smartklub.pl
[450][451][452][454] [450] Tempomat uniwersalny - montaż w F2 cdi z 2000 - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 450 - smart fortwo (http://smartklub.pl/f-model-450-smart-fortwo--66)
+---- Dział: Tuning (http://smartklub.pl/f-tuning--89)
+---- Wątek: [450][451][452][454] [450] Tempomat uniwersalny - montaż w F2 cdi z 2000 (/t-450-451-452-454-450-tempomat-uniwersalny-montaz-w-f2-cdi-z-2000--4445)

Strony: 1 2


[450] Tempomat uniwersalny - montaż w F2 cdi z 2000 - obwd-crash - 14.02.2012

Od początku posiadania Smarta F2 450 cdi z 2000 roku brakuje mi w nim tempomatu.
Początkowo myślałem o dołożeniu oryginalnego, lecz okazało się to trudniejsze niż sądziłem. Dotychczas, przez pół roku nie znalazłem manetki od wycieraczek z opcją tempomatu, w przystępnej - akceptowalnej cenie. Okazuje się, że by uruchomić tempomat musiałbym dokupić moduł, który kosztuje coś około 300 euro.
I tu pytanie do Was, czy do mojego auta możliwym jest założenie tempomatu uniwersalnego np. Waeco MS-50 ?
Wg opisu na forach innych marek powinno działać, gdyż ten model podobno obsługuje auta ze zwykłym-cięgnowym pedałem gazu jak i z elektronicznym.
Jednak przed ostateczną decyzją o zakupie wolę zapytać, być może ktoś już "dotykał" tego tematu w Smarcie F2 450 przedliftowym.


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - Gość - 14.02.2012

napisz do jakubo jak sie nie mylę on ma tempomat w swoim zrobił go sam ...
podobinie jak kierownice z łopatkami.


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - Fireman - 15.02.2012

Jestem również zainteresowany jakimś sensownym rozwiązaniem.


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - smart452 - 15.02.2012

Pytanie czy się opłaca zakładać jakiś nie przetestowany tempomat?
Cena Waeco w Polsce ok. 140,- EUR w Niemczech najtaniej widziałem za 125,- EUR. Do tego dochodzi ok 4-5 godzinny montaż (wg Producenta) ile kombinacji w smarcie ze względu na elektroniczny pedał gazu nie wiadomo.
Tutaj pisałem o module MDC, który zdecydowanie zalecam ze wzgledu na zintegrowane funkcje bezpieczeństwa takie jak automatyczne wyłączenie przy:
- użyciu hamulca zasadniczego
- użyciu hamulca pomocniczego (ręcznego)
- awaria CAN-BUS
- awaria sygnału prędkości
- przy wskazaniu biegu N - 0 - R
- otworzeniu drzwi w czasie jazdy

Dodatkowo w zestawie za 299,- jest oryginalny przełącznik smarta a nie jakies dziwne podróbki.
Możliwe jest również uruchomienie DriveLock, czyli automatyczne ryglowanie drzwi przy przekroczeniu prędkości ok. 10kmh.
Instrukcja montażu w obrazkach, czas ok 30 min.

pozdrawiam
smart452


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - obwd-crash - 15.02.2012

Właśnie mając na uwadze wcześniej założony przeze mnie temat dotyczacy włącznika tempomatu - dźwigni wycieraczek, jak i wiążących się z tym kosztów takiej realizacji tempomatu szukałam dalej i znalazłem Waeco MS-50. Rozwiązanie byłoby tańsze o około 50%. Stąd też ten temat, chciałem poznać opinie bardziej obeznanych w sprawie, którzy już "dotykali" tego sprzętu.
Wobec powyższego czekam dalej, może ktoś jednak ma jakieś doświadczenia z Waeco MS-50 lub innym tempomatem uniwersalnym, jaki można zastosować przy elektronicznym pedale gazu ?


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - smart452 - 15.02.2012

Na niemieckich forach nic ciekawego na ten temat nie ma, wszyscy opieraja się na MDC.

pozdrawiam
smart452


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - obwd-crash - 15.02.2012

Jak bym zarabiał po przeliczeniu na euro tyle co oni,to pewnie też bym poszedł w stronę MDC.
A tak to szukam sobie pomału czegoś tańszego, nie koniecznie gorszego, ale może nie tak wypasionego jak MDC.


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - Kanapa - 15.02.2012

Bardzo często używam tempomatu w innym modelu auta.
Jeżeli ten uniwersalny nie będzie miał 100% pewności odłączenia w przypadku (awaryjnego) hamowania to należy odpuścić temat.


