Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Zawieszenie VOGTLAND

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Zawieszenie VOGTLAND
#11
 ŁYSY13 
Ha ha ha jest ok zakładać
Co się nie mieści do maszyny ???

Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#12
 psuwacz 
Ja widziałem to obniżenie 5 cm. To obniżenie nie jest dla ludzi Very happy Ale NIKT nie będzie nawet śmiał powiedzieć: "synek, ale japa". Nie ma japy. Oj nie ma.
 Odpowiedz
#13
 PatiEK 
No. Mensko ma być, a jakieś popierdółki.
 Odpowiedz
#14
 modusoperandi 
Odkopię temat, bo myślę o zastosowaniu sprężyn obniżających. Myślę o wartościach 30 mm tył oraz 20 mm przód.
Wygląda na to, że znalazłem takowe sprężyny na aukcji tutaj:
https://allegro.pl/oferta/sportowe-sprez...5264847786

Mam tylko pytanie do was, posiadaczy 452, czy możecie wpisać mniej więcej wartość wolnej przestrzeni, jakie macie w swoich samochodach pomiędzy krawędzią błotnika a oponą? Wpiszcie, od razu, czy macie oryginalne sprężyny / zawieszenie, czy już obniżane.
U mnie na tyle jest jakieś 10 cm a z przodu 5 cm (później wpiszę wartości, jak zmierzę). Zastanawia mnie, czy to normalne, że aż tak bardzo widoczna jest różnica w wolnej przestrzeni pomiędzy przodem a tyłem.
 Odpowiedz
#15
 DawidWarsaw 
Już widzę jak zraz mi ktoś powie, że moja wypowiedź nic nie wnosi do tematu, ale w głowie mi się nie mieści po co ludzie obniżają samochody. Dla mnie to mniej więcej tak, jakby siedziska foteli obić drewnem, nie ważne że będzie twardo, ważne, że niby ładnie xD . Niepojęte, ale proszę bardzo.
 Odpowiedz
#16
 ŁYSY13 
A czemu ty masz tak zrobionego smarta jak jest teraz zrobiony .

Pozdrawiam Łysy13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#17
 damiano.o 
Czemu nie wnosi? Wyraziłeś swój pogląd z którym jedni się zgodzą inni nie Dla Ciebie może faktycznie nie mieć to znaczenia a wręcz być niewskazane jeżeli np. więcej jeździsz po dziurawym mieście niż po długich trasach. Wtedy taka modyfikacja może być uciążliwa. Ja osobiście w każdym smarcie wymieniałem zawieszenie z prostego względu - ze względu na obniżenie środka ciężkości i poprawę trakcji. To obniżenie i jednocześnie poprawa twardości zaczyna być bardzo potrzebna szczególnie po modach związanych z podniesieniem HP oraz Nm

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz
#18
 psuwacz 
Temat rzeka. "Gleba uzależnia" - ja też zostałem wyznawcą. Zgadzam się, że inżyniery tak wymyśliły zestrojenie auta i ingerowanie na własną rękę (szczególnie bez doświadczenia, którego tak na prawdę nabiera się "w praniu") może przynieść skutki wręcz odwrotne od zamierzonych. Tak jak pisze Damian - wpadnie mapa i okazuje się, że auto leci 170km/h ale trzeba mieć włożoną pieluchę i wielkie bicepsy. Mało kto rozważa, że zmiana geometrii zawieszenia może bardzo wpływać na wiele parametrów (pamiętajmy, że punkty montażowe nie zmieniają swojej pozycji...). Naczelną zmianą charakterystyki jest przeważnie lepsza trakcja, ale też - o czym nikt nie wspomina - mocne ścięcie marginesu na błędy. Sztywne i obniżone zawieszenie ma dwie opcje: przyczepność i brak przyczepności. Fabryczne zawieszenie informuje, że zbliżasz się do krawędzi, więc liczba opcji pomiędzy przyczepnością i jej brakiem wzrasta Smile

Zmieniając zawieszenie nie brałem zupełnie pod uwagę estetyki - co potwierdzi Filip, które mi je wstawiał. Na początek poprosiłem gwint rozkręcony na maksimum. Potem z każdą wizytą klucze szły w ruch i faktycznie obecnie mam obniżone absolutnie "na żyletkę" - ale jeździ jak gokart. W pakiecie oczywiście muszę mieć w głowie mapę większych dziur w miejskich ulicach.
 Odpowiedz
#19
 modusoperandi 
Scirocco mam na 19" kołach i jest nisko na gwincie. Wygląd piękny do tego super szybkie prowadzenie w zakrętach. Oczywiście cierpi nieco na tym komfort, ale jest to zawsze kwestia kompromisu. Pewnie na starość zmienię na kanapę (coś miękkiego i spokojnego).

Tymczasem w moim Roadsterze z przodu mam pomiędzy kołem a nadkolem 4 cm prześwitu, z tyłu 7 cm prześwitu.
Wydaje mi się zatem, że sprężyny 20/30 będą odpowiednie.
Pytanie tylko, czy nic nie urwę od spodu?
 Odpowiedz
#20
 damiano.o 
załóż sprężynę progresywną i będzie kompromis pomiędzy glebogwintem i standardem

Pozdrawiam z RS Concept
RS concept (RS chip + EL-TEC  + MAKSOR ULTRA)
 Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu