smartklub.pl
Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116)
+----- Wątek: Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. (/t-problem-z-grzaniem-po-raz-n-ty-pomozcie-prosze--2495)



Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - Gość - 26.01.2010

Witam

Miesiąc temu wymieniałem termostat.
Wszystko ładnie grzało, były 3 kropki i było git.

Od dwóch dni znowu robią się jakieś jaja...
Auto ledwo, ledwo grzeje... oraz ...
Wracałem od znajomych Smartem.
Tak po ok. 2 km pojawiła się 1 kropka. Więc ok. Po następnych 2 km 2 kropka, po następnych 2 km 3 kropka.
Tu już wydało mi się to podejrzane, bo za szybko przy tych mrozach.
Zaraz potem pojawiła się na chwilę 4 kropka.
Ale po 10 sec. zgasła.
Zatrzymałem się na skrzyżowaniu - z 3 kropek zjechało do 1 ( o co biega ?).
Po 500m od skrzyżowania pojawiła się 2 kropka.
I dojechałem do domu, więc nie wiem co byłoby potem.

Ogrzewanie grzało tak na 1 kropkę/2kropkę.
Na pewno nie na 3.

Co to znowu może być ?
Skąd te wariacje ?


Czy możliwe, że się układ zapowietrzył ? Ale do licha dlaczego w takim razie ?
Było odpowietrzone, bo ładnie grzało.
Z tego co wiem, w każdym aucie wariujący wskaźnik temp. jest objawem zapowietrzenia.

I teraz 2 pytania:

1. Jakieś pomysły na te objawy ?
2. Jak odpowietrzacie układ ?

(ja przy zgaszonym silniku wyjmuje czujnik temp. na termostacie i czekam, aż zacznie płynnie lecieć płyn, bez żadnych bąbli).


Odpowiedź: Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - Szupryk - 26.01.2010

Moim zdaniem przymarzł gdzieś płyn w układzie Rolleyes


Odpowiedź: Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - Kanapa - 26.01.2010

Przegonić małego i zaparkować na godzinę lub dwie w garażu np. galerii handlowej.

Korek powinien zejść - jak nie to do mechanika. Bez jaj ile skasuje za wymianę płynu?


Odpowiedź: Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - Gantz - 27.01.2010

Wszystko wskazuje na korek lodowy, ale nie wyklucza zapowietrzenia się układu. Z korkiem lodowym poradzi sobie temperatura - ciepły parking. Jeśli chodzi o odpowietrzenie układu to nie pomogę, ale słyszałem, że to dość upierdliwa sprawa. Powodzenia


Odpowiedź: Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - PKO - 27.01.2010

odpowietrzenie
najedz na jakis podjazd przenimi kolami odkrec korek osiagnij 3 kropki(diesel) 4 kropki(bezyna) i go wylacz na ok 0.5 godz caly cas kontroluj poziom plynu potem to powtorz i powinno byc ok Very happy


Odpowiedź: Problem z grzaniem po raz n-ty - pomóżcie proszę. - Gość - 27.01.2010

małem to samo.... więc zacznę - SPRAWDŹ POZIOM PŁYNU W ZBIORNIKU!!! jak masz za mało pierwsze przestaje grzać ogrzewanie a potem przegrzewa się silnik! Jeśli masz płyn to poprostu nie odpowietrzyłeś układu jak trzeba! Nie pisze MOŻE a NAPEWNO - przerabiałem to! Jesli chcesz zapytac czemu czasem się to normuje - odpowiadam płyn w silniku sie zagotuje i zapieni... i pompa go przepchnie w małym obiegu... ale po chwili znowu sie to powtórzy - nie wiem jaki będzie to miało wpływ (na dłuższą metę) na uszczelkę pod głowicą ... ale nie proponuje sprawdać Wink Wymiennik ciepła jest najwyżej - dlatego pierwszym objawem jest brak grzania. Wentylator powinien sie włączać ale chłodnica też będzie zimna...


Menu