smartklub.pl
Dzień dobry wszystkim - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Varia i wszystko jasne - W Naszym Klubie (http://smartklub.pl/f-varia-i-wszystko-jasne-w-naszym-klubie--52)
+--- Dział: Pozdrówka (http://smartklub.pl/f-pozdrowka--59)
+--- Wątek: Dzień dobry wszystkim (/t-dzien-dobry-wszystkim--21063)



Dzień dobry wszystkim - Pigmej - 21.01.2024

Kamil vel Pigmej kłania się nisko

Miło mi dołączyć do forum Smile

Od wczoraj jestem szczęśliwy posiadaczem Smart FT 450 cabrio z silnikiem 0.7 NoPb.

Auto dostałem od znajomej, która nie ma wiedzy ani czasu na naprawy. 

Dość ciekawa wersja. Cabrio, klima, automat.

Na tę chwilę auto nie odpala, bo wyświetla mi błąd kluczyka. Poza tym do zrobienia dach (brak prawego silniczka) no i gruntowne czyszczenie.

Gdyby ktoś z Katowic i okolic potrzebował garażu do naprawy swojego Mario Cart, to służę pomocą.

Czy da się na stałe wyłączyć/obejść immobiliser, żeby nie pakować się w koszty? Kluczyki mam dwa, oba oryginalne.

PozdrawiamSmile


RE: Dzień dobry wszystkim - LAZY. - 21.01.2024

Witamy na forum.  Beer


Dzień dobry wszystkim - Marek dg072 - 21.01.2024

Sosnowiec Wita i pozdrawia

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka


Dzień dobry wszystkim - ŁYSY13 - 21.01.2024




Pozdrawiam Łysy 13


RE: Dzień dobry wszystkim - Rumcajs - 21.01.2024

(21.01.2024, 11:23)Pigmej napisał(a): Kamil vel Pigmej kłania się nisko


Czy da się na stałe wyłączyć/obejść immobiliser, żeby nie pakować się w koszty? Kluczyki mam dwa, oba oryginalne.

PozdrawiamSmile

Pozdrawiam na forum. 

Postarajmy się jednak zająć merytorycznie tym co Cię tutaj sprowadziło. 
Dobrze zaczynasz, jak typowy polski klient, czyli, jakby tutaj coś obejść, wyłączyć, przeklepać młotkiem.  Hammer
A może zacząć od odpowiedzi na proste pytanie. Skoro masz dwa " ORYGINALNE " kluczyki, a na wyświetlaczu "kluczyk", to ja mam tylko jedno pytanie. 
Czy Smarcik reaguje na przyciski na pilocie, czyli da się zaryglować drzwi. Odpowiedź w zasadzie pewnikiem znam, NIE REAGUJE .
Jeżeli dobrze obstawiam status reakcji, to zainwestowałbym poważną kwotę kilku PLN w dwie baterie do pilotów, oczywiście wcześniej można woltomierzem sprawdzić napięcie baterii.
Jeżeli jesteś średnio manualny, to wymiana baterii w pilocie nie powinna stanowić super wyzwania.
Mając rozebranego pilota, przyjrzałbym się uważnie w jakim stanie są przyciski na płytce drukowanej. Spotkałem się z sytuacją że pękły lutowania przycisku do płytki, no i siłą rzeczy pilot nie działał.
Jeżeli po mimo wymiany baterii w pilocie w dalszym ciągu nie uda się zamknąć o otworzyć Smarta z pilota, może się okazać, że konieczna będzie Star Diagnoza, żeby przyuczyć piloty do samochodu. No i to będzie potencjalnie druga inwestycja, trochę poważniejsza, ale raz zrobisz i masz spokój.
Póki co zacząłbym od najprostszego i najtańszego.

Powodzenia   Beer


RE: Dzień dobry wszystkim - chris2 - 21.01.2024

Chorzów Wita.

A jeżeli chodzi o problemy z kluczykami,to zrób jak napisał kolega we wcześniejszym poście,jeżeli to nie pomoże to kodowanie za pomocą SD.Z kodowaniem nie powinno być problemu,jest w okolicy Katowic kilka osób które mają SD i na pewno pomogą.


RE: Dzień dobry wszystkim - Smarkacz - 21.01.2024

WITAJ!   Evil or very mad

Z tego co wiem cabrio po liftingu miały tylko jeden silniczek.


RE: Dzień dobry wszystkim - mermen124 - 22.01.2024

Witaj Kolego. Miłego użytkowaniaSmile


RE: Dzień dobry wszystkim - raffa - 22.01.2024

Cześć Kamil Smile

Wygląda prawie jak mój Wink Fajnie, że dołączyłeś, na pewno da się w nim wszystko po kolei ogarnąć.

Uzupełniając wpis Rumcajsa: immobilizer w smarcie uaktywnia się ponownie chyba w 30 sekund od otwarcia pilotem. Jeśli więc od momentu otwarcia pilotem nie wsadzisz i nie przekręcisz kluczyka w statyjce, to z powrotem się blokuje i na wyświetlaczu pojawia się wtedy kluczyk. I nici z odpalenia.

Wtedy należy znowu zaryglować i odryglować samochód pilotem. U mnie działa tylko po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

O ile mnie pamięć nie myli, tylko na początku w cabrio były dwa silniczki dachu, potem zostawili tylko jeden. Musiałbyś poczytać wątki na forum, żeby się zorientować co i jak. Ale dach i tak zostaw aż zrobi się ciepło, tak z 15 stopni. Jeśli nie jest zamknięty, to można go dociągnąć ręcznie, kluczami. Oryginalnie były w szufladzie pod siedzeniem. A jak jej nie ma, to szukałbym ich w styropianie na akumulatorze (pod nogami pasażera).

Co do wersji, naklejka na trójkącie z lusterkiem wygląda jakby to była wersja passion, czyli poza limitowanymi najwyższa wersja wyposażenia. Ale nie pamiętam już, co w passion było w standardzie. Wg mnie na 100% alufelgi Wink

Określenie 'oryginalny kluczyk' może być mylące. Po pierwsze, często można znaleźć oryginalną obudowę, ale chińską elektronikę. Oryginał będzie mieć na płytce napis TRW. Poza elementami różnią się też baterią (oryginał ma CR1225). Chińczyki lubią sprawiać wrażenie jakby się rozkodowywało, ale de facto po prostu brakuje im na płytce filtra częstotliwości, a kwarc w różnych temperaturach generuje jednak minimalnie różną częstotliwość właśnie. I dlatego nie da obsłużyć samochodu.

W takiej sytuacji i tak jest potrzebne kodowanie (wszystkich) kluczyków w SD. Ja po kilku zabawach zapolowałem na używany oryginał i od tamtej pory mam spokój.

Czy po naciśnięciu guzika na pilocie kierunkowskazy mrugają? ile razy?

Jakbyś potrzebował fizycznej pomocy, to daj na priv jakiś numer telefonu do siebie Smile

Powodzenia Smile


Menu