nim okolo 200 km pracuje silnik rowno jest b. dynamiczny  tylko czasami jak puszcze mu gaz i nagle dodam pusci dymek i na biegu jalowym nie widac zbytnio dymu ale czuc przepalany olej ktory tez i znika. W poniedzialek mam termin juz do mechanika ktory zajmuje sie tylko smartami od 20 lat i sprzedaja smarty od 450 po nowe modele i przeprowadzaja tuningi smartow itd bogata oferta. Po przewertowaniu dzisiaj  wujka Google ,  obstawial bym pierscienie olejowe  przynajmniej takie ma objawy  i tu sie zaczyna moje pytanie i do was drodzy koledzy czy mozna jakos w prosty sposob wykryc bez wyciagania silnika lub demontowania glowicy  czy sa to pierscienie ? 

2) czy slyszal ktos o sprawdzaniu szczelnosci pierscieni nafta ?
3) czy jezeli juz dojdzie do rozbierania silnika i dostania sie do tlokow czy trzeba wyciagnac silnik ??
4) czy jezeli okaze sie ze do wymiany sa wlasnie pierscienie olejowe  czy trzeba jeszcze cos wykonac ?? czy tylko wymienic pierscienie i mozna skladac silnik ??
( dodam ze mechanik ktory przeprowadzal remont silnika w polsce twierdzi ze te piersicienie moga byc zapieczone bo auto po remoncie stalo 2 lata nie jezdzone czy  jest jakas metoda zeby samemu jakos ro wszystko rozruszac podczas jazdy ???
 Odpowiedz
#2
 Arczi100 
A czemu tak upierasz się przy pierścieniach i to olejowych.???
Jeżeli są to pierścienie to i tak trzeba(jak dla siebie) wymienić komplet.
A robiłeś kiedyś głowice?? Może to szczelność głowicy .
 Odpowiedz
#3
 terminux 
Jeżeli nigdy tego sam nie robiłeś, to moim zdaniem, trzeba w całości zdać się na mechanika. Wyciągnięcie silnika ze smarta to nie jest trudna operacja a jeszcze jeżeli jak piszesz mechanik pracuje od 20 lat ze smartami to dla niego nie jest to żaden problem.
Tylko może się okazać, że naprawa twojego silnika będzie droższa niż zakup używanego z innego auta.
Na ile jest uczciwy mechanik? Jeżeli jest ok to po rozebraniu silnika powinien zmierzyć cylindry i powiedzieć, czy wystarczy tylko wymienić pierścienie, czy trzeba szlifować cylindry albo wymieniać tuleje na nowe. Na pewno po rozebraniu trzeba szlifować głowicę, wymienić uszczelki i takie tam drobiazgi.
 Odpowiedz
#4
 LukasWesel86 
(14.08.2019, 05:36)Arczi100 napisał(a): A czemu tak upierasz się przy pierścieniach i to olejowych.???
Jeżeli są to pierścienie to i tak trzeba(jak dla siebie) wymienić komplet.
A robiłeś kiedyś głowice?? Może to szczelność głowicy .

