smartklub.pl
Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Koła, opony, zawieszenie. (http://smartklub.pl/f-kola-opony-zawieszenie--119)
+----- Wątek: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. (/t-oslona-zebatki-abs-czujnika-abs-szuranie-po-wymianie-lozyska-kola-przod--10397)



Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - Mlody - 28.05.2013

paliwo - Pb
ccm - 599
rocznik - 1998
problem - Przy wymianie łożyska w przednim lewym kole osłonka zębatki ABS uległa utylizacji - była tak przerdzewiała, że jej resztki musiałem usunąć. Czy mogę jeździć bez niej? Po założeniu nowego łożyska i usunięciu przyrdzewiałego rantu z tarczy hamulcowej skręciłem całość do kupy (niestety nie mam klucza dynamometrycznego). Niestety podczas jazdy ok 60km/h i mocnym skręcaniu kołami słychać cykliczne szuranie w lewym przednim kole. Czy może to być spowodowane zbyt słabym dokręceniem łożyska do zwrotnicy? Czy raczej tarcza hamulcowa wydają takie odgłosy bo musi się na nowo ułożyć po usunięciu tego rantu? Tylko dlaczego by się to działo tylko przy skręcaniu? Koło nie ma żadnego luzu gdy Smarcik jest podniesiony. Czy siła dokręcenia tej długiej śruby wkręcanej w ośkę w zwrotnicy ma wpływ na łożysko (luz)? Gdy na początku za lekko skręciłem to tarcza po przykręceniu do piasty ruszała się jak na starym uszkodzonym łożysku.


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - cingda - 28.05.2013

Sam ostatnio musiałem wymienić omawiane osłony - kruszyły się w palcach, jakość blachy z jakiej są zrobione jest tragiczna. Za dwie sztuki w SC zapłaciłem niemało bo 147,40, ale wydaje mi się, że to element niezbędny do bezawaryjnego funkcjonowania piasty. Jeżeli chodzi o moment dokręcenia śruby to precyzja (120NM) jest również bardzo ważna z uwagi na samą śrubę, która się rozciąga. Zalecane jest również użycie do tego celu nowych śrub (moża użyć starych dokręcając je trochę mocniej, ale z uwagi na w miarę niską cenę, nie wiem czy jest sens). Jedyna rada jaką mam to zrobić wszystko od nowa, zgodnie ze sztuką. Smile

http://www.fq101.co.uk/how-to-guides/fortwo-450/exterior/93-wheel-bearing.html


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - Mlody - 28.05.2013

Czy śrubę można kupić gdzieś poza ASO? Chodzi mi o długość i rodzaj gwintu - bo o łeb raczej nie ma się co łudzić że będzie dostępny gdziekolwiek poza ASO. Zapomniałem dopisać, że tuż po złożeniu to szuranie było słychać przy minimalnym ruchu kierownicą i prędkości rzędu 10-15km/h. Po kilku zakrętach zmieniło się to już to szurania dopiero przy wchodzeniu w zakręt 90 stopni przy 60km/h. Czy łożysko musi się ułożyć?


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - cingda - 28.05.2013

Jeżeli dobrze pamiętam to śruby w SC kosztują koło 13 zł/szt. U mnie łożyska po wymianie są zupełnie niesłyszalne.


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - Mlody - 29.05.2013

No i znaleziona przyczyna szurania. Jak już pisałem osłonka zębatki ABS była przerdzewiała i wyleciała do kosza. Przez to łożysko siało 1-1,5 mm głębiej a razem z nim tarcza hamulcowa na której jest lekki rant. Przy jeździe na wprost tarcza na grubość włosa mija jarzmo ale przy energicznym skręcaniu lekko zaczyna ocierać i szurać. Muszę kupić tą osłonkę i wszystko złożyć na nowo.


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - krzyss - 29.05.2013

Ah ci kowale mechanicy... Z hamulcami to nie zabawa ! Smile


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - cingda - 30.05.2013

Nr katalogowy: Q0003855V006000000, mają je jeszcze w smartwarszawa ale cena jest wyższa..


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - jankryka - 25.06.2013

(29.05.2013, 20:39)Mlody napisał(a): No i znaleziona przyczyna szurania. Jak już pisałem osłonka zębatki ABS była przerdzewiała i wyleciała do kosza. Przez to łożysko siało 1-1,5 mm głębiej a razem z nim tarcza hamulcowa na której jest lekki rant. Przy jeździe na wprost tarcza na grubość włosa mija jarzmo ale przy energicznym skręcaniu lekko zaczyna ocierać i szurać. Muszę kupić tą osłonkę i wszystko złożyć na nowo.

To że łożysko siadło 1-1,5 mm powoduje luz po osi, ja też tak zrobiłem i po przejechaniu 500 km piasta do wymiany, dlatego zastosuj podkładkę zamiast osłony lub osłonę.


RE: Osłona zębatki ABS / czujnika ABS + szuranie po wymianie łożyska koła przód. - Mlody - 26.06.2013

Założyłem osłonę Smile


Menu