smartklub.pl
[450] Kilka pytań na temat elektryki i przeróbek - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+---- Wątek: [450] Kilka pytań na temat elektryki i przeróbek (/t-450-kilka-pytan-na-temat-elektryki-i-przerobek--20995)



Kilka pytań na temat elektryki i przeróbek - Smartor450 - 29.10.2023

Dzień dobry! Może zacznę trochę kontrowersyjny temat, przy którym potrzebuję trochę pomocy, was doświadczonych użytkowników aut lub ich naprawiaczy.

Otóż kupiłem Smarta z pierwszego miotu, rok 2000 w prawdopodobnie dobrej wersji wyposażenia. Jest to oryginalnie 0.6t benzyna, softtouch, szyby w prądzie, klimatyzacja, panorama, a nawet ktoś dołożył ogrzewanie postojowe. 
Auto odpalało nawet jeździło ale na pierwszy rzut oka słabo ciągnie, turbo się nie załącza, do tego smród oleju z wydechu i zażygany olejem silnik. Postanowiłem go nie remontować bo buda też nie jest w stanie idealnym. 
Pomysł jaki wpadł do głowy to wstawić do tego bąka silnik od ścigacza co leży sobie w kącie. Rozmiarowo podobny, pojemność 1000 i 145 koni krzesa. 
Wszystko już wypytane u diagnosty jakie musi spełnić wymogi aby przejść przegląd no więc zacząłem przebudowę. Zawieszenie tylne wyjęte silnik ze skrzynią zdemontowany.

Ale do końca jeszcze kawał, a co chciałem was zapytać wpłynie na wygląd smarta. Zamierzenie jest proste, z zewnątrz i wewnątrz ma wyglądać na oryginał.

Chce wykorzystać oryginalny drążek do zmiany biegów. Do zmiany biegów będą służyć dwa cięgła elektromagnetyczne. Do tego akurat schemat nie potrzebny bo znaleźć przewody do zmiany góra dół i wsteczny nie będzie problemu.

Klimatyzacja będzie napędzana silnikiem 12v 2000rpm lub trochę więcej.

I najważniejsze pytania teraz. Chcę wykorzystać funkcjonalność ABS i ESP, oraz licznika prędkości.

Chciałem was zapytać co to za wtyczki które łączą się z budą i idą do tylnej belki. 2 wtyczki okrągłe dwupinowe to czujniki ABS, łatwizna. Ale obok jest jeszcze wtyczka trzypinowa bodajże kolory niebieski żółty i zielony. Kable idą gdzieś w głąb wiązki silnika. Czy ktoś wie co to?

Inne pytanie to skąd licznik bierze prędkość auta? Z ABS czy z prędkości skrzyni? 

Widzę że do tej pory ciężko jest znaleźć schematy elektryczne do tego auta, myślę już nawet te 25 funtów wydać ale czy tam znajdę wszystko co potrzebuję?

Przepraszam za długiego posta i pomoc. Pozdrawiam


RE: Kilka pytań na temat elektryki i przeróbek - LAZY. - 29.10.2023

Jak chcesz żeby licznik działał to byś musiał całą fabryczną elektronikę zostawić podłączoną.   Pilot będzie działał i prędkość. Nie będziesz miał wspomagania hamulców bo  po części odpowiada za to wężyk biegnący od prawej strony silnika aż do pompy na przodzie.  Jeden z forumowiczy walczy z podobnym tematem i mozolnie to idzie.


Menu