smartklub.pl
450 - Turbo - ciśnienie doładowania, wartość - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116)
+----- Wątek: 450 - Turbo - ciśnienie doładowania, wartość (/t-450-turbo-cisnienie-doladowania-wartos%C4%87--1512)

Strony: 1 2 3 4


Turbo - ciśnienie doładowania, wartość - Gość - 22.04.2008

Czy ktoś orientuje się, jakie jest maksymalne ciśnienie doładowania w wersji benzynowej (599ccm). Dziękuję za odpowiedź.


Re: Ciśnienie doładowania - All-capone - 22.04.2008

0,8 bara
brabus 1.0


Kiedy włącza się turbo? - miksell - 30.08.2008

Witam.
Tak sie zastanawiałem, kiedy w cdi włącza się turbo? Tzn przy jakich obrotach. Czy jazda z prędkością max (135km/h) przez dłuższy czas ma jakiś negatywny wpływ na turbinkę?

pozdrawiam.


Re: Kiedy włącza się turbo? - Sebartus - 30.08.2008

Nie, dlatego własnie jest ograniczony elektronicznie Razz ale najlepsze realna prędkość i rozsądne spalanie to 110km/h. Nawet jak jechaliśmy do Zell to sporadycznie szlismy 130 średnio to 100-120.


Re: Kiedy włącza się turbo? - miksell - 30.08.2008

Cytat:Sebartus napisał(a):
najlepsze realna prędkość i rozsądne spalanie to 110km/h. Nawet jak jechaliśmy do Zell to sporadycznie szlismy 130 średnio to 100-120.

Jak wracałem znad morza gdy jak jechałem między 100-130 spalił mi najmniej, bo 3.3 Wink
A jakie mieliście spalanie na trasie do Zell?


Re: Kiedy włącza się turbo? - Sebartus - 30.08.2008

Wszystkie wymienione w tekście smarty to CDI

np. Full doładowany na trasie odemnie do Cieszyna gdzie dotankowywałem paliwa:
2,6l po przejachaniu 76km czyli wychodzi ok 3,5l na 100km. W tamtą strone jechałem cały czas na klimie ( na 2 sopniu - 2 swiatełka zapalone ) spowrotem tylko przez niewielki czas jechałem z klimą i spalanie było dużo niższe. Z tego co porównywałem spowrotem z Gotkiem ( który miał inny soft tzw. remap - chiptuning) na każdych 100km przejchanych byłem o kulę więcej paliwa Laughing (tzn On tracił ją znacznie szybciej ) . Tak przeliczając wówczas na szybko wychodziło iż jego smart po remapie palił troszku ponad litr więcej na 100km co dało potwierdzenie na poczatku wyprawy na stacji paliw kiedy wjechaliśmy tankować komputer Gotka pokazywał stan baku 0.0 ja natomiast miałem jeszcze 1.5 ( czasami skakał na 2.0) paliwa (ale niewiem czy Gotek wówczas jechał z klimą, ja miałem ją włączoną cały czas ). Oboje posiadamy CDI i baki o tej samej pojemności bo trzeba pamiętać że smarty po lifcie mają bak większy o 10l


Re: Ciśnienie doładowania - Gość - 14.03.2009

"Odgrzewając" temat doładowania zwracam się do was z pytaniem....
Przy obciążonym silniku z nogą w podłodze turbina dmucha tylko 0.5 bara, i to już wiadomo że troche mało ale kiedy pompuje pedałem gazu ciśnienie wzrasta do ponad 0.8 , 0.9 bara...
Czy to normalne?
Pozdrawiam.


Re: Ciśnienie doładowania - miksell - 14.03.2009

A jak odczytujecie z jaką mocą turbina pompuje??


Re: Ciśnienie doładowania - kamill - 15.03.2009

jak wcisniesz gaz do dechy powinno wskakiwać na 0,8

nie mniej ...i bez pompowania gazem

moze kup boosta takiego , ja mam zamontowane u siebie i sprawuje calkiem ok

[img]


jeszcze dokleje takie cos ...

zna sie ktos na tym ? moze zaszkodzić???


http://www.allegro.pl/item571544028_manual_boost_control_i_properfekt_mbc_turbo_tuning.html


[Obrazek: 571544028]


Re: Ciśnienie doładowania - Szupryk - 18.03.2009

A jak u mnie ładuje max 0.3 bara ? To co turbinka padnięta ? Kamill - mam identyczny licznik jak ty Razz


Menu