Objawy ma wskazujace na pierscienie i tak jak pisalem mechanik w polsce ktory robil caly remont silnika twierdzi ze wszystko dobrze zrobil i prawdopodobnie przyczyna jest zapieczone pierscienie , lecz jego slowa biore w 40 % ze byc moze ma racje . ( Objawy znika olej przepalany jest bo nigdzie nie ma wycieku zreszta czuc  ze przepala , na wysokich obrotach nie kopci tylko w taich dziwnych momentach  podczas sciagania nogi z gazu  podczas jazdy i po chwili znowu lekko gaz i wtedy pusci  mocno widoczny w lusterku dym bialy z tego co czytalem jest to objawa pierscieni .  ( jezeli miales podobny problem lub masz jakas wiedze w tym temacie to prosze nakieruj mnie , byc moze jakis detal pomoze mi sporo )
 Odpowiedz
#5
 LukasWesel86 
(14.08.2019, 06:22)terminux napisał(a): Jeżeli nigdy tego sam nie robiłeś, to moim zdaniem, trzeba w całości zdać się na mechanika. Wyciągnięcie silnika ze smarta to nie jest trudna operacja a jeszcze jeżeli jak piszesz mechanik pracuje od 20 lat ze smartami to dla niego nie jest to żaden problem.
Tylko może się okazać, że naprawa twojego silnika będzie droższa niż zakup używanego z innego auta.
Na ile jest uczciwy mechanik? Jeżeli jest ok to po rozebraniu silnika powinien zmierzyć cylindry i powiedzieć, czy wystarczy tylko wymienić pierścienie, czy trzeba szlifować cylindry albo wymieniać tuleje na nowe. Na pewno po rozebraniu trzeba szlifować głowicę, wymienić uszczelki i takie tam drobiaz  
  Tak ja w calosci zdam sie na mechanika lecz chce miec dla siebie wiedze w tym temacie ewentualnie samemu mniejwiecej zrobic sobie kosztorys , ja juz sporo wladowalem w ten projekt bo poprostu mi sie podoba , a trafilem w polsce na kolege mechanika ktory 3mal to auto ponad 7 miesiecy i co chwile cos nowego sie pojawialo do wymiany koniec koncow auto dotarlo do mnie na lawecie do niemiec , okazalo sie ze reczny nie dzaiala w zeszlym tygodniu dostalem info ze turbo jest tak zniszczone ze nie nadaje sie do regeneracji a zaplacilem za regeneracje turba 1200 zl auto dalej nie moze przejsc tuv  , i moj warsztat mi powiedzial ze oni nie beda robic remontu silnika musi to zrobic ktos inny i w poniedzialek robie termin do mechanika ktory jesr tez dilerem smartow  i robia tez naprawy kapitalne od 20 lat tuning smartow od podstaw, a informacje mi sa potrzebne do oszacowania kosztow juz sam nie wiem co robic uparlem sie na to auto i faktycznie jest juz wszystko w nim wymienione a auto jest nietypowe  model 450 700 cm  F1,  , cabrio 115 Ps Mala rakieta  w polsce koszt takiego remontu to kwestia znalezienia dobrego mechanika i auto napewno pojezdzi bez awarii pare dobrych lat , a koszty w DE sa zupelnie inne , a dzis znalazlem model smarta dosyc nowy ktory tez mi sie podoba  i mam dylemat czy naprawiac mojego tu juz czy lepiej wyslac go do polski na lawecie spowrotem tam przeprowadzic remont i sprzedac go na terenie polski takie mysli tez mi chodza po glowie .
 Odpowiedz
#6
 statystyczny_polak 
Nie chce mi się czytać wszystkich postów ale napiszę co ja uważam:
Pobór oleju to nie tylko wina wytartych pierścieni. Mogą też być zapieczone z racji tego, że jeździłeś na uszkodzonej turbinie. Wykręć świece, długim (czystym!) prętem ustaw wszystkie tłoki w jednej linii. Do każdego garnka wlej tą samą ilość nafty (i tylko nafty). Obserwuj poziom, stwierdzisz ubytek- wiesz który tłok puszcza. Plus tego zabiegu jest też taki, że nafta luzuje zapieczone elementy.
Drugim powodem Twoich problemów mogą być uszczelniacze na zaworach. Najłatwiej to stwierdzisz przy porannym rozruchu auta- jeżeli puści z wydechu konkretną chmure a potem jest w miarę cisza i spokój to masz rozwiązanie na tacy. Jeżeli auto kopci przy deptaniu w pedał gazu to wina leży w turbie lub pierścieniach.
 Odpowiedz
#7
 sewcio 
(14.08.2019, 08:52)statystyczny_polak napisał(a): Jeżeli auto kopci przy deptaniu w pedał gazu to wina leży w turbie lub pierścieniach.

Zależy jak mocno kopci i w jakim kolorze...
Nawet jak masz sprawne auto, a wdepniesz mu do maksymalnych obrotów, to nie ma bata, żeby jakaś jasna lekka mgiełka nie została za samochodem. Takie uroki turbiny, zawsze coś tam wyrzuci zalegającego...
Poza tym większość użytkowników ma popękane obudowy turbiny i nawet sobie nie zdaje z tego sprawy, a przez to silnik już zaczyna mieć problemy z mieszanką, bo sonda wkręcona w turbo nie ma prawdziwych danych, skoro ma przedmuchy...
 Odpowiedz
#8
 Arczi100 
Zalanie naftom nic nie da , oprócz wymiany oleju. Do rana jej nie będzie i nic to nie będzie znaczyło.

