smartklub.pl
Moduł stopu ESS - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--109)
+---- Wątek: Moduł stopu ESS (/t-modul-stopu-ess--16152)

Strony: 1 2


Moduł stopu ESS - Marek - 25.02.2017

Chce zamówić takie coś sprytnego na tylne światło stop.
Produkt polski z atestem i homologacją
Spełniające normy wiec wszystko legal.
Cena za szt ok 100zł
Jak się uzbiera więcej zainteresowanych może uda sie zbić cenę.

System ESS polega na pulsowaniu światłami stop w przypadku gwałtownego hamowania. Ma na celu przyspieszenie reakcji kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z tyłu, w przypadku naszego gwałtownego hamowania.
Moduł Posiada scalony czujnik przyspieszeń w technologii MEMS i jest sterowany mikroprocesorem.

Regulamin 13-H Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych określający "Jednolite przepisy dotyczące homologacji samochodów osobowych w zakresie hamowania" dopuszcza stosowanie systemu ESS w samochodach klasy M1 (osobowe) i N1 (dostawcze do 3,5t) o następujących parametrach:
"Sygnał musi się włączać z chwilą, gdy uruchomienie układu hamulcowego roboczego powoduje opóźnienie równe co najmniej 6 m/s2. Sygnał musi się wyłączać najpóźniej z chwilą, gdy wartość opóźnienia spada poniżej 2,5 m/s2."

Regulamin 48 EKG ONZ określa częstotliwość pulsowania świateł awaryjnych stop na 4Hz +/- 1, chyba, że są to światła żarowe, wtedy 4Hz +0/-1.

Moduł w zakresie temperatur -40°C do +80°C posiada następujące parametry:
- włączanie pulsowania przy opóźnieniu 6,2 m/s2 +/- 0,2
- wyłączanie pulsowania przy opóźnieniu 2,7 m/s2 +/- 0,2
- częstotliwość pulsowania 3,5 Hz +/- 0,4
- obciążalność wyjścia do żarówek (przewód ŻÓŁTY) 2x21W + 5x5W
- obciążalność wyjścia do symulacji sprawnej żarówki (przewód SZARY) 5A max.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Modół stopu ESS - Kanapa - 25.02.2017

Chyba Damiano i Lysy13 mieli coś takiego.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro


Modół stopu ESS - Marek - 25.02.2017

Tak ale chyba z tego co pamiętam to ich Mruga cały czas a to nie jest do końca legalne jeżeli się mylę to niech mi Łysy poprawi ten moduł Mruga tylko wtedy kiedy urządzenie wykryje gwałtowne hamowanie czyli zgodnie z tymi normami przyspieszeń


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Modół stopu ESS - ŁYSY13 - 25.02.2017

Tak jest ale ja mam taki co działa zawsze


Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt


RE: Modół stopu ESS - DaSza - 26.02.2017

Kiedyś pisałem do tego gościa jak kupowałem chyba 4-5 szt. Nie chciał nic spuścić
Żeby moduł zaczął mrugać, trzeba na prawdę mocno zahamować.
Ponieważ moduł sprawdza się np. korzystając z "przyśpieszenia ziemskiego", tzn. moduł po przechyleniu pod kątem ok. 45-50 st. powinien zacząć mrugać.
To moduł zamontowałem na blaszce wygiętej pod kątem ok. 40st. (przyczepiona do górnej części lotki - zaraz przed światłem stopu).
Dzięki temu przy słabym hamowaniu nie mruga, ale jak już trochę mocniej to zaczyna mrugolić.
I przy staniu w korku, np. po naciśnięciu hamulca nie mruga wcale, tylko świeci się na stałe.


Modół stopu ESS - ŁYSY13 - 26.02.2017

O i ten jest naprawdę dobry



Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt


Modół stopu ESS - Marek - 27.02.2017

(26.02.2017, 19:52)ŁYSY13 napisał(a): O i ten jest naprawdę dobry



Wysłane z iPhone 7 Łysy 13 emeryt


Który? Ten co masz to taki co mruga ciagle. Ten co ja chce kupić to układ elektroniczny nowego typu gdzie sposób montażu jest bez znaczenia. W tym co opisuje kolega można go oszukać zmieniając jego położenie urządzenie jest nie stabilne w jego układzie jest mini żyroskop mała kulka. To juz całkiem technologia jak z miga w tym nowym jest to zrobione podobnie jak w telefonach układ chyba na 2 kroplach rtęci w układzie, bardziej miarodajne i dokładniejszy odczyt.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


RE: Moduł stopu ESS - DaSza - 27.02.2017

(27.02.2017, 03:00)Marek napisał(a): (...) Ten co ja chce kupić to układ elektroniczny nowego typu gdzie sposób montażu jest bez znaczenia. W tym co opisuje kolega można go oszukać zmieniając jego położenie urządzenie jest nie stabilne w jego układzie jest mini żyroskop mała kulka. To juz całkiem technologia jak z miga w tym nowym jest to zrobione  podobnie jak w telefonach układ chyba na 2 kroplach rtęci w układzie, bardziej miarodajne i dokładniejszy odczyt. (...)

Możliwe, że ma już jakieś nowsze wersje, o ile o tym module jest mowa:
http://www.rymi.pl/ess.html

Kupowałem parę lat temu i technika jednak poszła do przodu, ale coś z tą rtęcią to chyba nie tak, bo generalnie są straszne restrykcje w stosowaniu rtęci (tzw. dyrektywa RoHS). Ale może? Nie wiem, może i tak jest zrobiony.
Dla mnie, możliwość "oszukania" jest jednak zaletą, bo daje możliwość regulacji momentu zadziałania.
W Smarcie (chyba nawet teraz jest to obowiązkowe) jest i tak czujnik siły hamowania, jak dasz po hamulcach, to włączają się awaryjne.
I w Smarcie aby się włączyły muszę - nieeeeźle depnąć, a w Civicu wystarczy mocniejsze hamowanie. A na pewno obydwa układy są homologowane i zgodne z normami.

Jeden moduł działa tak, drugi inaczej - grunt, że wiemy, że są i każdy wybierze co mu pasuje :Smile
Po to mamy forum Beer


Modół stopu ESS - frygi - 27.02.2017

W moim "bolidzie" jest właśnie tak jak opisał Dasza w przypadku mocnego/awaryjnego hamowania automatycznie włączają się awaryjne.


Moduł stopu ESS - Marek - 27.02.2017

Mrugające kierunki Od któregoś tam roku (juz nie pamietam) ale tylko nowe auta wyposażenie obowiązkowe , podobnie jak teraz wszystkie nowe auta musza mieć czujnik ciśnienia w ogumieniu.

Ten moduł co chce kupić chyba tez to ma tylko instalacja juz większa bo trzeba wpiąć sie z tym zaraz za samem. Mi najbardziej chodzi o ten stop. A i sprzedawca inny ja rozmawiam z jakimś prywaciarzem co robi na zamówienie takie wynalazki. Ten w Rmi. Produkt nie dostępny jak na razie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Menu