Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Prototypy

PrototypyMożliwości i wizje konstruktorów.

Eco Speedster – 1993r

  

Na początku lat 90 XX w. okazało się, że w jednym pojeździe podróżuje przeciętnie 1,2 osoby. Mógł to potwierdzić każdy, kto jechał do pracy i, stojąc na światłach rzucił okiem na sąsiednie samochody. Z tego powodu wzrosło zapotrzebowanie na auto, które zajmowałoby mało miejsca, bo mierzyłoby poniżej 3m długości. Smart zainteresował się problemem i w 1993r zaprezentował rozwiązanie, którym był Eco Speedster.


Eco Sprinter – 1993r  

  

W roku 1993 na bazie jednej koncepcji powstały dwa samochody pokazowe: Eco Speedster (coupe o krytym nadwoziu) i Eco Spreinter (kabriolet wyposażony w sztywne listwy dachowe). Oba pojazdy można określić mianem praprzodków dzisiejszego modelu ForTwo. Eco Sprinter był raczej seryjnym wariantem, wersja Eco Speedster miała młodzieżowy temperament i wnętrze.


Showcar Atlanta – 1996r  

  

Z okazji Igrzysk Olimpijskich w Altancie w roku 1996 zaprezentowano model Showcar Atlanta. Zrezygnowano w nim z drzwi i dzięki temu osiągnięto wrażenie przestronności wnętrza. Ergonomiczny kształt siedzeń podkreśla niekonwencjonalne zasady, jakimi kierowano się, projektując auto. Atlanta ma już eliptyczne reflektory przednie, które potem wykorzystano w ForTwo cabrio i kolejnych.


Concept car - 1995r   


 Showcar Paris – 1996r   

 

Samochód pokazowy Paris, który firma smart zaprezentowała w 1996r na Paryskim Salonie Samochodowym, był następcą modelu studyjnego Atlanta. Zastosowana tu koncepcja dwóch materiałów: klatka bezpieczeństwa typu Tridon i tzw. Bodypanels, po raz pierwszy została zaprezentowana zwiedzającym salon.


Studie Fasion Victim – 1997r   

  

Model studyjny Fasin Victim charakteryzuje się dużymi możliwościami dostosowania do indywidualnych potrzeb właściciela, podobnie jak późniejszy model ForTwo. Zewnętrzny image jest determinowany poprzez bodypanels, w kolorze alushine green, który kontrastuje z klatką bezpieczeństwa typu Tridon. W wnętrzu dominują metalizowane tkaniny, a siedziska wzmocniono taśmami z tworzywa sztucznego.


Wersja przed produkcyjna – 1998r   

   

Została zaprezentowana na Salonie Samochodowym w Turynie w 1998r. Auto niewiele się różni od modelu seryjnego. Cud miód.


Feuerwehr – 1998r   

  

Możliwość indywidualnego dostosowywania samochodów do różnych zastosowań widać najlepiej na przykładzie pojazdów przeznaczonych do służby w policji, straży pożarnej, lotniskowej. Straż pożarna w koncernie DaimlerChrysler już od 1998r wykorzystuje taki pojazd. Oprócz rzucającego się w oczy czerwonego lakieru ma on wyposażenie typowego samochodu strażackiego. Zalicza się do niego oznakowanie boczne, syrena i niebieska lampa ostrzegawczo-sygnalizacyjna, we wnętrzu zainstalowano telefon, radiostację i gaśnicę.


Showcar Professional – 1999r   

  

Samochód pokazowy został zaprezentowany w 1999r na Salonie Samochodowym w Genewie i można nim było pojeździć! Oczywiście celem było przekonanie opinii publicznej o wszechstronności auta. W modelu Professional ukryto m.in. mobilne biurko, wyposażone w laptopa, stację dokującą i drukarkę oraz wbudowany schowek na skoroszyty.


