[450] gwizd w silniku - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88) +----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116) +----- Wątek: [450] gwizd w silniku (/t-450-gwizd-w-silniku--10143) |
gwizd w silniku - BoYan - 02.04.2013 paliwo ON - Pb/ON 799 ccm - 599/698/799 2001 - problem witam. Dzis zaczely sie gwizdy w silniku. Podczas postoju przy gazowaniu na wyzszych obrotach slyszalny jest gwizd jak by sie jakis pasek slizgal. Tak samo jest podczas zmiany biegow i dodawaniu gazu, gwizdy sa czasowe. Podczas jazdy bez dodawaniu gazu gwizd jest dluzszy. Czym to moze byc spowodowane? - RE: gwizd w silniku - SANT0 - 02.04.2013 Gwizd czy piszczenie bo to różnica? Może Alternator już kuca albo któraś rolka? RE: gwizd w silniku - kapik - 02.04.2013 albo turbo albo połączenie opaskowe przewodów IC RE: gwizd w silniku - BoYan - 02.04.2013 Bardziej pisk jak pasek w normalnych autach. Czy mozna umyc silnik z gory i zdolu by sprawdzic ewentualne wycieki. Bo silnik brudny ze hej. RE: gwizd w silniku - SANT0 - 02.04.2013 Nie raz myłem na zwykłej bezdotykówce i nigdy problemu nie miałem odpalał normalnie ale w przypadku gdy gdzieś jest goły kabel bez izolacji można sobie narobić problemu myślę. Jeśli nie gwizd tylko piszczenie to stawiał bym na któryś z elementów w napędzie alternatora lub właśnie on bo to dosyć częsta usterka RE: gwizd w silniku - BoYan - 02.04.2013 Przetestowalem auto na trasie Lodz Radomsko. Max co smart pojechal to 130. W sumie spadly dwie kreski z poziomu paliwa, a przejechalem miasto i trasa 150km. Zaleje go dzis do pelna i sprawdze ile wejdzie. Czy te kreski poziomu paliwa moga oszukiwac? Co do swistu czy gwizdu to sluchac go caly czas przy zmianie biegow i przy dodawaniu wyzszych obrotow. RE: gwizd w silniku - obwd-crash - 02.04.2013 Te jajeczka, a nie kreski, od poziomu paliwa, to taki mało dokładny wskaźnik. Dopiero jak zatankujesz auto pod korek, do momentu aż z wlewu będzie Ci się wylewać a nie do pierwszego odbicia pistoletu, to dokładność będzie trochę lepsza. Dobry przykład to rozpoczęcie wyświetlania ilości 5l w zbiorniku, czasami za chwilę pokazuje 5,5l a zdarzyło mi się też kilka razy że pokazało i 6l. Dokładność uzyskasz tylko po zatankowaniu auta, a na podstawie ubywających jajek to wyłącznie szacowanie - z grubsza. Jestem po zmianie zbiornika na większy z 22 na 33 litry, po zatankowaniu pod korek, pierwsze jajko znikało latem po około 180km przebiegu, a teraz zimą po około 140-150km, kolejne po jakiś 110km teraz a latem nawet i po 130km. Niestety nie pamiętam jak znikały jajka przy poprzednim zbiorniku, bo jeździłem z takim niecałe pół roku. RE: gwizd w silniku - BoYan - 02.04.2013 (02.04.2013, 15:37)obwd-crash napisał(a): Te jajeczka, a nie kreski, od poziomu paliwa, to taki mało dokładny wskaźnik. Wieczorkiem zaleje do pierwszego odbicia - bo przy tym juz mi ulało sie paliwo i powiem ile spalił. bo wg wskazań jajeczek jestem na razie załamany. miało byc miejskie oszczedne auto a wychodzi wiecej niz moja Toyota. ale zobaczymy na stacji. RE: gwizd w silniku - BoYan - 02.04.2013 Zalałem do pelna i po przejechaniu 152 km w tym 80 po trasie predkosc 110-130 auto spalilo 8,55 litra czyli 5.6 na 100km Czy to jest normalne spalanie? (02.04.2013, 12:06)SANT0 napisał(a): Gwizd czy piszczenie bo to różnica? Może Alternator już kuca albo któraś rolka?Bylem u mechanika i wstepnie zdiagnozowal ze moze to byc lozysko na alternatorze lub pasek albo problem z pompa wody. Tak moze byc? RE: gwizd w silniku - krzyss - 02.04.2013 Raczej tak, nic specjalnie niepokojacego nie mozna powiedziec. Mamy zime, i ewentualnie sprawdz termostat czy dobrze dziala. |