smartklub.pl
450 CDi - problem ze zmianą biegów na rozgrzanym silniku (spadek mocy) - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Silnik i osprzęt (http://smartklub.pl/f-silnik-i-osprzet--116)
+----- Wątek: 450 CDi - problem ze zmianą biegów na rozgrzanym silniku (spadek mocy) (/t-450-cdi-problem-ze-zmiana-biegow-na-rozgrzanym-silniku-spadek-mocy--3670)



450 CDi - problem ze zmianą biegów na rozgrzanym silniku (spadek mocy) - Gość - 14.01.2011

Witam.
Mam problem ze zmianą biegów przy rozgrzanym silniku 80'c.
Przy zimnym silniku skrzynia pracuje poprawnie. Gdy osiągnie ww. temperaturę przy maks. wciśniętym gazie nie przełącza biegów w górę tylko się muli. Na pół gwizdka zmienia, również jeżeli troszeczkę mu upuszczę pod nogą. Sprzęgło komplet wymienione 4 tys km temu. Problem pojawił się po resecie (odpięte aku) i kasowaniu błędów na smart diagnozie teraz w zimie. Przy przełączniu tip tronic też jakiś jest "zmulony" choć przerzuca. Brak mu powera inaczej jak na zimnym silniku. Wolno wchodzi na wyższe prędkości.
Pytania:
1. Czy zacząć od sprawdzenia poziomu oleju w skrzyni. Czy ewentualne uzupełnienie może pomóc w tej przypadłości?
2. Czy wymagana jest kalibracja skrzyni i jak to się robi(czy jest jakiś domowy sposób).
3. Co innego może stac za powyższymi objawami.
Proszę o pomoc, z góry dzięki.


Odpowiedź: CDI 800 AUTOMAT PROBLEM ZE ZMIANĄ BIEGÓW NA ROZGRZANYM SILNIKU - Gość - 14.01.2011

nieznam sie dobrze,ale u mnie było tak samo a powodem tego bylo cos takiego ze do turba idzie taka gruba czarna rura i ona spadla ze swojego miejsca.po założeniu auto dostało kopa.a jak nie to zostaje ci akutator do przejrzenia.a jak cos zle napisalem to niech mistrzowie smarta poprawia!


Odpowiedź: CDI 800 AUTOMAT PROBLEM ZE ZMIANĄ BIEGÓW NA ROZGRZANYM SILNIKU - plesniak - 14.01.2011

to poprawiam, nie akutator tylko aktuator Smile


Odpowiedź: CDI 800 AUTOMAT PROBLEM ZE ZMIANĄ BIEGÓW NA ROZGRZANYM SILNIKU - Gość - 16.01.2011

Cze to znowu ja.
Wąż od turba sprawdzony - jest ok. Czytałem kilka wątków, ale chciałbym coś więcej wiedzieć o tym wysprzęgliku - aktuatorze. Gdzie go szukać i na co szczególnie zwrócic uwagę.
Pragnę zaznaczyć, że problem powstaje gdy dłużej pojeżdżę w cyklu miejskim. Gdy auto postoi ok 5-10 min. Problem znika. Słyszałem, że problem może twić również w magicznej skrzynce pod fotelem kierowcy. Proszę o konkretne wskazówki. Może ktoś podzieli się wiedzą w tym zakresie. Z góry dzięki.


Odpowiedź: CDI 800 AUTOMAT PROBLEM ZE ZMIANĄ BIEGÓW NA ROZGRZANYM SILNIKU - Gość - 17.01.2011

Identyczne problemy miałem.Dwie rzeczy postawiły mi smarta na nogi,u Ciebie może jedna wystarczy.
1.Czyszczenie lub wymiana zaworu EGR (recyrkulacja spalin) u mnie wystarczyło czyszczenie.
2.Wymiana czujnika obrotu skrzyni biegów(koszt w mercedesie 130 zł netto) nowego.
Ja za wszystko zapłaciłem 130 zł u mechanika mercedesowskiego na "prywatnej poradzie",bo zawór został wyczyszczony,a czujnik po regeneracji.Wszystko działa ok.


Odpowiedź: CDI 800 AUTOMAT PROBLEM ZE ZMIANĄ BIEGÓW NA ROZGRZANYM SILNIKU - Gość - 19.01.2011

W naszym smarcie zrobiliśmy:
1. nowe sprzęgło
2. wymieniony silniczek siłownika
3. sprawdzone kable od "czujnika siłownika" do siłownika
4. olej w skrzyni i silniku ok
5. wyczyszczony EGR

Problem trzech kresek dalej się pojawia, rozumiem że został do wymiany czujnik obrotu skrzyni biegów? Ewentualnie czy ktoś orientuje się czy może być to wina któregoś z tranzystorków pod siedzeniem?


Odpowiedź: CDI 800 AUTOMAT PROBLEM ZE ZMIANĄ BIEGÓW NA ROZGRZANYM SILNIKU - Gość - 22.01.2011

Więc tak drodzy koledzy w miom przypadku był faktycznie problem z zaworem recyrkulacji egr. Na razie skończyło się na czyszczeniu.Jednak jeśli pojawi się problem będzie trzeba kupić zawór-nowy. Polecam serwis specjalizujący się w mercedesach z Szaflar koło Nowego Targu - profesjonalnie. Szybko.
Mają super elektronika niezły magik - rozwiązał mi inny dziwny problem. Za czyszczenie egr, regulację aktuatora, wymianę przekaźnika od klaksonu i jego naprawę. 200zł. Robota od 9:00 do 12:00. 3 h. dla mnie ok i warto nawet podjechać. Ja dojeżdżam aż ok. 85km.


Menu