Moduł stopu ESS - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--109) +---- Wątek: Moduł stopu ESS (/t-modul-stopu-ess--16152) Strony:
1
2
|
Moduł stopu ESS - Marek - 25.02.2017 Chce zamówić takie coś sprytnego na tylne światło stop. Produkt polski z atestem i homologacją Spełniające normy wiec wszystko legal. Cena za szt ok 100zł Jak się uzbiera więcej zainteresowanych może uda sie zbić cenę. System ESS polega na pulsowaniu światłami stop w przypadku gwałtownego hamowania. Ma na celu przyspieszenie reakcji kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z tyłu, w przypadku naszego gwałtownego hamowania. Moduł Posiada scalony czujnik przyspieszeń w technologii MEMS i jest sterowany mikroprocesorem. Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach: "Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2." Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1. Moduł w zakresie temperatur -40°C do +80°C posiada następujące parametry: - włączanie pulsowania przy opóźnieniu 6,2 m/s2 +/- 0,2 - wyłączanie pulsowania przy opóźnieniu 2,7 m/s2 +/- 0,2 - częstotliwość pulsowania 3,5 Hz +/- 0,4 - obciążalność wyjścia do żarówek (przewód ŻÓŁTY) 2x21W + 5x5W - obciążalność wyjścia do symulacji sprawnej żarówki (przewód SZARY) 5A max. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Modół stopu ESS - Kanapa - 25.02.2017 Chyba Damiano i Lysy13 mieli coś takiego. Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro Modół stopu ESS - Marek - 25.02.2017 Tak ale chyba z tego co pamiętam to ich Mruga cały czas a to nie jest do końca legalne jeżeli się mylę to niech mi Łysy poprawi ten moduł Mruga tylko wtedy kiedy urządzenie wykryje gwałtowne hamowanie czyli zgodnie z tymi normami przyspieszeń Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Modół stopu ESS - ŁYSY13 - 25.02.2017 Tak jest ale ja mam taki co działa zawsze Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt RE: Modół stopu ESS - DaSza - 26.02.2017 Kiedyś pisałem do tego gościa jak kupowałem chyba 4-5 szt. Nie chciał nic spuścić Żeby moduł zaczął mrugać, trzeba na prawdę mocno zahamować. Ponieważ moduł sprawdza się np. korzystając z "przyśpieszenia ziemskiego", tzn. moduł po przechyleniu pod kątem ok. 45-50 st. powinien zacząć mrugać. To moduł zamontowałem na blaszce wygiętej pod kątem ok. 40st. (przyczepiona do górnej części lotki - zaraz przed światłem stopu). Dzięki temu przy słabym hamowaniu nie mruga, ale jak już trochę mocniej to zaczyna mrugolić. I przy staniu w korku, np. po naciśnięciu hamulca nie mruga wcale, tylko świeci się na stałe. Modół stopu ESS - ŁYSY13 - 26.02.2017 O i ten jest naprawdę dobry Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt Modół stopu ESS - Marek - 27.02.2017 (26.02.2017, 19:52)ŁYSY13 napisał(a): O i ten jest naprawdę dobry Który? Ten co masz to taki co mruga ciagle. Ten co ja chce kupić to układ elektroniczny nowego typu gdzie sposób montażu jest bez znaczenia. W tym co opisuje kolega można go oszukać zmieniając jego położenie urządzenie jest nie stabilne w jego układzie jest mini żyroskop mała kulka. To juz całkiem technologia jak z miga w tym nowym jest to zrobione podobnie jak w telefonach układ chyba na 2 kroplach rtęci w układzie, bardziej miarodajne i dokładniejszy odczyt. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk RE: Moduł stopu ESS - DaSza - 27.02.2017 (27.02.2017, 03:00)Marek napisał(a): (...) Ten co ja chce kupić to układ elektroniczny nowego typu gdzie sposób montażu jest bez znaczenia. W tym co opisuje kolega można go oszukać zmieniając jego położenie urządzenie jest nie stabilne w jego układzie jest mini żyroskop mała kulka. To juz całkiem technologia jak z miga w tym nowym jest to zrobione podobnie jak w telefonach układ chyba na 2 kroplach rtęci w układzie, bardziej miarodajne i dokładniejszy odczyt. (...) Możliwe, że ma już jakieś nowsze wersje, o ile o tym module jest mowa: http://www.rymi.pl/ess.html Kupowałem parę lat temu i technika jednak poszła do przodu, ale coś z tą rtęcią to chyba nie tak, bo generalnie są straszne restrykcje w stosowaniu rtęci (tzw. dyrektywa RoHS). Ale może? Nie wiem, może i tak jest zrobiony. Dla mnie, możliwość "oszukania" jest jednak zaletą, bo daje możliwość regulacji momentu zadziałania. W Smarcie (chyba nawet teraz jest to obowiązkowe) jest i tak czujnik siły hamowania, jak dasz po hamulcach, to włączają się awaryjne. I w Smarcie aby się włączyły muszę - nieeeeźle depnąć, a w Civicu wystarczy mocniejsze hamowanie. A na pewno obydwa układy są homologowane i zgodne z normami. Jeden moduł działa tak, drugi inaczej - grunt, że wiemy, że są i każdy wybierze co mu pasuje : Po to mamy forum Modół stopu ESS - frygi - 27.02.2017 W moim "bolidzie" jest właśnie tak jak opisał Dasza w przypadku mocnego/awaryjnego hamowania automatycznie włączają się awaryjne. Moduł stopu ESS - Marek - 27.02.2017 Mrugające kierunki Od któregoś tam roku (juz nie pamietam) ale tylko nowe auta wyposażenie obowiązkowe , podobnie jak teraz wszystkie nowe auta musza mieć czujnik ciśnienia w ogumieniu. Ten moduł co chce kupić chyba tez to ma tylko instalacja juz większa bo trzeba wpiąć sie z tym zaraz za samem. Mi najbardziej chodzi o ten stop. A i sprzedawca inny ja rozmawiam z jakimś prywaciarzem co robi na zamówienie takie wynalazki. Ten w Rmi. Produkt nie dostępny jak na razie. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |