smartklub.pl
Silnik 451 - zagadki i ciekawostki - Wersja do druku

+- smartklub.pl (http://smartklub.pl)
+-- Dział: Smart - rady i porady (http://smartklub.pl/f-smart-rady-i-porady--54)
+--- Dział: Model 451 - smart fortwo II (http://smartklub.pl/f-model-451-smart-fortwo-ii--67)
+---- Dział: Ogólnie (http://smartklub.pl/f-ogolnie--90)
+---- Wątek: Silnik 451 - zagadki i ciekawostki (/t-silnik-451-zagadki-i-ciekawostki--4763)



Silnik 451 - zagadki i ciekawostki - Kanapa - 10.08.2012

Wszyscy wiemy, że silnik do 451 dostarcza Mitsubishi.
Ale na stronie wiki oficjalnie o takim silniku śladu brak.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Mitsubishi_engines#Three_cylinder

Jedyne źródełko to info o silniku 3B21. I tu ciekawostka - są różnice pomiędzy silnikami na rynek USA i Europy. Przede wszystkim stopień sprężania z uwagi na inne normy paliwa - może powinno dotyczyć to też Polski? Wink


"The new 999 cc version 3B21 (2007 onwards) is produced by Mitsubishi Motors and it comprises normally aspirated (NA) and turbo versions. The NA 999 cc engine has 11.4:1 compression ratio and premium fuel (95+ RON) is recommended. It is rated at 71 hp (53 kW). The US NA 999 cc engine has a 10:1 compression ratio and premium fuel (91 Octane) is recommended"


Silnik 3B21 pochodzi koncepcyjnie z microcaru Mitsubishi_i, gdzie został zastosowany silnik 3B2.

http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_3B2_engine

Popatrzcie na parametry - te same koncepcje są w 451.

3B2 ? The 3B20, found in the 2003 Mitsubishi i, uses a 660 cc DOHC with the company's MIVEC variable valve timing and an intercooled turbocharger, and was designed with the aim of exceeding Japan's 2010 fuel economy requirements.

I teraz perełka z wykresami, schematami itd Suprised z roku 2004 i 2006 - dokumentacja wewnętrzna Mitsu o tych silniczkach:

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/review/e/pdf/2004/16E_09.pdf

http://www.mitsubishi-motors.com/corporate/about_us/technology/review/e/pdf/2006/18e_16.pdf


Czy ktoś biegły w angielskim mógłby potwierdzić czy w 999 jest zastosowany system zmiennych faz rozrządu MIVEC?

http://pl.wikipedia.org/wiki/MiVEC

Co daje MIVEC?
Silnik przy wysokich obrotach dostaje jakby drugi program i ciągnie do odcięcia. Razz

System Stop And Go był rozwijany już w 2004 roku przez Mitsu . Hammer


RE: Silnik 451 - zagadki i ciekawostki - Qubek - 08.03.2013

Nowe mitsubishi z silnikiem takim samym jak w smarcie
http://moto.onet.pl/355628,13867325,1,zdjecie_specjalne.html?node=27


Mivec RE: Silnik 451 - zagadki i ciekawostki - Kanapa - 08.03.2013

Nowy model jest mniejszy od aktualnego Colta Cz.

Cytat:Nową generację Mirage napędza lekki, kompaktowy, trzycylindrowy silnik o pojemności 1 litra z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC...

[Obrazek: Mitsubishi_i_2.jpg]

Cytat:To w końcu Smarty maja czy nie maja Mivec?

Tera możemy odpowiedzieć że 451 ma system Mivec i wiadomo jak upalać tą wersję. Evil or very mad
Do 6000 obr/min jest kultura, później otwiera się "drugi" przelew i Rolleyes.

Mhd - MSI w Mitsu.

Wstawiłem do Pobieralni dokumentację tego silnika z 2004 roku jeszcze jako wersja IL3-1.0L - odpowiada 999 cm3 Mhd.
Idea
Ciekawe czy soft w nowym Mitsu będzie identyczny?


Menu