Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Wypadanie zapłonu

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Wypadanie zapłonu
#11
 HipcioSmart 
Wtryskiwacze również były wymieniane i podmieniane miejscami. Pozostaje głębokie szukanie.
 Odpowiedz
#12
 HipcioSmart 
Witajcie. Osobiście zdiagnozowałem auto i jest to usterka mechaniczna. Tak jak pisałem wcześniej pobliski warsztat samochodowy sprawdził ciśnienie w cylindrach i stwierdził że wszystko jest OK. Jednak nie jest OK. Sam osobiście pomierzyłem ciśnienia i jest tak: Cylinder od strony koła 12Bar, cylinder środkowy 5,5 Bara, cylinder od strony skrzyni 10,5 Bara. Jak widać jest problem z kompresja. Co za tym idzie trzeba zwalać głowicę. Mogę to zrobić sam i sam założyć drugą sprawną. Nie widzę z tym problemu. Jednak na chwilę obecną nie mam głowicy i całej reszty. Mój smart przekroczył właśnie 90000km więc warto przy okazji wymienić kompletny rozrząd. Co możecie poradzić? Szukać używanej głowicy czy lepiej oddać tą do regeneracji? Jeśli regenerować to gdzie? Jeśli kupić drugą to gdzie? Jakie są wasze doświadczenia przy takich zabiegach? Czy ktoś już wymieniał głowicę z was? Z góry dzięki za wszystkie rady...
 Odpowiedz
#13
 obwd-crash 
(19.04.2018, 18:05)HipcioSmart napisał(a): Witajcie. Osobiście zdiagnozowałem auto i jest to usterka mechaniczna. Tak jak pisałem wcześniej pobliski warsztat samochodowy sprawdził ciśnienie w cylindrach i stwierdził że wszystko jest OK. Jednak nie jest OK. Sam osobiście pomierzyłem ciśnienia i jest tak: Cylinder od strony koła 12Bar, cylinder środkowy 5,5 Bara, cylinder od strony skrzyni 10,5 Bara. Jak widać jest problem z kompresja.  Co za tym idzie trzeba zwalać głowicę. Mogę to zrobić sam i sam założyć drugą sprawną. Nie widzę z tym problemu. Jednak na chwilę obecną nie mam głowicy i całej reszty. Mój smart przekroczył właśnie 90000km więc warto przy okazji wymienić kompletny rozrząd. Co możecie poradzić? Szukać używanej głowicy czy lepiej oddać tą do regeneracji? Jeśli regenerować to gdzie? Jeśli kupić drugą to gdzie? Jakie są wasze doświadczenia przy takich zabiegach? Czy ktoś już wymieniał głowicę  z was? Z góry dzięki za wszystkie rady...

A jesteś pewien że to głowica a nie dół ?
Wykonaj próbę olejową, tj. na rozgrzanym silniku dokonaj ponownego pomiaru ciśnień, wstrzykując wcześniej około 5cm3 oleju do cylindra w którym będziesz dokonywał pomiaru. Jak się ciśnienie znacząco poprawi, to jednak dół do robienia a nie góra - głowica.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#14
 krzyss 
Rob swoja, i pierscienie i panewki korbowodowe tez.
 Odpowiedz
#15
 HipcioSmart 
Dzięki za tę podpowiedź. Postaram się jutro wykonać ten test i napiszę jaki jest wynik.
 Odpowiedz
#16
 HipcioSmart 
Witajcie.
Wykonałem opisaną  powyżej próbę olejową tak jak obiecałem. Silnik rozgrzany do połowy skali. Wlany ojej do cylindra. Na chwilę ciśnienie podskoczyło do 10,5 Bara. Czy to może oznaczać , że pierścienie do wymiany?

Silnik ma obecnie 91000km. Auto mam 1,5 roku i zrobiliśmy nim jakieś 40000km przez ten czas. Oleju silnik nigdy nie brał, a same wymiany robione co 10000km. Olej zawsze był czysty i nie spalony. Jakie wnioski?

Wsłuchiwałem się dzisiaj w pracę silnika, gdy był odsłonięty. Z głowicy daje się usłyszeć delikatne "klepanie" myślę, że to może być jeden z zaworów.
Reasumując trzeba silnik rozkręcić i dokładnie obadać mechanikę. Jak się do tego przygotować w warunkach garażu domowego bez  kanału? Jakieś klucze specjalistyczne? To mój pierwszy smart... Gdzie regenerować głowicę i ewentualnie inne elementy? Jakie podzespoły (uszczelki, śruby...itd) kupić nowe i gdzie? Mieszkam jakieś 200km od Antwerpii, więc może tutaj znacie kogoś kto może pomóc? W okresie wakacyjnym będę kilkanaście dni w Polsce (okolice Torunia) więc może tam zabrać pozdzespoły i robić?
 Odpowiedz
#17
 obwd-crash 
W Toruniu masz firmę Auto Szlif, mają też siedzibę w Małej Nieszawce. Zapytaj co mogą zrobić, na pewno mają uszczelki, panewki, śruby do głowicy i inne rzeczy, a jeżeli nie maja na miejscu to sprowadzą.

Robiłem u nich głowicę z wypalonym zaworem silnika 1.5 dCi z Renault.
Zawiozłem, zrobili co trzeba, przy okazji zamówiłem uszczelki które były potrzebne i nowe śruby do głowicy.

Najlepiej byłoby poza głowicą, też blok silnika i tłoki zawieźć, gdyż nie wiadomo czy to tylko pierścienie czy może tez już tłok lub gładź cylindra.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
[Obrazek: icon1.png]
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!  Evil or very mad 
 Odpowiedz
#18
Wink 
 HipcioSmart 
Witajcie.

PROBLEM ZOSTAŁ ZIDENTYFIKOWANY I ROZWIĄZANY.

Wszelkie dolegliwości związane były z niedomaganiem głowicy. Miałem wykrzywione delikatnie dwa zawory na drugim cylindrze. Dodatkowo uszkodziło się również jedno gniazdo zaworowe. Naprawa głowicy czyli wymiana dwóch zaworów, naprawa gniazda zaworowego i dwie nowe szklanki zaworowe została wykonana w Toruniu w firmie AutoSzlif. Cały koszt to 800zł. Głowica została też sprawdzona i przygotowana do zamontowania. Przy okazji wrzuciłem nowy kompletny rozrząd i całe sprzęgło wraz  z wszelkimi rolkami i paskami. Cała reszta  została sprawdzona i nie wymagała wymian. Auto zalane nowymi olejami plus filtry. Jak narazie od dwóch tygodni śmiga jak nowe. Nie wykonywałem żadnych adaptacji skrzyni itp. Auto hula i nie uważam aby były one niezbędne.
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu