smartklub.pl
[450] Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Ogólne (http://smartklub.pl/f-ogolne--87)
+---- Wątek: [450] Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne (/t-450-zawieszenie-gwint-sportowe-oryginalne--18271)

Strony: 1 2


Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - kamilj112 - 18.11.2018

Witam. Na jakich zawieszeniach jeżdżą wasze smart i jakie macie opinie na temat wygody i wyglądu zewnętrznego? Mój jeździ na  gwincie BLISTEIN. Lecz chyba będę chciał zmienić dlatego szukam porady na co. Ponieważ z zewnątrz ładnie się prezentuje i w zakrętach trzyma się super na drodze się nie buja lecz w środku podczas jazdy strasznie twardo nawet na autostradzie każda dziura i nie równość powoduje wypadanie blomb z zębów.


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - psuwacz - 18.11.2018

Bilstein B14 jest dla Ciebie za twardy?! No to pozostaje szanownemu chyba tylko powrót do serii plus np. progresywne sprężyny.
Brabusowe jest dla mnie za twarde, tu się podpiszę oburącz - jakby wstawić cztery drewniane kołki między wahacze. Ale odkąd mam to jestem wyznawcą właśnie Bilsteina. Jest w sam raz (jak na Smarta Smile ) i przede wszystkim nie podpiera się lusterkami w zakrętach. Jasne, na bruku nie jest specjalnie przyjemnie, ale ogólnie uważam że jest to ostatnie zawieszenie, które jeszcze nie wymaga jeżdżenia w ochraniaczu na zęby Smile


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - obwd-crash - 19.11.2018

Sprężyny RS-Parts i amortyzatory Bilstein w poliftowym - obniżenie 30mm
Sprężyny tył Kayaba amortyzatory TA Technix w przedliftowym - obniżenie 30mm.
Jest super Wink

Nie za wiele widać ale tak wyglądają obok siebie Wink
[attachment=17981]


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - PatiEK - 19.11.2018

450 polift. Seryjne amorki i sprężyny Eibacha.
Nie buja przy starcie i hamowaniu, stabilniej na prostej, nie kładzie się w zakręt, a komfort jazdy zbliżony do seryjnego (i tak nie był za wysoki). Plomby nie wypadają.


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - kamilj112 - 19.11.2018

(18.11.2018, 23:21)psuwacz napisał(a): Bilstein B14 jest dla Ciebie za twardy?! No to pozostaje szanownemu chyba tylko powrót do serii plus np. progresywne sprężyny.
Brabusowe jest dla mnie za twarde, tu się podpiszę oburącz - jakby wstawić cztery drewniane kołki między wahacze. Ale odkąd mam to jestem wyznawcą właśnie Bilsteina. Jest w sam raz (jak na Smarta Smile ) i przede wszystkim nie podpiera się lusterkami w zakrętach. Jasne, na bruku nie jest specjalnie przyjemnie, ale ogólnie uważam że jest to ostatnie zawieszenie, które jeszcze nie wymaga jeżdżenia w ochraniaczu na zęby Smile

No właśnie odczucie jest jakby nie było amortyzacji tylko drewniane kołki. No chyba że to oznaka zużytego zawieszenia. Można tam jakoś czymś regulować twardość?


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - psuwacz - 19.11.2018

B14 nie ma regulacji tłumienia. Natomiast możesz zawsze spróbować go wykręcić np. 10mm do góry, na foto wygląda na mocno uglebione Smile U mnie zdecydowanie większe prześwity zostawiłem. Przód 25mm (przy 30 mm piłowałem nadkola Very happy ) tył 30mm


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - kamilj112 - 19.11.2018

(19.11.2018, 18:05)psuwacz napisał(a): B14 nie ma regulacji tłumienia. Natomiast możesz zawsze spróbować go wykręcić np. 10mm do góry, na foto wygląda na mocno uglebione Smile U mnie zdecydowanie większe prześwity zostawiłem. Przód 25mm (przy 30 mm piłowałem nadkola Very happy ) tył 30mm
Te 30 mm to licząc od czego do czego. Niestety ja tego nie montowalem tylko poprzedni właściciel i nie dostałem klucza do regulacji jeśli ktoś posiada taki czy mógłby podrzucić dokładnie jak wygląda czy do danego modelu jest dany klucz czy są one uniwersalne. Czy po podwyższeniu go muszę ustawić Geometrie czy się nie powinna zmienić. No teraz jest nisko i twardo śnieg za nie długo to będę ogarniał zamiast odsnierzarek. Smile


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - psuwacz - 19.11.2018

-obniżenie 30mm względem serii.
-klucze np. tutaj: https://www.olx.pl/oferta/klucz-do-zawieszenia-gwintowanego-gwintowane-gwint-nakretki-kw-fk-ap-CID5-ID6mw9j.html
-geometrii absolutnie nie ma co ruszać.


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - kamilj112 - 14.11.2019

Odgrzewam temat. Chciałem zmienić gwintowane zawieszenie na seryjne tylko przy wymianie sprężyn z tyłu pojawił się problem. Seryjne sprężyny maja mniejsza średnice na dole. Czy coś powinno tu być albo czegoś nie powinno?
Niestety nie mam porównania seryjnego bo z takim kupiłem. 
Czy może ktoś pomoc? Co zrobić w takim wypadku? Albo podesłać chociaż fotkę seryjnego?


RE: Zawieszenie/gwint/sportowe/oryginalne - obwd-crash - 14.11.2019

Nie wiem czy Ci to pomoże, ale lepszych zdjęć nie udało mi się zrobić Sad
[attachment=18828][attachment=18829][attachment=18830][attachment=18831][attachment=18832]


Menu