smartklub.pl
[450][452] Brak mocy - ogólna dyskusja / EGR / Tryb awaryjny - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Motoryzacja (http://smartklub.pl/f-motoryzacja--64)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--109)
+---- Wątek: [450][452] Brak mocy - ogólna dyskusja / EGR / Tryb awaryjny (/t-450-452-brak-mocy-ogolna-dyskusja-egr-tryb-awaryjny--2613)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13


Brak mocy - ogólna dyskusja / EGR / Tryb awaryjny - Gość - 10.03.2010

Mam propozycje zebysmy podzielili sie informacjami na temat przyczyn utraty mocy (zwlaszcza w benzynowych F2). Jak narazie spotkalem sie nastepujacymi propozycjami:1) brudny filtr powietrza-utrudnione zasysanie powietrza zwlasza na wyzszych obrotach wiec komp sie przelacza na tryb awaryjny,
2) uszkodzona sonda lambda-wiadomo, w efekcie tez tryb awaryjny
3) uszkodzony pedal gazu- choc nie do konca mnie to przekonuje, bo to w koncu najzwyklejszy potencjometr wiec jak nie dziala to zawsze
I to na tyle jesli chodzi o moja wiedze. Piszcie prosze jak wygladaja wasze doswiadczenia na ten temat i czy jedynym sposobem przywrocenia mocy jest odlacznie akumulatora na kilka sekund.


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - Szupryk - 10.03.2010

No okej, tylko dodaj do tego silniki, które wymagają remontu ...
Przy ok. 100 000 tyś, padają pierścienie, pali dziure w tłoku, paliwo dostaje się do oleju itp Smile


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - Gość - 10.03.2010

Raczej proponuje skupic sie przypadkach gdy silnik jest w dobrej kondycji a problem pojawia sie przy wkreceniu silnika na wysokie obroty. Wtedy to nastepuje przejscie w tzw tryb awaryjny: slabe przyspieszenie i v max cos okolo 80km/h do 90 km/h


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - KamiloVsky - 10.03.2010

Tryb awaryjny???? czy to jakiś rodzaj zabezpieczenia???


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - Devil - 10.03.2010

Cytat:KamiloVsky pisał(a)):
Tryb awaryjny???? czy to jakiś rodzaj zabezpieczenia???

Tak to można nazwać,silnik przechodzi w tryb awaryjny,żeby nie nastąpiło istotne(niebezpieczne)uszkodzenie.


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - andrzejmc - 10.03.2010

Silnik przechodzi wtryb awaryjny kiedy w układzie sterującm jego pracą(Smart ma układ wtrysku paliwa tzw.wielopunktowy)zostanie wykryta jakaś nieprawidłowość tj.czujniki wysyłają nieprawidłowe wartości sygnałów lub nie wysyłają ich wcale.
Sprawdzane i porównywane są wartości sygnałów z czujników:
-czujnika temp.chłodzącej silnik
-czujnika zasysanego powietrza
-sondy lambda
-elektronicznej przepustnicy(czujnik położenia)
-potencjometru pedału gazu(charakterystyka logarytmiczna lub liniowa)
-czujnika podciśnienia w kolektorze dolotowym
-czujnika prędkości obrotowej
-czujnika położenia wału korbowego-uszkodzenie powoduje unieruchomienie silnika

Komputer sterujący pracą silnika zastępuje wtedy nieprawidłową wartość przez wartość zakodowaną w pamięci (tzw.mapa) przechodzi w tryb awaryjny -(zmniejszenie mocy silnika) i sygnalizuje to zaświeceniem żółtej lampki z ikoną silnika -check engine.
Błąd zostaje w pamięci nieulotnej i można go wykryć za pomocą odpowiednich programów diagnostycznych .


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - Gość - 10.03.2010

W moim smarcie nie zapala sie zadna kontrolka a sprawdzenie komputera nie wykazalo zadnych bledow ( tak przynajmniej twierdza mechanicy u ktorych smart teraz czeka na naprawe) wiec jedyny objaw to poprostu utrata mocy i likwiduje ja odpiecie akumulatora.


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - andrzejmc - 10.03.2010

Tak to wygląda na papierze ,bo komp sterujący nie wykrywa usterek mechanicznych np. uszkodzonego regulatora ćiśnienia paliwa,zacinającego się okresowo wtryskiwacza czy zapchanego filtra paliwa.


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - Gość - 10.03.2010

filtr powietrza zostal wymieniony w pierwszej kolejnosci, ale dzieki za podpowiedz co do reszty. Jakies inne propozycje? Problem polega tez na tym ze przebywam w kraju w ktorym smart to dziwadło drogowe i problem z diagnostyką czy zakupem części jest ogromny


Odpowiedź: brak mocy....reaktywacja - Devil - 10.03.2010

Jeżeli zabrudzona jest ośka w turbinie,po rozgrzaniu silnika,może wchodzić w tryb awaryjny.Nie jest to sygnalizowane żadną kontrolką.Następuje spadek mocy.
W którym to kraju smart jest dziwadłem?


Menu