[451] Luzy zaworowe i grubszy serwis - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91) +---- Wątek: [451] Luzy zaworowe i grubszy serwis (/t-451-luzy-zaworowe-i-grubszy-serwis--16515) |
Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 21.05.2017 Przeglądałem forum ale nie znalazłem jednoznacznej informacji, wybaczcie jeśli odpowiedź już gdzieś była. Chodzi o regulację luzów zaworowych - jest informacja o tym, że w 454 Brabus regulacja jest na płytkach a ponoć w innych jest hydraulika z samokasowaniem luzów. Informacja była w wątku dotyczącym 454 stąd mam pytanie czy w 451 jest tak samo? Jeśli nie to jakie luzy należy ustawić? Inna sprawa, że będę robił grubszy serwis, żeby mieć wszystko z głowy: - olej silnika - płyn chłodzący - płyn hamulcowy - nowe paski - olej skrzyni - tarcze z przodu - inspekcja bębnów - serwis klimatyzacji Rozrząd wychodzi na to, że jest na łańcuchu i nie trzeba go ruszać. Podpowiecie co jeszcze przy okazji ogarnąć? Samochód ma nieco ponad 100 000km i nie miał ostatniego przeglądu w ASO. Czy wymiana oleju w skrzyni wymaga jakiś kombinacji w stosunku do wymiany w zwykłej skrzyni? Są jakieś specyficzne zasadzki? RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 22.05.2017 Dobra - udało mi się potwierdzić - jest hydraulika samokasująca luzy, czyli jedna rzecz z głowy. Co do oleju to polecono mi 0W40 i taki zaleję. RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - Lolek - 22.05.2017 Na lato do wysilonego silnika brabusa lepszy będzie 5W50 a nawet 10W55, a jeśli zimą Twoje auto nie nocuje na dworze to olej z zerem nie jest Ci do niczego potrzebny. RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 22.05.2017 To nie Brabus a zwykłe 1.0, nocuje na zewnątrz. Co do wysilonych silników i ostrożności co do olejów 0W - Nissan GT-R jest zalewany 0W Obstawiam, że o ile nie upala się silnika jak nienormalny w lato, to dobrej jakości 0W zapewni wystarczającą lepkość RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - Lolek - 23.05.2017 To nie ostrożność tylko skupianie się na niewłaściwej właściwości, jakby to nie brzmiało skomplikowanie. Zero oznacza że w bardzo niskich temperaturach, które już prawie u nas nie występują, olej pozostanie płynny, i nic więcej. RE: Luzy zaworowe i grubszy serwis - lojezu - 23.05.2017 Trochę się w olejach pozmieniało - są 5W które są pompowalne do -45C czyli w niższych niż wiele 0W. 0W jest ogólnie rzadszy co ułatwi nieco życie akumulatorowi przy start-stop. |