smartklub.pl
Największa porażka europejskiej motoryzacji - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64)
+---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--108)
+---- Wątek: Największa porażka europejskiej motoryzacji (/t-najwieksza-porazka-europejskiej-motoryzacji--11055)



Największa porażka europejskiej motoryzacji - Kanapa - 01.10.2013

Za http://moto.wp.pl/gid,16034857,img,16034967,page,10,title,Najwieksze-porazki-europejskiej-motoryzacji,galeriazdjecie.html


1. Smart Fortwo
Marka, która powstała jako efekt inicjatywy Mercedesa i Swatcha, zaliczyła największą wpadkę w europejskiej motoryzacji. Model Fortwo obecny na rynku od 1998 roku miał być idealnym pojazdem do zatłoczonej metropolii. Dwuosobowy samochód o długości 2,5 metra rzeczywiście świetnie się w tej roli sprawdza, a dodatkowo jest stylowy. Problem jednak polega na tym, że Smart jest po prostu drogi. Prawie 40 tys. zł za samochód w podstawowej wersji i niemal 80 tys. złotych za najbogatszą konfigurację to naprawdę duże kwoty. Samochód pojawiał się w różnych wersjach, m.in. w napędzanej silnikiem elektrycznym, stuningowanej przez Brabusa, a nawet hybrydowej.

Strata Smarta: 3,35 mld euro. Na każdym egzemplarzu firma traci 4,5 tys. euro.

Źródło: The Economist

tb/sj/tb, moto.wp.pl


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - krzyss - 01.10.2013

Ale traci dlaczego ?
Koszty produkcji takie wysokie czy o co chodzi... W PL malo sie tego sprzedaje ale DE, IT, czy inne kraje to naprawde duzo smartow widzi sie na ulicach.


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - Sebastian_O - 01.10.2013

no tak... czyli smart jest porażką motoryzacyjną bo wielu ludzi jest biednych i nie każdego na smarta stać... Więc gdyby był wykonany w technologii wozu konnego do przewozu siana jak np golf 2 - to wtedy był by sukcesem...
Jakaś niewydarzona redaktorzyna pisze takie brednie a potem społeczeństwo nie mające cienia pojęcia, na co dzień jeżdżące golfem 3 LPG albo audi A4 1,9TDi będzie się śmiało widząc smarta...


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - Gantz - 01.10.2013

Dane mocno nieaktualne Smile
To się nazywa "rzetelność dziennikarska" i to nie tylko tego tematu dotyczy!
A feeee


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - PKO - 02.10.2013

Dokładnie , ale tak to już jest jak ktoś jest nie w temacie Laughing

pzdr
PKO


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - Mart - 02.10.2013

Jak dla mnie to świetnie. Smart w tym samym szeregu co Bugatti Veyron, Volkswagen Phaeton.
Już wiem dlaczego tak lubię Smarta. Wink


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - kenny - 02.10.2013

(01.10.2013, 21:46)Sebastian_O napisał(a): no tak... czyli smart jest porażką motoryzacyjną bo wielu ludzi jest biednych i nie każdego na smarta stać... Więc gdyby był wykonany w technologii wozu konnego do przewozu siana jak np golf 2 - to wtedy był by sukcesem...
Jakaś niewydarzona redaktorzyna pisze takie brednie a potem społeczeństwo nie mające cienia pojęcia, na co dzień jeżdżące golfem 3 LPG albo audi A4 1,9TDi będzie się śmiało widząc smarta...

Smart technologicznie, nawet jak na czasy swojego powstania nie był cudem techniki. W silniku ucięty jeden cylinder, dodany Garret 12 - turbo które było już używane w małych japońskich autach, wszystko o opakowane w atrakcyjny kształt i małe wymiary pozwalające parkować w poprzek drogi i napakowanie elektronicznych gadżetów może wydawać się atrakcyjne, ale nie za tą cenę.
Przypominam, że pomysłodawca Smarta chciał by było to tanie auto, dostępne dla wszystkich. Niestety MB miał inną strategię - auto się wyróżnia, więc niech klient zapłaci za to wyróżnienie. I tu jest pies pogrzebany.


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - RobsonWawa - 02.10.2013

Wszystko zależy od tego kto co i jak liczy. Dzięki temu że MB ma w swojej stajni takiego Smarta może i traci te 4,5 koła ale za to zarabia po wielokroć więcej na E,S i innych. Dzięki Smartowi koncern mieści się w normach emisji spalin ze swoimi dużymi silnikami. Teraz jest afera w Unii bo Niemcy nie chcą się zgodzić na nowe normy które de facto zlikwidują segment dużych mocnych limuzyn w MB, BMW cz Audi. Jeżeli weźmiemy pod uwagę aspekt limitów emisyjnych to MB wręcz zarabia na sprzedaży Smartów i to dużo więcej niż tu podano jakie ma straty. Gdzieś były podane zyski koncernu , nie pamiętam wartości ale były bardzo wysokie Idea


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - Lolek - 02.10.2013

Spoko, na pewno nie dokładają do interesu. Jak do F4 dokładali to przestali i tyle. L


RE: Największa porażka europejskiej motoryzacji - Sebastian_O - 02.10.2013

(02.10.2013, 08:13)kenny napisał(a): Smart technologicznie, nawet jak na czasy swojego powstania nie był cudem techniki.

Nie chodziło mi o cud techniki, ale raczej o to że takiego golfa naprawi każdy kowal w stodole przy użyciu trzech kluczy i młotka, a do smarta lepiej żeby taki nie podchodził Smile

Ze smartem jest podobnie jak z MINI, to jest styl, wizytówka, to widać i za to się płaci... Owszem, w Polsce zapewne NOWYCH smartów sprzedaje się niewiele, na szczęście zawsze można kupić używany...


Menu