(01.03.2023, 16:18)psuwacz napisał(a): Jeśli chodzi o spaliny dostające się przez boczne szybki - jestem sceptykiem: uszczelniałem - fabryczna gąbka powinna być okopcona gdyby tędy biegła droga. W obu przypadkach gąbka czysta (poza standardowym syfem który zgromadził się dookoła)...
Na marginesie: szybki ciekną, bo jest najtańsza możliwa pseudouszczelka z gąbki. Inżynieryjnie ma natomiast uzasadnienie: w uszczelnionym Smarcie fala uderzeniowa po zamknięciu drzwi czyści uszy i zatoki.
Dlatego napisałem 'wątpię' w swoim poście, ale dobrze, że doprecyzowałeś o tych uszczelkach. Ja coupé widuję tylko na parkingu na naszych spotkaniach. Zresztą dziwi mnie i to bardzo, że ekipa projektantów nie znalazła miejsca (a może raczej kasy) na zastosowanie normalnych klap, przez które mogłoby uchodzić ciśnienie podczas zamykania drzwi i podczas jazdy (jak wiadomo, powietrze wpada do środka przez wentylację). W cabrio i tak minimalnie podnosi się dach pomimo tego, że klapy są... A co dopiero w coupé? Drzwi są większe niż w innych samochodach (więc zgarniają więcej powietrza), a kubatura znacznie mniejsza, więc ciężej sprężyć...
Jak mi ostatnio koledzy powiedzieli, że u nich nie ma klap to byłem w dużym szoku
Kupowałem ostatnio jakieś drobiazgi w SmartCenter, te śruby / zapinki do klapy silnika były dostępne.