smartklub.pl
[451] Gdzie szukać plusa "+" pod maską - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91)
+---- Wątek: [451] Gdzie szukać plusa "+" pod maską (/t-451-gdzie-szuka%C4%87-plusa-pod-maska--3714)



[451] Gdzie szukać plusa "+" pod maską - RobsonWawa - 30.01.2011

Żeby nie odkrywać na nowo Ameryki wolę zapytać. Chciał bym uniknąć ruszania fabrycznego przepustu wiązki el. przez przednią ścianę grodziową, i zarazem uniknąc wiercenia w tej ściance. Może ktoś wie z którego miejsca mogę podłączyć PLUSA pod maską 451?(do świateł dziennych). Tylko proszę konkretnie bez zgadywania i gdybania.


Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - jasio01jj - 30.01.2011

Na pewno przełączniki świateł i wycieraczek z Tczewa.


Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - DaSza - 31.01.2011

Rozumiem że w LEDach masz na stałe podłączony plus a drugi przewód podłączasz do + ze świateł (wtedy LEDy gasną).
W 450 miałem takie światełka i zastosowałem rozwiązanie pomocnicze:(
Po prostu + wziąłem z pozycyjnych a sygnał + podpiąłem pod "krótkie".
Wtedy LEDy włączały mi się jak pracował silnik (jak sam akumulator - nie włączały się) i były włączone pozycyjne, a gasły po włączeniu krótkich.
łatwo się podpiąć bez ingerencji w elektrykę.


Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - RobsonWawa - 31.01.2011

Jest jeden drobiazg. Światła dzienne w.g. prawa to światła które działają tylko jako światła dzienne i muszą się wyłączać po załaczeniu innych świateł - nie mogą pracować równolegle.


Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - Fireman - 31.01.2011

Robert obok fabrycznej wiązki powinno być jeszcze miejsce na pociągnięcie dodatkowych przewodów, aby wejść z nimi do środka - w 450 jest.


Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - DaSza - 31.01.2011

I ten warunek jest spełniony.
Światła dzienne mogą się palić razem z pozycyjnymi.
Ale muszą zgasnąć jak zapalisz krótkie.
I przy takim podłączeniu jak pisałem, tak będzie.
Tak miałem w 450 i przechodził przegląd bez problemu.
W Ocatvii mam z kolei tak głupio że dzienne są w jednej oprawie z halogenami (tylko żarówka zwykła 21W) i wygląda to tak jakbym jeździł na p.mgielnych, ale nie palą się pozycyjne.
Ale do tematu
I jak weźmiesz + z pozycyjnych a "sterujący" wyłączaniem weźmiesz z kostki do krótkich, to będziesz miał tak:
po włączeniu pozycyjnych przy wyłączonym silniku,
nie palą się LEDy.
Odpalasz silnik LEDy się zapalają (przy włączonych pozycyjnych),
i jak przełączysz na krótkie LEDy gasną.
I jest to zgodne z rozporządzeniem.
Miałem takie z modułem
http://moto.allegro.pl/swiatla-dzienne-do-dziennej-jazdy-led-auto-hom-i1419754844.html
Poza tym polecam te światełka są solidnie wykonane.
(metalowa obudowa, szkło z przodu).
Będę je wrzucał do 451 ale muszę najpierw kupić zaślepki do halogenów (właśnie gdzie je kupić?)


Menu