smartklub.pl
[451] najczęściej spotykane problemy - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--90)
+---- Wątek: [451] najczęściej spotykane problemy (/t-451-najczesciej-spotykane-problemy--3336)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7


[451] najczęściej spotykane problemy - kasiunqa - 14.10.2010

w związku z tym że coraz częsciej nasi klubowicze zaczynają posiadać smata II generacji, myślę, że przydał by się taki temat częstych awarii, małych awaryjek, napraw i poprawek fabrycznych np robionych nawet w okresie gwarancyjnym itp. z jakimi spotykacie się po zakupie nowego lub też uzywanego 451.


Wady:
- Pękające sprężyny w przednim zawieszeniu - średnio co 60 tysięcy kilometrów. Warto w taki przypadku zainwestować w sprężyny "progresywne" od któregoś z tjunerów. Poprawia się komfort i bezpieczeństwo w trakcie jazdy
- Pasek w mhd potrafi pęknąć jeżeli nie jest wymieniona rolka prowadząca na nowy typ. Zalecana zdecydowanie częsta wymian tego paska niezależnie od typu rolki.
- Okazjonalnie nie wchodzi wsteczny bieg. Wystarczy powtórzyć operację na zatrzymanym aucie i powinen się załączyć.
- Czujnik temperatury powietrza od klimatyzacji w pierwszej partii potrafił paść. Poprawiono i nie ma sygnałów że coś nie halo.
- Zębatki ABS podobnie jak w 450 rdzewieją i trzeba wymieniać.

Czy w 451 są już poprawione silniki i nie trzeba robić co 100kkm remontu silnika?


1.0 bez turbo jest już OK. Latają 200-300 tysięcy jest dobrze pod warunkiem serwisowania.
Początkowe roczniki trzeba dobrze obejrzeć - pojedynczo potrafią się gniazda zaworowe upalić a czasami również zerwać pasek w mhd.
Szczególnie polecam jako bezpieczny zakup od rocznika 2009 - była konkretna zmiana w osprzęcie i nie tylko.
1.0 turbo - niestety konkretnie upalne kończy żywot po 50 tysiącach.
Wymiana uszczelki pod głowicą to minimum w tym przypadku.
Jeżdżone normalnie nie stanowi problemu.
0.8 diesel - wieczny nie licząc EGR.


Edit by Mod


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - plesniak - 14.10.2010

Mój smart ma obecnie 1100 km przebiegu i nie napotkałem jak na razie na problemy Smile


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - kasiunqa - 14.10.2010

ja słyszałam co nieco o małych problemach w elektryce i w chłodzeniu silnika, ale ekspertem nie jestem, a w związku z zainteresowaniem nowym smarkaczem też dobrze by było wiedzieć ;-]


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - rogas - 14.10.2010

Witam mogę potwierdzić wadliwe panele do ogrzewania chodzi o regulację temp. ciągle grzeje naszczescie usterka naprawiona na gwarancji. (wymiana na nowy panel)


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - RobsonWawa - 14.10.2010

451 .1.0 MHD 71K. Jak złapie buksa na wstecznym to jedzie jakby na awaryjnym.(do tyłu)
Dla wszystkich miłośników szerokich kapci. Tylne nadkola mieszczą sporo mniej od 450.
Wypadają odbojniki gumowe w mechaniźmie składania dachu (cabrio)

Jak coś jeszcze będzie nie tak jak powinno to dam znać Hammer


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - Gość - 15.10.2010

....problemy ze wstecznym biegiem....


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - yarotom - 15.10.2010

Planowałem że za rok kupię jakiś 451 cdi i po przeczytaniu kilku postach że jest aż taki awaryjny już odechciało mi się kupić i zostało rozglądać się za jakimś młodszym 450 Mad


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - marcinmid - 15.10.2010

mam 451 cdi i w zasadzie nic z w/w się nie zdarzyło... miałem problem z hałasującym wentylatorem tym przy... (nawet nie wiem przy czym z tyłu przy silniku) ale został wymieniony na gwarancji. Nie było problemów z elektryką, chłodzeniem, wstecznym biegiem. Bardziej irytujące są np trzeszczenie ramki wokół radia lub schowka w tylnej klapie. Klapę sam już ładnie wyciszyłem jeszcze muszę popracować nad ramką.

W zimie raz się mi zdarzyło, że po odpaleniu po bardzo mroźnej nocy i wrzuceniu biegu nie chciał jechać. Trzeba zrzucić bieg, poczekać chwilę chyba aż się trochę olej rozrusza w układzie i potem już normalnie jechał.

Coś może być prawdy z tym sterowaniem temperaturą bo też kilka razy aby przestał grzać musiałem mocniej docisnąć przełącznik do dołu...


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - plesniak - 15.10.2010

Z tym grzaniem to jest tak że ten pseudo klimatronik na 18 stopniach i tak grzeje, jak się nie chce żeby grzało to trzeba dac na 17 stopni.


Odpowiedź: najczęściej spotykane problemy z 451 - rogas - 15.10.2010

yarotom to nie są problemy tylko coś na co warto zerknąc przy zakupie to tak są zwane pikusie Smile jak może kiedyś kupisz odemnie to cie to już ominie Smile


Menu