smartklub.pl
Nie odpala - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91)
+---- Wątek: Nie odpala (/t-nie-odpala--20984)

Strony: 1 2


Nie odpala - smachacz - 18.10.2023

Witam, 

No to się nacieszyłem :( Od jakiś 3 dni podczas zapalania kontrolka świec gasła, a po odpaleniu znowu się zapalała po kilkudziesięciu metrach ponownie gasła i wszystko było ok. Auto pracowało normalnie, bez szarpania itp. Ostatecznie stojąc w korku zgasło i już nie mogę go odpalić, kręci nawet jest objaw jakby miał już zapalić ale nic się nie dzieje. Ktoś ma jakieś pomysły albo namiar na mechanika w Łodzi ?


RE: Nie odpala - raffa - 18.10.2023

Wątek dotyczy 451. Stopka sugeruje benzynową 450. A treść sugeruje diesla.

O jaki samochód chodzi?


RE: Nie odpala - smachacz - 18.10.2023

(18.10.2023, 12:43)raffa napisał(a): Wątek dotyczy 451. Stopka sugeruje benzynową 450. A treść sugeruje diesla.

O jaki samochód chodzi?

Mój błąd , oczywiście chodzi o diesla


RE: Nie odpala - chris2 - 18.10.2023

O diesla,ale 450 czy 451?


RE: Nie odpala - smachacz - 24.10.2023

(18.10.2023, 19:06)chris2 napisał(a): O diesla,ale 450 czy 451?

450 wywala błąd P1481 :(


RE: Nie odpala - Rumcajs - 24.10.2023

(24.10.2023, 09:35)smachacz napisał(a):
(18.10.2023, 19:06)chris2 napisał(a): O diesla,ale 450 czy 451?

450 wywala błąd P1481 :(

Po ostatecznym ustaleniu, że mamy do czynienia z 450 i silnikiem 0,8 CDi oraz występuje błąd P1481, można na 99,99% stwierdzić, iż ten błąd nie wpływa na brak pracy silnika.
Błąd zapewne dotyczy pierwszego biegu ( niskich obrotów ) wentylatora chłodnicy.
Na twoim miejscu zajrzałbym pod fotel kierowcy, niestety najlepiej jest go wymontować. W sumie mało roboty, cztery śruby  mocujące i piąta od pasa bezpieczeństwa.
W ten sposób uzyskasz dobry dostęp do skrzynki bezpieczników/przekaźników zlokalizowanej pod wykładziną. 
Jeżeli dobrze pamiętam, przekaźnik K3 jest odpowiedzialny za zasterowanie rozrusznikiem.
Kiedy już otworzysz tą "puszkę" spróbuj kluczykiem wywołać rozruch. Przy ciszy, powinieneś usłyszeć pykanie przekaźnika lub nawet je wyczuć kładąc palec na nim.
Jeśli przekaźnik będzie "pykał" to na 99,5 % jest uwalony rozrusznik. Można metodą podobną do tej z Fiata 126P spróbować przemówić jemu do rozsądku. Od góry kawałkiem pręta można popukać po rozruszniku, jeśli kończą się szczotki jest szansa że zagada.
Podeślij na priv numer podwozia to obczaję schemat, bo było kilka wersji zależnych od daty produkcji.


RE: Nie odpala - raffa - 25.10.2023

Przed wyjęciem fotela odepnij akumulator, żeby nie pojawiły się błędy związane z napinaczem pasa bezpieczeństwa.


RE: Nie odpala - Rumcajs - 25.10.2023

(25.10.2023, 02:11)raffa napisał(a): Przed wyjęciem fotela odepnij akumulator, żeby nie pojawiły się błędy związane z napinaczem pasa bezpieczeństwa.

raffa, 

przepraszam bardzo, ale nie rozumiem, jak odkręcenie końcówki pasa od fotela ma wywołać błędy związane z napinaczem
U mnie w 450-tce zwijadło pasa wraz z napinaczem znajduje się w lewej "wnęce" bagażnika, pod osłoną plastikową przymocowane do karoserii. Ja tylko odkręcam śrubę trzymającą końcówkę pasa z lewej strony fotela. U mnie tam  nie ma żadnych kabelków, które mogłyby wywołać błąd.
Faktycznie, jeżeli smachacz ma "bogatą " wersję, czyli boczne poduszki w fotelu, to wcześniej należy odpiąć aku. 
Tej wersji wyposażenia nie wziąłem pod uwagę, sorki.


RE: Nie odpala - raffa - 25.10.2023

Pewnie masz rację, ja nie szukałem u siebie napinaczy i przewodów od nich, wiem tylko, że ja mam tam pod fotelem jakieś złączki (ale po Twojej odpowiedzi wnioskuję, że pewnie raczej od ogrzewania), więc jak podnosiłem fotel to dla bezpieczeństwa nie wyjmowałem go całego, tylko podniosłem z najpierw z przodu, a potem z tyłu i wsunąłem bloczki pod prowadnice).

Tak czy inaczej, dobrze, że takie ostrzeżenie się znalazło, bo wiemy, że jest całkiem dużo smartów wyposażonych w boczne poduszki (Magda ma w roadsterze). A odpięcie zasilania to powinna być pierwsza rzecz o której myślimy, jeśli w jakikolwiek sposób próbujemy się bawić z w okolicy systemów bezpieczeństwa.


RE: Nie odpala - smachacz - 25.10.2023

(24.10.2023, 21:29)Rumcajs napisał(a):
(24.10.2023, 09:35)smachacz napisał(a):
(18.10.2023, 19:06)chris2 napisał(a): O diesla,ale 450 czy 451?

450 wywala błąd P1481 :(

Po ostatecznym ustaleniu, że mamy do czynienia z 450 i silnikiem 0,8 CDi oraz występuje błąd P1481, można na 99,99% stwierdzić, iż ten błąd nie wpływa na brak pracy silnika.
Błąd zapewne dotyczy pierwszego biegu ( niskich obrotów ) wentylatora chłodnicy.
Na twoim miejscu zajrzałbym pod fotel kierowcy, niestety najlepiej jest go wymontować. W sumie mało roboty, cztery śruby  mocujące i piąta od pasa bezpieczeństwa.
W ten sposób uzyskasz dobry dostęp do skrzynki bezpieczników/przekaźników zlokalizowanej pod wykładziną. 
Jeżeli dobrze pamiętam, przekaźnik K3 jest odpowiedzialny za zasterowanie rozrusznikiem.
Kiedy już otworzysz tą "puszkę" spróbuj kluczykiem wywołać rozruch. Przy ciszy, powinieneś usłyszeć pykanie przekaźnika lub nawet je wyczuć kładąc palec na nim.
Jeśli przekaźnik będzie "pykał" to na 99,5 % jest uwalony rozrusznik. Można metodą podobną do tej z Fiata 126P spróbować przemówić jemu do rozsądku. Od góry kawałkiem pręta można popukać po rozruszniku, jeśli kończą się szczotki jest szansa że zagada.
Podeślij na priv numer podwozia to obczaję schemat, bo było kilka wersji zależnych od daty produkcji.
Jak się okazuje bład może być bradziej złożony, nie sądzę aby był to problem rozrusznika bo on kręci i nawet m objaw jakby już miał zaskoczyć. Znalazłem takie info prawdopodobnie bez oryginalnego kompa i diagnostyki speca się nie obejdzie na ogólnym OBD problem zdefiniowany jest jako błąd obwodu świec żarowych co mogłoby się potwierdzić :(


Menu