Nie czytasz albo nie odpowiadasz -czy miałeś robioną głowicę?? Czyszczoną chłodnice powietrza , rury i przepustnice.
Ale skoro piszesz że silnik (pewnie pierścienie zrobione ) turbina zrobiona to pewnie głowica tym bardziej że piszesz że przy zmianie obciążenia dymi.
 Odpowiedz
#9
 LukasWesel86 
(14.08.2019, 08:52)statystyczny_polak napisał(a): Nie chce mi się czytać wszystkich postów ale napiszę co ja uważam:
Pobór oleju to nie tylko wina wytartych pierścieni. Mogą też być zapieczone z racji tego, że jeździłeś na uszkodzonej turbinie. Wykręć świece, długim (czystym!) prętem ustaw wszystkie tłoki w jednej linii. Do każdego garnka wlej tą samą ilość nafty (i tylko nafty). Obserwuj poziom, stwierdzisz ubytek- wiesz który tłok puszcza. Plus tego zabiegu jest też taki, że nafta luzuje zapieczone elementy.
Drugim powodem Twoich problemów mogą być uszczelniacze na zaworach. Najłatwiej to stwierdzisz przy porannym rozruchu auta- jeżeli puści z wydechu konkretną chmure a potem jest w miarę cisza i spokój to masz rozwiązanie na tacy. Jeżeli auto kopci przy deptaniu w pedał gazu to wina leży w turbie lub pierścieniach.

Witam tak tez myslalem te tet z nafta jest dobrym ruchem , jezeli chodzi o turbo  jest na 100 % sprawne wczoraj zostalo zalozone zupelnie kompl nowe nie regenerowane .
 Odpowiedz
#10
 LukasWesel86 
(14.08.2019, 09:20)sewcio napisał(a):
(14.08.2019, 08:52)statystyczny_polak napisał(a): Jeżeli auto kopci przy deptaniu w pedał gazu to wina leży w turbie lub pierścieniach.

Zależy jak mocno kopci i w jakim kolorze...
Nawet jak masz sprawne auto, a wdepniesz mu do maksymalnych obrotów, to nie ma bata, żeby jakaś jasna lekka mgiełka nie została za samochodem. Takie uroki turbiny, zawsze coś tam wyrzuci zalegającego...
Poza tym większość użytkowników ma popękane obudowy turbiny i nawet sobie nie zdaje z tego sprawy, a przez to silnik już zaczyna mieć problemy z mieszanką, bo sonda wkręcona w turbo nie ma prawdziwych danych, skoro ma przedmuchy...

  Turbo kompl. z calym setem montazowym zostalo wczoraj zalozone nowe. Problem polega na tym ze jak jade nie ma jakiegos mocnego kopcenia , ja ma dam mocno po gazie zaloczy sie nawet blow-off i nie zakopci a przykladowo jade spokojnie i mam lekko zakret noge sciagne z gazu i ma zbyt wysoki bieg za niskie obroty i wtedy mi zakopci ze jest to widoczne , ale  nie moze mi przejsc tuv czyli przegladu bo podlaczeniu  spala olej a jest to w niemczech niedopuszczalne.
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Rozrusznik For two 0.8 CDI wymiana skaidri 9 5.541 20.08.2019, 14:34
Ostatni post: sewcio
  Wymiana uszczelki dziadek596 2 172 30.06.2019, 08:19
Ostatni post: dziadek596
  [450] Rozrząd cdi - wymiana SMARTUŚ 12 9.448 19.01.2019, 11:10
Ostatni post: Lolek
  Wymiana silnika mikmar 4 974 21.11.2017, 17:18
Ostatni post: damiano.o
  [450] Płyn chłodniczy - wymiana 13 11.885 24.11.2016, 09:44
Ostatni post: mrkowalski
  wymiana chłodnicy klimy 12 6.843 28.10.2016, 08:14
Ostatni post: obwd-crash
  wymiana silnika benzyna -> cdi 8 3.791 12.06.2015, 23:42
Ostatni post: All-capone
  Przewód masowy - wymiana Kanapa 4 3.229 24.02.2013, 15:46
Ostatni post: DaSza
  wymiana oleju WAZNE PYTANIE!!! jaqub 5 2.385 23.05.2006, 21:40
Ostatni post: Guest
  Wymiana oleju dominika79 12 18.370 23.03.2006, 03:06
Ostatni post: kmodzele



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu