Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Wymiana żarówek przy regulacji nadmuchów

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Wymiana żarówek przy regulacji nadmuchów
#1
Wink 
 Macminik 
Może się komuś przyda. Otóż zdechły mi żarówki przy pokrętłach od nadmuchu, klimatyzacji i regulacji gdzie auto ma dmuchać. O ile w dzień to nie problem, w nocy jest kijowo jak nic nie widać. A więc do dzieła.

[Obrazek: 38603360612_09dbd98b59.jpg]IMG_0018 by Macminik, on Flickr

Najpierw trzeba się zaopatrzyć w żarówki T4. Ja może mniej rozsądnie wybrałem żarówki LED, bo takie akurat były w sklepie. Cena to 1,50 zł/szt. Dlaczego mniej rozsądnie ? Bo jeśli żarówki LED są słabej jakości, zaczną za jakiś czas migać. Plus jest taki, że mocniej świecą. Obawiałem się, że LED świeci punktowo a żarówka bardziej rozprasza światło, na szczęście konsola ma specjalne, przeźroczyste plastiki rozpraszające światło. Mogą więc być żarowki LED.

Wyciągamy najpierw środki pokręteł, czyli same czarne pokrętła. Ustawiamy wszystkie na godz. 12 i płaskim śrubokrętem delikatni i z wyczuciem podważamy. Powinny łatwo wyskoczyć.

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 38579777916_5736cdd67c_z.jpg]" />

Etap drugi, to czarne pierścienie z nadrukami. W necie można znaleźć kilka sposobów. Mnie najłatwiej się je podważa śrubokrętem wypychając od środka. Końcówka tak jak na zdjęciu, na godz. 8 i lekko wypychamy. Powinny płynnie wyskoczyć.

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 37918332444_57bc743439_z.jpg]" />

Etap trzeci, to srebrne pierścienie. Obracany je przeciwnie do wskazówek zegara i po wyczuciu oporu, wyciągamy. To proste.

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 37918386654_9fd800c342_z.jpg]" />

Etap czwarty to demontaż konsoli. Na dole są dwie śruby T ileśtam. wykręcamy, a następnie chwytamy za spód plastiku i ciągniemy do siebie i w gorę. Z wyczuciem by niczego nie połamać. Kolejne zaczepy są przy radiu, więc warto po delikatnym odciągnięciu dolnej części, chwycić za górne krawędzie i pociągnąć do siebie. Zejdzie.

Etap pięć to trzeba odkręcić i wypiąć moduł z przyciskami świateł awaryjnych, blokady drzwi itp. Dwie śruby po bokach i moduł wisi na kablu. Nie mogłem go wypiąć więc u mnie wisi, ale jak ktoś wie jak wyciągnąć wtyczkę, to wygodniej jest go zdemontować.

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 38603683372_7c47852b53_z.jpg]" />

Kolejny etap to demontaż części obudowy moduły regulacji nawiewu. Na górnej części (pod modułem przycisków) są trzy zatrzaski i pod spodem trzy. Polecam najpierw odpiąć te od dołu a następnie górne, delikatnie podważając płaskim śrubokrętem i ciągnąć do siebie obudowę. Nie jest to trudne. Po demontażu tej części warto go odłożyć, bo w nim są zębatki odpowiedzialne za prawidłową pracę pokręteł. Jak nam się któraś przekręci, będzie trzeba je ponownie ustawiać. Nie jest to trudne, ale czasu szkoda. Jak będą źle złożone, nie uda się wszystkiego złożyć do kupy.

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 24763623568_1d7ec8be47_z.jpg]" />

Dostajemy się do wnętrza z widocznymi żarówkami T4. Te zastępujemy nowymi. W przypadku żarówek LED ważne są bieguny. Jak po wsadzeniu nie świeci, to trzeba ją odwrócić. Żarówki się wykręca jak śruby. Tu mała pułapka. Moje nowe żarówki miały obudowę bez kołnierza. Musiałem je wyciągnąć z obudowy i wsadzić do obudowy oryginalnych żarówek ze Smarta. Proste, trzeba tylko dobrze nawinąć przewody by stykały. Robota dla 5-latka.

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 38603827742_92ee0fb747_z.jpg]" />

Po wymianie żarówek sprawdzamy czy świecą i składamy wszystko. Po założeniu ponownie obudowy, warto palcem sprawdzić, czy pokrętła będą normalnie pracowały, czy któreś się nie blokuje. Jak się blokuje, to znaczy że zębatka źle wskoczyła i trzeba obudowę wymontować i wsadzić jeszcze raz. gdy mamy pewność, że wszystko działa, przykręcamy moduł z przyciskami i resztę składamy w odwrotnej kolejności. Później cieszymy się podświetleniem. 

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 24763669658_0d667483cf_z.jpg]" />

Jeśli po demontażu obudowy stwierdzicie, że jest zakurzona, warto ją wyczyścić.
Żarówki LED dają nieco mocniejsze światło niż oryginalne żarówki. Światło też jest bardziej zimne, ale dobrze się rozprasza. 

[img]<a data-flickr-embed=[/img][Obrazek: 37748291065_3b0249c3dc_z.jpg]" />
 Odpowiedz
#2
 karol77787 
Ja akurat już to rozbierałem żeby własnie zobaczyć co to za żaróweczki więc wiem co i jak, ale artykuł godny uwagi napewno się komus przyda. Dobra robota kolego!
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Wymiana kierownicy marcinos5 4 1.261 05.01.2024, 08:02
Ostatni post: BASTOS
  Radio 5 i problem z potencjometrem - cyrk przy regulowaniu głośności Maciek_M 4 742 19.11.2023, 22:55
Ostatni post: Mart_000
  [454] Wymiana reflektorów Marek Smart 24 9.424 25.06.2022, 19:53
Ostatni post: Kanapa
  [454-1.5 CDI] Płukanka przy 230tyś. przebiegu? Karolqq94 10 2.155 08.01.2022, 01:07
Ostatni post: jdanysz@wp.pl
  [454] Wymiana żarówek podświetlenia zegarów PanSamochodzik 3 3.119 13.11.2020, 00:53
Ostatni post: Login
  [454] Luz półosi przy skrzyni denon 2 1.827 13.10.2019, 19:06
Ostatni post: denon
  Pisk przy uruchamianiu Kosmoski 5 2.694 13.02.2019, 21:59
Ostatni post: Kosmoski
  [454] metaliczny dźwięk przy ruszaniu amgis 10 16.887 04.08.2018, 09:12
Ostatni post: szyja 1978
  BAJZEL W KIERUNKACH PRZY URUCHAMIANIU ALARMU gdanszczanin13 1 1.635 11.03.2018, 20:50
Ostatni post: Kanapa
  [454] Brak mocy silnika przy dużej prędkości Yarek 5 4.538 23.08.2017, 21:00
Ostatni post: Lolek



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu