Ważnym jest aby kupić taki akumulator z którym alternator da sobie radę. Ja osobiście proponuję kupić taki jaki zaleca producent...
Większy prąd rozruchu????? Ale po co???? Dla tych kilku mroźniejszych dni w roku???? Nie warto... Skórka za wyprawkę...
-Ewa-
Liczba postów: 10
Dołączył: Oct, 2007
Reputacja:
0
Imię: Ewa
a mogę prosić o pełne dane? pojazd z silnikiem diesla 12 V 61 Ah - w opisie akumulatorów są jeszcze tzw. "A" np. 480 lub 600
moja kobieca wiedza nie sięga tak daleko dlatego byłabym wdzięczna za pomoc w szczegółach - również z polecaną marką takiego akumulatora do smarta lub po prostu coś z polecenia ze względu na dobry stosunek ceny do jakości
Oprócz napięcia i pojemności (12 V, 55 - 61 Ah) ważny jest kształt - żeby się zmieścił w przewidzianym dla niego miejscu oraz czy ma po tej co trzeba stronie bieguny "+" i "-", żeby przewody do podłączenia były wystarczającej długości. Dalej to jeszcze dobra jakość w dobrej cenie - odwiedź kilka sklepów z akumulatorami (najlepiej smartem), porozmawiaj ze sprzedawcami, porównaj oferty i zdecyduj. Cokolwiek wybierzesz będzie dobrze
Podaję prąd rozruchowy oraz pełną specyfikacje napieciową ,pojemnościową akumulatorów do różnych Smartów.
Smart City, Coupe, Crossblade,itp, benzyna 12 V, 50 Ah, 510 A
Smart City, Coupe, Crossblade,itp, diesel 12 V, 62 Ah, 640 A
Smart Forfour, wszystkie wersje, benzyna 12 V, 50Ah, 510 A
Smart Forfour, diesel, 12 V, 50Ah, 510 A
Smart Roadster, wszystkie wersje, benzyna 12V, 50Ah, 510
Na przyszłość użyjcie wyszukiwarki, zajmie to mniej czasu niż pisanie posta z pytaniem o np. prąd rozruchowy akumulatora
"+" po prawej patrząc od stroy klem i jest komplet informacji
dr-big
Liczba postów: 453
Dołączył: Dec, 2007
Reputacja:
2
Imię: Robert
Płeć: Mężczyzna
Skąd: stolica
smart fortwo 451 cdi, passion, 2013
Wymiary: 241 x 175 x 190 mm, plus z prawej, Przekroj klemy 20 mm...
Jak mi padl aku to pojechalem do SC...
Było kilka, a aktualnie 54 KM w 451 Passion
Zawsze cdi... No chyba, że 452 i tylko coupe ...
Wizyta w SC to najlepsze wyjście ponieważ w każdym warsztacie zaproponują inny akumulator, mam na myśli pojemność i prąd rozruchowy, laikowi wytłumaczą że nie ma żadnej różnicy czy to będzie 420A czy 510A prądu rozruchowego, a po zakupie możemy sobie tylko pogwizdać ze złości, chyba że poprosimy sprzedawcę o wystawienie papieru w którym to zobowiązuje się do wymiany akumulatora na właściwy jeżeli zimą okaże się że zakupiony akumulator "nie podołał" wymaganiom
Cytat:autor Radio w 2009/1/7 15:25:08
Wizyta w SC to najlepsze wyjście ponieważ w każdym warsztacie zaproponują inny akumulator, mam na myśli pojemność i prąd rozruchowy,
Mariusz.
Chyba po raz pierwszy doprowadziłeś mnie do irytacji i pewny jestem tego, że irytacja ta nie jest spowodowana brakiem nikotyny...
Co to znaczy cyt: "w każdym warsztacie"????????????