Studie Transparent – 2000r    

  

W coupe smart City Transparent wszystkie części z tworzywa sztucznego we wnętrzu pojazdu są przezroczyste. Dzięki temu doskonale widać zastosowane w nim rozwiązania techniczne. Pojazd pokrywa srebrny lakier o metalicznym połysku, materiał wykorzystany do wykończenia wnętrza ma nietypowy nadruk. Do pokrycia podłogi zastosowano białą wykładzinę z przędzy pęczkowej.


Cabrio Right Hand Drive – 2001r

 


Od roku 2001 w fabryce smarta na rynek brytyjski i japoński produkuję się wersje z kierownicą umieszczoną po prawej stronie. Zastosowany w tym samochodzie lakier numeric blue powstaje w toku wyjątkowego procesu technologicznego; bodypanels są zanurzane w kąpieli wodnej, a na powierzchni wody pływa folia z wytłoczonym wzorem. Cząsteczki pigmentu odklejają się od folii i przywierają do powierzchni bodypanels.


Showcar Crossbalde – 2001r   

  

Model studyjny smart crossbalde, zaprezentowano w 2001r, to przykład chyba najbardziej radykalnej redukcji. Crossblade nie ma drzwi, dachu i przedniej szyby. Podczas jazdy nim przebywa się praktycznie pod gołym niebem. Po ogromnym sukcesie na Genewskim Salonie Samochodowym firma podjęła decyzję o wyprodukowaniu i wprowadzeniu na rynek limitowanej serii 2000 egzemplarzy tego modelu.


Crosstown – 2005r   

  

Samochód pokazowy smart crosstown został po raz pierwszy zaprezentowany na IAA 2005. Model studyjny pokazuje potencjał, jaki na wyjątkowa koncepcja smart ForTwo. Napęd hybrydowy crosstown gwarantuje bardzo niskie zużycie paliwa. Nie przewiduje się jednak  seryjnej produkcji tej wersji.


ForMore – 2005r    

   

Wersja studyjna bazująca na modelu ForFour zaprezentowana publiczności na Salonie Samochodowym we Frankfurcie w 2005r. Dabiut modelu przewidywano na rok 2006r. Samochód wyposażono w napęd na cztery koła. Ciekawostka to zastosowanie skrótu SUV, który zwykle oznacza „sport utility vehicle”, w przypadku Formore skrót SUV miał oznaczać  Smart Utility Vehicl.

 


Forfun2 – 2005r   

  

Prototyp studyjny zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Atenach w 2005 roku, jednostka silnikowa oraz skrzynia biegów zostały zaczerpnięte z modelu Mercedes-Benz Unimog 406, nadwozie z modelu Smart Fortwo. Pojazd napędzał sześciocylindrowy diesel o pojemności 5,6 litra i mocy 84 KM. Samochód osadzono na dwudziestosześciocalowych felgach o średnicy 14 cali.


XXL – proponowany obecnie  


Firma Clevert Parts wprowadziła bagażniki („clever end”), które powiększają przestrzeń ładunkową modelu Smart Fortwo z 270 do 540 litrów.


fortwo cng- 2007  

  

Poszukiwanie alternatywnych źródeł energii również dokonuje się w takim małych autkach. Smart mimo tego, że pali niewiele to i tak poszukuje jeszcze tańszych rozwiązań obniżających koszty eksploatacji pojazdów.


fortwo electric – 2008   

  


Concept car elektrycznego smarta. Obecnie model produkcyjny jest w trakcie przygotowań do produkcji. Czekamy z niecierpliwością na możliwość przetestowania długo oczekiwanej nowości.

 


fortwo+2 – 2009  najnowsza propozycja   

 

Firma smart nie spoczęła na laurach. Cały czas poszukuje nowych rozwiązań, które spełniłyby zmieniające się oczekiwania klientów dotychczasowych modeli jak i również nowych do tej pory nie znających marki. Dlatego najnowsza propozycja.




 

 




Menu