Ekologia off, czyli demontaż pompy, zaworu, kilku przewodów.
Nie będę się tu rozpisywał ponieważ jest prosty i przejrzysty poradniczek o tutaj (szkoda tylko że nie wspomina o konieczności zdjęcia prawego nadkola..). Trzeba to zrobić by odkręcić jedną śrubkę od pompy SAI.
Pochwale się tylko że zamiast psuć zawór zwrotny tak jak ww. poradniku, odkręciłem go i dorobiłem zaślepkę na kolektor. Oczywiście samo odkręcenie zaworu a raczej jego dolnych śrub nie obyło się bez niespodzianek. O ile jedną nakrętkę odkręciłem to druga niestety wyszła ze szpilką, kupiłem więc śrubkę M7 i ściąłem jej łepek.
Był jeszcze jeden problem, brak możliwości wyjęcia prawej górnej śruby zaworu zwrotnego. Postanowiłem ją uciąć, i tak bym jej nie wykorzystał przez tą długość.
Po zdjęciu nadkola rzucił mi się w oczy też pewien długi kabelek zakończony z tego co pamiętam konektorem 2 pin. Kabel ten był podłączony do niczego, jestem ciekaw cóż to może być, przewód do jakiejś opcji? Może czujniki parkowania?
No i na koniec najważniejsze, waga: 2,678kg - 0,012g (plastikowy kubeczek) = czyli około 2,66kg zdjęte z auta. Zrobiło się też sporo miejsca przy rozrządzie.. A coś mi mówi że niedługo okażę się to pomocne.
Można świętować, pierwszy procent wagi auta!
miau
Nie będę się tu rozpisywał ponieważ jest prosty i przejrzysty poradniczek o tutaj (szkoda tylko że nie wspomina o konieczności zdjęcia prawego nadkola..). Trzeba to zrobić by odkręcić jedną śrubkę od pompy SAI.
Pochwale się tylko że zamiast psuć zawór zwrotny tak jak ww. poradniku, odkręciłem go i dorobiłem zaślepkę na kolektor. Oczywiście samo odkręcenie zaworu a raczej jego dolnych śrub nie obyło się bez niespodzianek. O ile jedną nakrętkę odkręciłem to druga niestety wyszła ze szpilką, kupiłem więc śrubkę M7 i ściąłem jej łepek.
Był jeszcze jeden problem, brak możliwości wyjęcia prawej górnej śruby zaworu zwrotnego. Postanowiłem ją uciąć, i tak bym jej nie wykorzystał przez tą długość.
Po zdjęciu nadkola rzucił mi się w oczy też pewien długi kabelek zakończony z tego co pamiętam konektorem 2 pin. Kabel ten był podłączony do niczego, jestem ciekaw cóż to może być, przewód do jakiejś opcji? Może czujniki parkowania?
No i na koniec najważniejsze, waga: 2,678kg - 0,012g (plastikowy kubeczek) = czyli około 2,66kg zdjęte z auta. Zrobiło się też sporo miejsca przy rozrządzie.. A coś mi mówi że niedługo okażę się to pomocne.
Można świętować, pierwszy procent wagi auta!
miau