Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem uszkodzonych pierścieni ABS'u.
Usterka objawiała się tym, że podczas nawet delikatnego hamowania "pukało pod pedałem". Zdarzały się również "kangurki" tzn. auto szarpało przy przyspieszaniu lub np. jeździe przez rondo. Oczywiście wszystkiemu towarzyszyła zapalająca się kontrolka ABS'u (trójkąt).
Po przeczytaniu kilku wątków na forum, sprawa była jasna jak słońce... uszkodzona zębatka ABS.
Postanowiłem umieścić tutaj kilka zdjęć z mojej wymiany i film instruktażowy znaleziony na YouTube. Mam nadzieję, że ktoś dzięki mnie zaoszczędzi trochę czasu
Do całej operacji potrzebujemy:
- 2x pierścień ABS (42 zęby)
- klucz nasadowy 6 kątny 10mm
- nasadka 12 kątna 21mm
- nasadka 6 kątna 15mm lub klucz do kół 15mm
- nasadka E20
- klucz płaski najlepiej 12 kątny 18mm
- torx T20
- 1x mocna rurka do odciągnięcia belki(sanek)
- dysk ścierny i szlifierka kątowa
- druciak
- nieodzowny WD-40 lub zamiennik
- farba hummerrite lub inna na rdzę
- zimne piwo i 2-3h wolnego czasu
W pierwszej kolejności zaciagamy ręczny, luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód (ważne żeby był oparty na progach, nie o belkę) zabezpieczamy go przed osunięciem itp. itd. Ściągamy tylny zderzak, do tego używamy torx T20 i klucza 10mm.
Zdejmujemy koła, odkręcamy śrubę trzymającą półoś napędową kluczem 12 kątnym 21mm,następnie nasadka E20 i kluczem 18 odkręcamy wahacz, zaczynając od dłuższego. W przypadku rozkręcania jak i skręcania ma to znaczenie, ponieważ łatwiej "spiąć" wszystko do kupy.
Teraz przy pomocy rurki odciągamy w prawo, prawą belkę aby wyciągnąć półoś i dostać się do pierścieni.
Reszta zabawy to oczyszczenie rdzy, nabicie nowych zębatek(ja użyłem frezu do wiercenia otworów pod puszki elektryczne - pasuje idealnie) i zabezpieczenie farbą antykorozyjną.
Poniżej zdjęcia:
I link do filmu gdzie wszystko ładnie pięknie jest wytłumaczone...
https://www.youtube.com/watch?v=2ghUUSrmzIM
Usterka objawiała się tym, że podczas nawet delikatnego hamowania "pukało pod pedałem". Zdarzały się również "kangurki" tzn. auto szarpało przy przyspieszaniu lub np. jeździe przez rondo. Oczywiście wszystkiemu towarzyszyła zapalająca się kontrolka ABS'u (trójkąt).
Po przeczytaniu kilku wątków na forum, sprawa była jasna jak słońce... uszkodzona zębatka ABS.
Postanowiłem umieścić tutaj kilka zdjęć z mojej wymiany i film instruktażowy znaleziony na YouTube. Mam nadzieję, że ktoś dzięki mnie zaoszczędzi trochę czasu
Do całej operacji potrzebujemy:
- 2x pierścień ABS (42 zęby)
- klucz nasadowy 6 kątny 10mm
- nasadka 12 kątna 21mm
- nasadka 6 kątna 15mm lub klucz do kół 15mm
- nasadka E20
- klucz płaski najlepiej 12 kątny 18mm
- torx T20
- 1x mocna rurka do odciągnięcia belki(sanek)
- dysk ścierny i szlifierka kątowa
- druciak
- nieodzowny WD-40 lub zamiennik
- farba hummerrite lub inna na rdzę
- zimne piwo i 2-3h wolnego czasu
W pierwszej kolejności zaciagamy ręczny, luzujemy śruby tylnych kół i podnosimy samochód (ważne żeby był oparty na progach, nie o belkę) zabezpieczamy go przed osunięciem itp. itd. Ściągamy tylny zderzak, do tego używamy torx T20 i klucza 10mm.
Zdejmujemy koła, odkręcamy śrubę trzymającą półoś napędową kluczem 12 kątnym 21mm,następnie nasadka E20 i kluczem 18 odkręcamy wahacz, zaczynając od dłuższego. W przypadku rozkręcania jak i skręcania ma to znaczenie, ponieważ łatwiej "spiąć" wszystko do kupy.
Teraz przy pomocy rurki odciągamy w prawo, prawą belkę aby wyciągnąć półoś i dostać się do pierścieni.
Reszta zabawy to oczyszczenie rdzy, nabicie nowych zębatek(ja użyłem frezu do wiercenia otworów pod puszki elektryczne - pasuje idealnie) i zabezpieczenie farbą antykorozyjną.
Poniżej zdjęcia:
I link do filmu gdzie wszystko ładnie pięknie jest wytłumaczone...
https://www.youtube.com/watch?v=2ghUUSrmzIM