smartklub.pl
[454] Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 454 - smart forfour (http://smartklub.pl/f-model-454-smart-forfour--69)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--97)
+---- Wątek: [454] Wspomaganie kierownicy AWARIA :( (/t-454-wspomaganie-kierownicy-awaria--20088)



Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - Dawidbyy - 03.09.2021

Witam wszystkich użytkowników Smart'ów. Jestem nowy na forum także proszę o wyrozumiałość... ?

Otóż mój Smart Forfour 1.3 2004r obecnie jest u mechanika. Całkowicie padło wspomaganie kierownicy. Diagnoza mechanika; walnięty sterwonik. Doradził mi aby znaleźć kogoś kto zregeneruje ten sterownik plus dodatkowo zregenerował silnik wspomagania bo on może być powodem spalenia się sterownika. Jak Wy to widzicie? Przedzwonilem już do wszystkich autoelektryków w moim mieście i nikt się tym nie zajmuję, jeden doradził mi wymianę całej maglownicy ?.
Czy znacie kogoś kto zajął by się taka regeneracją?


Wspomaganie kierownicy AWARIA [emoji20] - Kanapa - 03.09.2021

Szukaj kompletnego układu od colta.
Był wątek o wspomaganiu - nikt realnie tego nie reanimuje.


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro


RE: Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - Dawidbyy - 04.09.2021

Sterownik i silnik wspomagania wymontowane. Znalazłem elektryka u mnie w mieście zobaczymy co wyczaruje.

Wrócę do Was po naprawie... ?


RE: Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - Mart_000 - 05.09.2021

Typową awarią jest spuchnięcie plastikowego koła zębatego, które wtedy mocniej trze i dlatego kiera nie wraca na wprost. Podobno są magicy, którzy sobie z tym radzą, ale nie znam. Ja wymieniłem maglownicę na taką mało przechodzona i mam nadzieję że będzie ok jakiś czas. Na razie malina. Kiedyś z ciekawości rozbiorę starą kolumnę i zobaczę o co tam tak naprawdę kaman... W razie gdyby to był silnik albo sterownik, to mogę poratować.

M.


RE: Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - xawier_CK - 28.11.2021

Witam, ja mam podobny problem. Wymieniłem sterownik wspomagania i nic nie pomogło. Zastanawiam się nad wymianą samego lub zregenerować go. Mart_000 te koło jest gdzieś w maglownicy? Z góry dzięki za pomoc


RE: Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - Mart_000 - 28.11.2021

To koło zębate jest wewnątrz maglownicy. Zasadniczo jest na wałku kierowniczym, na tej jego części która jest za elementem pomiaru momentu skrętu. Ma nacięte zęby skośne pasujące do ślimakowego uzębienia na wale silniczka. Żeby to rozebrać trzeba się trochę nabiedzić, nie pomaga też korozja, która skleja czasem elementy niemalże na amen. Natomiast samo rozebranie i obejrzenie tego feralnego koła nie pomoże. Jeśli spuchło i ma za duży wymiar, to garażowymi metodami nie da rady przywrócić mu rozmiaru i zredukować tarcie. Być może jakaś lubrykacja by pomogła, ale jeśli nawet to może to być na krótko...

Sterownik to urządzenie elektryczne. Jego działanie w dużym skrócie to pomiar momentu obrotowego jakim kierowca oddziałuje na kierę i wysterowanie silniczka DC w jedną albo drugą stronę. Toto ma zaawansowaną autokontrolę i albo działa albo nie. Ja dla testu odpinałem sterownik i sprawdzałem jak jest bez wspomagania. Oczywiście kiera nie wracała więc skończyło się zakupem. Ja miałem szczęście, ale teraz jest coraz mniej ofert i trudniej znaleźć coś czemu można zaufać...

M.


RE: Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - xawier_CK - 30.11.2021

Wielkie dzięki za odpowiedź, rok szukałem odpowiedzi na to pytanie. Też myślałem podobnie, że to jednak coś w maglownicy, jakby silnik wspomagania nie działał to by na postoju i do 20 km na h również. A moje wspomnienia na parkingu działa bez zarzutu. Spróbuję poszukać magla po regeneracji lub używki. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam. Jak wymienię maglownice to na pewno dam znać na forum co i jak bo problem jest bardzo szeroki. Pozdrawiam


RE: Wspomaganie kierownicy AWARIA :( - Scalak4 - 28.01.2023

Kupiłem żonie ładnego smarcika, wspomaganie działa ok przy parkowaniu, ale przy większych prędkościach układ kierowniczy robi się za sztywny. Pasowało by to do teorii puchnącego koła zębatego. Przy niskich prędkościach jazdy i przy parkowaniu opór spuchniętego koła jest niewyczuwalny bo wspomaganie działa na maxa. Ale podczas jazdy przy większych prędkościach siła wspomagania jest ograniczana, wtedy czuć opór tego wadliwego koła zębatego.  Na allegro i olx ogłasza się firma która regeneruje te maglownice. Myślicie że warto im wysyłać czy szukać używki?


Menu