smartklub.pl
Jak bezpiecznie wyjść z wypadku - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64)
+---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--108)
+---- Wątek: Jak bezpiecznie wyjść z wypadku (/t-jak-bezpiecznie-wyjs%C4%87-z-wypadku--11712)



Jak bezpiecznie wyjść z wypadku - Kanapa - 06.02.2014

Źródło: http://tiny.pl/q1z45

...Tylko 1 samochód uzyskał akceptowalną ocenę ogólną. Tym samym niewielkie pojazdy stały się najgorszą grupą aut testowanych do tej pory przez IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Dlaczego uzyskane wyniki okazały się aż tak niskie? Ponieważ Amerykanie postanowili sprawdzić bezpieczeństwo samochodów także podczas najgroźniejszych wypadków i stworzyli obrysowe testy zderzeniowe ("small overlap"), w których samochód uderza w przeszkodę rogiem, krawędzią maski, a nie czołowo, co ma dużo gorsze skutki. W takiej sytuacji energia jest w mniejszym stopniu pochłaniana przez pojazd, na czym cierpi przedział pasażerski. Szczególnie dotyka to małych aut, które mają mniejsze strefy kontrolowanego zgniotu...

Generalny wniosek z takich testów: uderzamy centralnie całym przodem lub tyłem Panie i Panowie.


RE: Jak bezpiecznie wyjść z wypadku - jakubo - 07.02.2014

Strona nie istnieje


RE: Jak bezpiecznie wyjść z wypadku - Ferguss - 07.02.2014

http://porady.autotrader.pl/Porady_autotrader/56,133253,15343289,Nowe_testy_zderzeniowe_IIHS___Zaliczyl_1_na_11_samochodow.html


RE: Jak bezpiecznie wyjść z wypadku - obwd-crash - 07.02.2014

IIHS przeprowadza dwa różne testy zderzenia czołowego:
- moderate overlap test
- small overlap test
http://www.iihs.org/iihs/...tal-crash-tests

W artykule porównano test Sparka wykonany wg procedury "moderate overlap test" z pozostałymi samochodami wykonanymi wg "small overlap test"
Dlaczego? Tego już nie wiem :-/
Jednak z danych podanych na stronie IIHS wynika mimo wszystko, że w testach "small overlap test" Spark zajął najlepszą pozycję, ponieważ poziom bezpieczeństwa oceniono na Acceptable
http://www.iihs.org/iihs/ratings...olet/spark/2013

Procedura "small overlap test" została wprowadzona zaledwie dwa lata temu. Przy pokryciu 25% podłużnica mija przeszkodę, więc deformacje nie mogą być małe. Zresztą w opisie testu nawet piszą, iż nie jest rzadkością, że koło zostaje przemieszczone do tyłu na nogi kierującego/pasażera.

Na własne zachowanie się na drodze mamy wpływ, ale na zachowanie innych na drodze raczej już nie. Zatem to że my chcielibyśmy "walnąć' środkiem przodu, zamiast narożnikiem, to raczej pobożne życzenieSad


Menu