Udało mi się wymienić linkę, nie wiem czy zrobiłem to w najlepszy sposób ale się udało, a zrobiłem to tak:
1.otworzyłem zaślepkę przy klamce, od strony samochodu są zaczepy a od zewnątrz bolce. Trzeba podważyć śrubokrętem od strony drzwi i wychodzi.
2. Wykręciłem śrube trzymającą klamkę
3. wyciągnołem klamkę- klamkę trzeba pociągnąć jakby najpierw w tył a później do siebie, ale poruszanie nią, symulowanie otwierania drzwi i inne ruchy też powinny zadziałać.
4. Wyciągnąłem 2 kołki rozporowe z plastików(nie wiem czy się to tak nazywa) , jeden jest pod klamką jak się wyjmie, drugi nad zamkiem
5. poodchylałem przeszkadzające uszczelki
6. odchyliłem (zielony u mnie) panel od reszty drzwi, wsadzając między niego a drzwi "klina" w postaci śrubokręta a zrobiłem to też zwykłym dużym płaskim śrubokrętem podwarzając od góry do dołu po kolei, nie ma tam żadnych zaczepów, cały plastik to jest jeden wielki zaczep.
7.W kółeczko widoczne na zdjęciu wsadziłem twardy drut i nacisnąłem w dół aby "kowadełko" od linki wyszło na wierzch.
8. zdjąłem starą linkę
9. założyłem linkę, no i tu oczywiście największy problem; próbowałem wszystkiego: najpierw po omacku ręką później długą (30cm) pensetą, śrubokrętem i bez efektu. Wkońcu minimalnie pilnikiem spiłowałem kowadełko i weszło z pomocą śrubokrętu.(a było oryginalne)
10. do linki przywiązałem sznurek i przeciągnąłem ją przez tą szparę przez którą powinna iść(nie zrobiłem tego najpierw bo to utrudnia manewrowanie)
11.pozakładałem pozostałe części linki- to już była czysta formalność po zamocowaniu kowadełka
12. posmarowałem miejsce poprzedniego pęknięcia w celu zabezpieczenia linki przed korozją(nie wiem czy to coś da ale nie zaszkodzi napewno)
Skłądanie wiadomo-na odwrót
Mam nadzieję że to pomoże komuś kto nie wie jak się do tego zabrać, no i może ktoś napiszę co można było zrobić inaczej/lepiej
Jedno zdjęcie przedstawia odchylenie panelu od drzwi a drugie to kóleczko które należy nacisnąć drutem żeby pokazało nam się kowadełko