Myślę sobie, że trochę przefantazjowałeś... W ZDECYDOWANEJ większości warsztatów są katalogi w których to można odnaleźć to co POWINNO BYĆ ZAMONTOWANE w naszym samochodzie... w WIELU warsztatch dąstępne są już komutery i internet a wtedy "świat stoi otworem"...
Chciał by Pan kupić akumulator????? Poproszę dowód rejestracyjny... Siadasz przy PC i wpisujesz:
http://www.akumulator.pl/dobre-akumulato...torow.html
podajesz dane o które "pyta" wyszukiwarka i...
możesz polecić klientowi taki akumulator jaki powinien być w samochodzie...
Stronę tą odnalazłem w http://www.google.pl wpisując hasło "dobór akumulatora do samochodu"... Prawda, że proste... Normalnie używamy katalogów w formie papierowej, zmusiłeś mnie jednak swoim postem aby pokazać, że słowo "każdy" jest w tym przypadku nadużyciem...
Cytat:autor Radio w 2009/1/7 15:25:08
laikowi wytłumaczą że nie ma żadnej różnicy czy to będzie 420A czy 510A prądu rozruchowego, a po zakupie możemy sobie tylko pogwizdać ze złości, chyba że poprosimy sprzedawcę o wystawienie papieru w którym to zobowiązuje się do wymiany akumulatora na właściwy jeżeli zimą okaże się że zakupiony akumulator \"nie podołał\" wymaganiom
Branża motoryzacyjna jest dosyć trudną branżą i takie działanie jakie opisałeś możliwe jest (według mnie) wyłącznie na giełdzie samochodowej, targu itp.
Nie przypuszczam, aby warsztat, serwis zrobił klienta w "jajo" bo wcześniej czy później, klient się dowie, że został przerobiony i więcej nie wróci... Poza tym, trzeba pamiętać, że jeden niezadowolony klient zrobi 100 niezadowlonych innych klientów... Co wtedy? Zęby w ścianę i andreadoria!!!!
To już nie te czasy...
Dalej jestem zdumiony tym co napisałeś... ale kiedyś musiał być ten pierwszy raz...
Nie będę rozpisywał się mocno Marcin ponieważ stworzyłbym elaborat na temat twojej wypowiedzi ale powiem tak:
pisałem o warsztacie a nie serwisie, a to duża...ba, bardzo duża różnica.
Sprawa różnych akumulatorów do tego samego modelu...proszę bardzo...ta sama strona którą podajesz zawiera "trochę" więcej info niż ty przytaczasz:
http://www.akumulator.pl/dobre-akumulato...torow.html
W wyszukiwarce podajemy:
marka: SMART
model: City Coupe
typ silnika: (D) 0.8
I co mamy?
Ano mamy akumulator o nazwie Centra Futura, o pojemności 62 Ah i prądzie rozruchu 640 A....tak, zgadza się?
Więc idziemy dalej...patrzymy na pasek pod wyszukiwarką i co tu mamy?
mamy następne akumulatory przeznaczone do tego samego modelu Smarta, i tak:
Akumulator Plus, pojemność taka sama, czyli 62 Ah ale prąd rozruchu jest tu tylko 540 A, czyli 100 A mniej niż w przypadku akumulatora Futura, idziemy dalej, następny model akumulatora to Futura Standard o pojemności 55 Ah, i prądzie rozruchu ....i tu uwaga....460 A
Mam przytaczać dalsze akumulatory i ich parametry? li tylko firmy Centra i przeznaczone tylko do jednego modelu Smarta jakim jest Smart City Coupe w wersji CDI, a jest ich jeszcze 3 modele, chyba jest to zbędne, zresztą szkoda mi czasu na sprawy oczywiste.
Także Marcin, zanim coś mi zarzucisz to.....zapal sobie, ot tak, dla spokojności sumienia
Radio napisał:
'Wizyta w SC to najlepsze wyjście"
Bardzo przepraszam i dla spokojności mojego sumienia proszę o odpowiedź na pytanie: Ile kosztuje akumulator w SC?
|