smartklub.pl
Fortwo -opinie z gazety - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--90)
+---- Wątek: Fortwo -opinie z gazety (/t-fortwo-opinie-z-gazety--15212)



Fortwo -opinie z gazety - wojpow - 03.07.2016

Witajcie.
Przeczytałem dziś w jakimś poradniku kupującego używane samochody ,opnie dotyczące Fortwo.
Ogólnie bardzo dobrze pisali, że silnik ok, że zadziwiająco duży w środku...itd i zakończyli uwagą, że kupno diesla jest kompletnie nieuzasadnione ekonomicznie. 
Hmmmm...
Jak Wy, użytkownicy to widzicie. ???

Do tej pory wyczytałem, że dieselek jeździ bez remontu silnika ok. 300 tys km , benzyna o połowę mniej, pali 3.5 ropy...



RE: Fortwo -opinie z gazety - LAZY. - 03.07.2016

Po 16 latach benzyny są w stanie przed remontowym lub są już po remoncie, a diesel nadal śmiga i do remontu mu daleko.
Wszystko dalej zależy od stanu utrzymania auta.


RE: Fortwo -opinie z gazety - psuwacz - 03.07.2016

Zależy jak leży. Dla mnie liczy się też cena za km. Benzyna jak na tak mały silniczek dość spragniona jest. Przy ilości kilometrów, które robię Pikslem, nawet fanaberie mi się jakoś gładko amortyzują (liczę sobie wszystko dość skrupulatnie i wychodzi mi 43 grosze za km póki co, a mój drugi pojazd 57 groszy...). Może diesla odradzali ze względu na ekologię, ale wątpię, żebyśmy w najbliższym czasie zostali zagonieni do masowej instalacji DPF-ów nagle.
No i eksploatacyjnie jakoś nie czuję wielkiej różnicy: części do benzyny pewnie tańsze, ale remont silnika trzeba doliczyć, co przy moim dotychczasowym zużyciu kilometrów oznaczałoby remont co 30 miesięcy.


RE: Fortwo -opinie z gazety - Lolek - 04.07.2016

Cieszę się że jest jeszcze inny klubowicz, który tak jak ja dokładnie liczy koszt eksploatacji smartolota w cdi. Moim pierwszym smartkiem przejechałem ponad 200 kkm i koszt na jeden km wyniósł właśnie 57 gr. Różnica do ceny dzisiejszej wynika pewnie ze znacznie tańszego paliwa oraz np. dostępności części karoseryjnych czy mechanicznych. Gdy go kupowałem na liczniku miał około 250 kkm, tak więc w momencie sprzedaży podchodził pod 500. Nowy nabywca rozebrał silnik, wymienił jedynie pierścienie i autko znów zaczęło palić poniżej 4 l na setkę. Reasumując - jeśli ekonomia ma dla Ciebie znaczenie a i ekologia też nie jest Ci obojętna, to tylko cdi, ale pod warunkiem że przebiegi nie będą małe lub bardzo małe. Pozdrawiam. L


RE: Fortwo -opinie z gazety - obwd-crash - 04.07.2016

Mieszkam poza miastem, mam do niego około 15km, a jak już wjadę do tego miasta to zazwyczaj po 5-10km jazdy w nim już wyjeżdżam. 
Zatem auta używam raczej długodystansowo, rocznie pokonując nim ponad 35kkm. Średnie zużycie paliwa wyszło jak do tej pory poniżej 3,5l/100km, innych kosztów szczególnie nie liczę, gdyż z autem praktycznie nic się nie dzieje od ponad 4 lat gdy, wymieniłem sprzęgło (wtedy koszt ponad 1500 zł, ale przy przewidywanym przebiegu na nim 150kkm to i tak 1gr/km), a inne naprawy - serwisowanie okresowe - to ułamek kwoty za sprzęgło, np. łączniki stabilizatora lub końcówki drążka kierowniczego/wahacza.
Filtry paliwa, oleju i kabinowy (powietrza silnika założyłem K&N) oraz oleje i płyny to łącznie około 5gr/km.
Ogumienie to koszt około 1,5gr/km.
Zatem koszty używania /bez kosztów modzenia w aucie/ to u mnie około 25gr/km z kosztami ubezpieczenia OC z NNW.


RE: Fortwo -opinie z gazety - MariuszB - 04.07.2016

(04.07.2016, 08:40)Lolek napisał(a):  Gdy go kupowałem na liczniku miał około 250 kkm, tak więc w momencie sprzedaży podchodził pod 500. Nowy nabywca rozebrał silnik, wymienił jedynie pierścienie i autko znów zaczęło palić poniżej 4 l na setkę. 

I to jest najważniejszy argument za zakupem CDI a nie benzyny w F2, która nie grzeszy ani długowiecznością ani ekonomią.
Zresztą na tym forum zostało to wieeeeele razy napisane. Wystarczy poszukać.


Menu