[451] Gdzie szukać plusa "+" pod maską - Wersja do druku +- smartklub.pl (http://smartklub.pl) +-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54) +--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67) +---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--91) +---- Wątek: [451] Gdzie szukać plusa "+" pod maską (/t-451-gdzie-szuka%C4%87-plusa-pod-maska--3714) |
[451] Gdzie szukać plusa "+" pod maską - RobsonWawa - 30.01.2011 Żeby nie odkrywać na nowo Ameryki wolę zapytać. Chciał bym uniknąć ruszania fabrycznego przepustu wiązki el. przez przednią ścianę grodziową, i zarazem uniknąc wiercenia w tej ściance. Może ktoś wie z którego miejsca mogę podłączyć PLUSA pod maską 451?(do świateł dziennych). Tylko proszę konkretnie bez zgadywania i gdybania. Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - jasio01jj - 30.01.2011 Na pewno przełączniki świateł i wycieraczek z Tczewa. Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - DaSza - 31.01.2011 Rozumiem że w LEDach masz na stałe podłączony plus a drugi przewód podłączasz do + ze świateł (wtedy LEDy gasną). W 450 miałem takie światełka i zastosowałem rozwiązanie pomocnicze:( Po prostu + wziąłem z pozycyjnych a sygnał + podpiąłem pod "krótkie". Wtedy LEDy włączały mi się jak pracował silnik (jak sam akumulator - nie włączały się) i były włączone pozycyjne, a gasły po włączeniu krótkich. łatwo się podpiąć bez ingerencji w elektrykę. Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - RobsonWawa - 31.01.2011 Jest jeden drobiazg. Światła dzienne w.g. prawa to światła które działają tylko jako światła dzienne i muszą się wyłączać po załaczeniu innych świateł - nie mogą pracować równolegle. Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - Fireman - 31.01.2011 Robert obok fabrycznej wiązki powinno być jeszcze miejsce na pociągnięcie dodatkowych przewodów, aby wejść z nimi do środka - w 450 jest. Odpowiedź: Gdzie szukać + pod maską 451 ? - DaSza - 31.01.2011 I ten warunek jest spełniony. Światła dzienne mogą się palić razem z pozycyjnymi. Ale muszą zgasnąć jak zapalisz krótkie. I przy takim podłączeniu jak pisałem, tak będzie. Tak miałem w 450 i przechodził przegląd bez problemu. W Ocatvii mam z kolei tak głupio że dzienne są w jednej oprawie z halogenami (tylko żarówka zwykła 21W) i wygląda to tak jakbym jeździł na p.mgielnych, ale nie palą się pozycyjne. Ale do tematu I jak weźmiesz + z pozycyjnych a "sterujący" wyłączaniem weźmiesz z kostki do krótkich, to będziesz miał tak: po włączeniu pozycyjnych przy wyłączonym silniku, nie palą się LEDy. Odpalasz silnik LEDy się zapalają (przy włączonych pozycyjnych), i jak przełączysz na krótkie LEDy gasną. I jest to zgodne z rozporządzeniem. Miałem takie z modułem http://moto.allegro.pl/swiatla-dzienne-do-dziennej-jazdy-led-auto-hom-i1419754844.html Poza tym polecam te światełka są solidnie wykonane. (metalowa obudowa, szkło z przodu). Będę je wrzucał do 451 ale muszę najpierw kupić zaślepki do halogenów (właśnie gdzie je kupić?) |