smartklub.pl
[451] Luzy zaworowe i grubszy serwis - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91)
+---- Wątek: [451] Luzy zaworowe i grubszy serwis (/t-451-luzy-zaworowe-i-grubszy-serwis--16515)



Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 21.05.2017

Przeglądałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej informacji, wybaczcie jeśli odpowiedź już gdzieś była.
Chodzi o regulację luzów zaworowych - jest informacja o tym, że w 454 Brabus regulacja jest na płytkach a ponoć w innych jest hydraulika z samokasowaniem luzów. Informacja była w wątku dotyczącym 454 stąd mam pytanie czy w 451 jest tak samo? Jeśli nie to jakie luzy należy ustawić? Inna sprawa, że będę robił grubszy serwis, żeby mieć wszystko z głowy:
- olej silnika
- płyn chłodzący
- płyn hamulcowy
- nowe paski
- olej skrzyni
- tarcze z przodu
- inspekcja bębnów
- serwis klimatyzacji
Rozrząd wychodzi na to, że jest na łańcuchu i nie trzeba go ruszać.
Podpowiecie co jeszcze przy okazji ogarnąć? Samochód ma nieco ponad 100 000km i nie miał ostatniego przeglądu w ASO.
Czy wymiana oleju w skrzyni wymaga jakiś kombinacji w stosunku do wymiany w zwykłej skrzyni?
Są jakieś specyficzne zasadzki?


RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 22.05.2017

Dobra - udało mi się potwierdzić - jest hydraulika samokasująca luzy, czyli jedna rzecz z głowy.
Co do oleju to polecono mi 0W40 i taki zaleję.


RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - Lolek - 22.05.2017

Na lato do wysilonego silnika brabusa lepszy będzie 5W50 a nawet 10W55, a jeśli zimą Twoje auto nie nocuje na dworze to olej z zerem nie jest Ci do niczego potrzebny.


RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 22.05.2017

To nie Brabus a zwykłe 1.0, nocuje na zewnątrz. Co do wysilonych silników i ostrożności co do olejów 0W - Nissan GT-R jest zalewany 0W Wink
Obstawiam, że o ile nie upala się silnika jak nienormalny w lato, to dobrej jakości 0W zapewni wystarczającą lepkość Smile


RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - Lolek - 23.05.2017

To nie ostrożność tylko skupianie się na niewłaściwej właściwości, jakby to nie brzmiało skomplikowanie. Zero oznacza że w bardzo niskich temperaturach, które już prawie u nas nie występują, olej pozostanie płynny, i nic więcej.


RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 23.05.2017

Trochę się w olejach pozmieniało - są 5W które są pompowalne do -45C czyli w niższych niż wiele 0W. 0W jest ogólnie rzadszy co ułatwi nieco życie akumulatorowi przy start-stop.


Menu