smartklub.pl
Drżenie pedału gazu i dziwny syczący stuk czy ktoś wie co to ? - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Technika (http://smartklub.pl/f-technika--88)
+----- Dział: Elementy wnętrza z elektryką (http://smartklub.pl/f-elementy-wnetrza-z-elektryka--117)
+----- Wątek: Drżenie pedału gazu i dziwny syczący stuk czy ktoś wie co to ? (/t-drzenie-pedalu-gazu-i-dziwny-syczacy-stuk-czy-ktos-wie-co-to--4141)



Drżenie pedału gazu i dziwny syczący stuk czy ktoś wie co to ? - marklar - 20.09.2011

F2 700 benzyna, Od pewnego czasu w momencie odpuszczenia gazu i hamowania silnikiem czuć delikatne podskakiwanie pedału gazu i słychać stuk połączony z sykiem w okolicach lewego przedniego koła.(chyba). Czy ktoś miał coś takiego albo ktoś wie co to może być ? Dzięki za wszelkie sugestie


Odpowiedź: Drżenie pedału gazu i dziwny syczący stuk czy ktoś wie co to ? - andrzejmc - 23.09.2011

Sprawdż serwo (wspomaganie) hamulców czy nie jest dziurawe.


Odpowiedź: Drżenie pedału gazu i dziwny syczący stuk czy ktoś wie co to ? - marklar - 30.09.2011

Mam też wrażenie że to od hamulców, co masz na myśli pisząc że dziurawe ?
MIałem teorie, że to czujnik ABS podaje zły sygnał na koło, al emechanik mnie wyśmiał Smile

Dodam jeszcze że takie coś działo się zawsze przy porannym odpaleniu i było połączone z lekkim migoteniem konsoli i świateł. Ale było to tylko przez kilka sekund rano i nigdy więcej. Czytałem że ktoś już pisał o takim zjawisku i ktoś mu tłumaczył to 'ustawianiem się ESP, czy ABS". Jakkolwiek w żadnym innym samochodzie nie spotkałem się z takimi efektami.


Odpowiedź: Drżenie pedału gazu i dziwny syczący stuk czy ktoś wie co to ? - marklar - 06.02.2012

No i się wyjaśniło.
Nie będę pisał co myślę o mechanikach którzy uważają klienta za debila.

Od początku miałem rację,
Podczas jazdy zapaliła się kontrolka ESP i ABS i silnik przeszedł w stan awaryjny.

Elektryk stwierdził błąd odczytu na tylnym lewym czujniku ABS, po wymontowaniu czujnika okazało się że jest bez zarzutu. A po dokładnym obejrzeniu pierścienia ABS okazało się że ma minimalne pęknięcie. Wymiana pierścienia rozwiązała problem, z którym bujałem się pół roku.

Przy okazji - może się komuś przyda - wyświetlanie awarii ABS można skasować przez zatrzymanie, wyłączenie silnika. Włączenie silnika przejechanie kilku metrów do tyłu. Znowu wyłączenie silnika, włączenie i po chwili jazdy do przodu zgaśnie.


pozdrawiam


Menu