smartklub.pl
Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Varia i wszystko jasne - W Naszym Klubie (http://smartklub.pl/f-varia-i-wszystko-jasne-w-naszym-klubie--52)
+--- Dział: Varia - Hyde Park (http://smartklub.pl/f-varia-hyde-park--60)
+--- Wątek: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! (/t-czy-kupic-smarta-pomocy--2579)

Strony: 1 2


Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Gość - 26.02.2010

Witam wszystkich. Spodobal nam sie Smart, a ze wiarygodnych informacji na jego temat jest malo, wiec jestem tutaj. Mam nadzieje, ze Wy wtajemniczeni pomozecie nam rozwiac nasze watpliwosci. Zona chce auto wyrozniajace sie no i przede wszystkim bezawaryjne. Mysle, ze Smart jest idealny, tylko czy bezawaryjny?? !! Czytalem juz troche i czesto sprzedajacy pisza o remontach silnika co daje do myslenia, szczegolnie ze szukamy auta z malym przebiegiem i w dieslu.
Wszelkie info na temat Smarta mile widziane. Z gory dziekuje.


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - plesniak - 26.02.2010

Jeśli diesel to remonty silnika Cie nie interesują. Ja mam takiego diesla z przbiegiem 111 tys. km i jestem zadowolony.
Podaj budżet, bo bez tego to ani rusz. Małe przebiegi to maja tylko w salonie Wink


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Devil - 26.02.2010

Darek,
Jak żona chce się wyróżniać to tylko cabrio (ja swojej takiego kupiłem zdjęcia w galerii).W kwestii usterek,tak jak kolega napisał,diesle nie są tak awaryjne.Mamy od roku diesla i nic się nie psuje,przejechaliśmy 30 tyś.
Jakim budgetem dysponujeszi co chcesz z wyposażenia?


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - 15tom - 26.02.2010

jasne tylko cabrio,wyglada swietnie ,a mnie dzieki cabrio pojawila sie mala lysinka (taki wykret, no ale logiczny nie?)


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Gantz - 26.02.2010

Z tą łysinką to mnie 15 TOM wystraszyłeś a jak miałem zamiar od wiosny roadsterkiem bez daszku śmigać, hmmm muszę to przemyśleć albo lans albo włosy. A poważnie musisz określić budżet bo od tego nalezy wyjść chyba, że jest w miarę nie ograniczony to lecimy z wyposażeniem. Powodzenia.


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Devil - 26.02.2010

Gantz, bez obawy.Tomek jezdził zimą z zamkniętym dachem wiosną jak będzie miał otwarty to włoski odrosną.Zresztą w rodsterze będziesz siedział niżej, także nie wyszlifuje glacy Gantz na glanz Very happy


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Szupryk - 26.02.2010

Darek jeżeli chcesz dieselka to napradę nie są takie awaryjne. Jedynie sprzęgło przy 120 tysiącach kilometrów i EGR potrafi spłatać figla. Żonie na pewno Smartem będzie się dobrze jeździło Very happy


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Gość - 27.02.2010

Wielkie dzieki WSZYSTKIM Smile


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - Gość - 27.02.2010

A co to jest to EGR ?


Odpowiedź: Czy kupic SMARTA ?? Pomocy !! - andrzejmc - 27.02.2010

System recyrkulacji spalin (EGR - od ang. Exhaust Gas Recirculation) jeden z kilku stosowanych systemów zmniejszenia zanieczyszczeń w spalinach stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na wprowadzaniu do układu zasilania silnika pewnej ilości spalin. Zastosowanie takiego rozwiązania powoduje:
-przyspieszenie odparowania paliwa (poprzez jego podgrzanie)
-obniżenie temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki paliwowo-powietrznej
-utlenienie pozostałych w spalinach niespalonych węglowodorów (HC)
Skutkiem działania układu jest obniżenie emisji tlenków azotu (NOx) spowodowane obniżeniem temperatury spalania ubogiej w tlen mieszanki oraz obniżenie emisji HC poprzez ich utlenienie.
Do optymalnej pracy systemu niezbędne jest odpowiednie dawkowanie ilości spalin dostarczanych do komory spalania, które jest zależne od aktualnego obciążenia silnika (możliwości zubożenia mieszanki). W silnikach o zapłonie iskrowym z powrotem wprowadza się do 25% objętości spalin o temperaturze blisko 650 °C. Natomiast w silnikach o zapłonie samoczynnym do 50%, w wyniku czego temperatura jest ograniczana do 400-450 °C[. W związku z tym wymagane bywa stosowanie dodatkowej chłodnicy spalin. W celu osiągnięcia zadanych parametrów system współpracuje z układem wtryskowym oraz zapłonowym, a także wykorzystuje odczyty z sond tlenu oraz czujników temperatury.
Występują dwa rodzaje rozwiązań konstrukcji systemów EGR:
-rozwiązania wykorzystujące recyrkulację wewnętrzną ? w trakcie suwu ssania opóźnione zostaje zamknięcie zaworów wylotowych, przy pozostawieniu otwartych zaworów dolotowych. Takie rozwiązanie powoduje pozostanie części spalin w komorze spalania, jednakże wymaga zastosowania zaawansowanych rozwiązań konstrukcyjnych układu rozrządu oraz jest mniej skuteczne od układów zewnętrznych. Dlatego rozwiązania takie występują w silnikach, dla których ważne jest utrzymanie parametrów zewnętrznych pracy (silniki szybkoobrotowe i wysilone) rozwiązanie z wewnętrzną recyrkulacją spalin jest też stosowane w dwusuwowych, wolnoobrotowych silnikach wielkiej mocy (silniki okrętowe czy stacjonarne generatory prądu). Zabieg podnoszący energię spalin, obniżający emisję NOx oraz niedopalonych węglowodorów. Zastosowany tam zabieg konstrukcyjny polega na zmniejszeniu przekroju okien dolotowych a tym samym zmniejszeniu ilości powietrza przepłukującego.
-zewnętrzne układy recyrkulacji ? spaliny pobierane są z kolektora wylotowego, a następnie kierowane do układu ssącego. Za odpowiednie dawkowanie odpowiedzialny jest zawór recyrkulacji. Nowoczesne zawory wyposażone są w czujnik temperatury oraz układy określające ich stopień otwarcia.
Awarie układów recyrkulacji spalin
Do najczęstszych awarii układu należy zablokowanie zaworu, co może być spowodowane nagromadzeniem się nagaru lub nieszczelnością przewodów doprowadzających podciśnienie lub spaliny. Awarie te mogą skutkować uszkodzeniem sondy lambda, zakłóceniami w pracy jednostki napędowej i dymieniem z układu wydechowego lub tzw. szarpanie podczas jazdy.

Żródło Internet


Menu