Odpowiedź: F2 450 cdi z 2000 - tempomat uniwersalny - jakubo - 15.02.2012

Każdy tempomat ma opcje rozłączania przy użyciu pedału hamulca to jest bezpieczeństwo więc chyba nikt by nie robił bez tego.


Tempomat MDC do wersji przedliftowej - obwd-crash - 25.04.2012

Jak już pisałem w innych postach jestem po samodzielnym montażu tempomatu z firmy MDC. Zakup dokonany ze sklepu na stronie internetowej
http://www.misterdotcom.de/smart/Shop/Electronic/Tempomat/tempomat.html

Wracając do meritum:
- koszt 310÷325 euro z przesyłką w zależności od tego jaką dźwigienkę do obsługi tempomatu się wybierze, z oryginalną dźwigienką wycieraczek Smart, która występuje tylko i wyłącznie w kolorze szarym to niższa cena, z osobną dźwigienką wyższa cena, jeżeli ktoś jest płatnikiem VAT i ma eurpejski NIP to koszt ten spada do 273,11 euro przy wyższej z cen,
- czas montażu tak jak w instrukcji, tj. poniżej 30 minut, niczego nie trzeba ciąć ani lutować w elektryce, wszystko na wtyczki znajdujące się w zestawie, instrukcja montażu obrazkowa, pokazane gdzie i jakie śrubki/wkręty wykręcić oraz jak rozpiąc wtyczki oraz gdzie i jak wpiąć,
- możliwe dwie wersje dźwigni, przy oryginalnej niczego nie trzeba rzeźbić, tylko zamienia się sztuka za sztukę z dźwignią wycieraczek znajdującą się w samochodzie, przy dodatkowej trzeba znaleźć sobie odpowiednie miejsce dla siebie do jej mocowania, wówczas trzeba trochę porzeźbić, gdyż wiązka z wtyczką prowadzące od dźwigni są w stanie zmontowanym z nakrętkami nakręconymi już na trzpień montażowy dźwigienki, lecz te nakrętki do mocowania dźwigienki mają średnicę wewnętrzną otworu za małą by przełożyć wtyczkę od wiązki - Niemiec nie przemyślał rozwiązania - a bez odkręconych nakrętek nie da się przełożyć gwintowanego trzpienia dźwigienki przez otwór w obudowie licznika/kierownicy, jeżeli zechcemy przełożyć to otwór w obudowie musimy wyprofiloweać tak by przełożyć 2mm grubości i 12mm średnicy nakrętkę, przez otwór na trzpień o średnicy 8mm w obudowie licznika/kolumny, a to jest jedyny problem przy montażu.

No i to by było na tyle w zakresie montażu.
Nie ma co narzekać na problem z montażem osobnej dźwigni, bo kontakt z MDC był wzorowy, nawet po tym jak okazało się, że tempomat nie działał, kilka maili, priorytetowa przesyłka zwrotna modułu i za tydzień moduł był już u mnie. Tym razem po podłączeniu działał.

Teraz trochę o użytkowaniu.
Zachowałem się jak typowy Polak, najpierw włączyć i używać a jak coś nie bardzo działa to narzekać, a dopiero na koniec zajrzeć do instrukcji. Może to dlatego, że dobrze rozumię język niemiecki w mowie ale nie przepadam za czytaniem w tym języku.
Problem w użytkowaniu dotyczył dwu rzeczy:
- w czasie jazdy z włączonym tempomatem czuło się lekkie poszarpywania, jakby naprzemiennie szybko lekko dodawać gazu i zaraz odpuszczać,
- przy włączonym tempomacie i dodaniu gazu wyłączało tempomat.
Ale te narzekania wynikały po częśći z faktu użytkowania wcześniej auta amerykańskiego-benzyny w automacie i obecnie francuskiego-diesla w automacie, gdzie napęd z silnika do skrzyni przekazywany jest przez sprzęgło hydrokinetyczne a nie typowe-mechaniczne. No i w tych samochodach nigdy nie rozłączało tempomatu po przyspieszaniu.
Po przeczytaniu dalszej części instrukcji tempomatu, poza częścią obrazkową dotyczącą montażu, okazało się, że tempomat można programować w zakresie czułości regulacji prędkości jak i wyłączania po naciśnięciu gazu. Po zaprogramowaniu tempomatu - razem zajęło to około 60 sekund - teraz jest tak jak chciałem by było.

Tempomat ma jeszcze dwie inne funkcje, ogranicznik prędkości oraz automatyczne ryglowanie drzwi w czasie jazdy.

Wygląd dodatkowej dźwigienki i miejsca jej montażu przeze mnie przedstawiam poniżej. Zdjęcie nieco przerysowuje wielkość dźwigienki tempomatu w stosunku do dźwigienki włącznika świateł i kierunkowskazu.


Post moderowany przez PKO


Menu