LAZY.
Liczba postów: 3.370
Dołączył: Dec, 2013
Reputacja:
100
Imię: Adam
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Trójmiasto
smart fortwo 450 cdi, passion, 2003
Miałem nic nie pisać, ale skoro stare paliwo miało 5% dodatków bio, a nowe E10 10% to większości silników nie zrobi to różnicy. Najbardziej podatne są silniki gaźnikowe gdzie jest pływak z tworzywa sztucznego i komora pływakowa. Właściciele kosiarek spalinowych wiedzą o czym piszę. Przewody paliwowe twardnieją i się rozpadają, komory pływakowe pękają.... No ale na to potrzeba czasu, nie rozpadają się po zalaniu zbiornika. Rok, może kilka trzeba by to się stało.
Star diagnoza trójmiasto.
raffa
Liczba postów: 1.597
Dołączył: Oct, 2018
Reputacja:
59
Imię: Rafał
Płeć: Mężczyzna
Skąd: Siemianowice Śląskie #nodiesel
smart fortwo 450 cabrio 0,7, passion, 2003
smart roadster coupé Brabus, 2006
Oczywiście, że etanol jest składnikiem aktualnie używanych paliw. Ale im większe jego stężenie (od stycznia dopuszczalne stężenie wzrośnie dwukrotnie), tym bardziej i szybciej będą odczuwalne skutki jego działania na nieprzystosowany układ paliwowy, jeśli taki trafimy.
Poza przewodami to są również uszczelki. Wiadomo, że szlag nie trafi układu paliwowego w ciągu miesiąca, ale o tyle na przykład nieszczelność w dolocie z powodu sparciałej uszczelki nie będzie wielkim problemem, to już w przypadku nieszczelności w układzie paliwowym może być mniej ciekawie... I nie należy tego lekceważyć.