Wiesz, kilka razy zalewałem moje dwa 454 CDI płynem chłodniczym, czy to po wymianie termostatu czy całego silnika, i nigdy nie było najmniejszego problemu z odpowietrzeniem. Pompa podaje płyn pod ciśnieniem i nie ma opcji, żeby on nie przepłynął przez nagrzewnicę. I zapewne ciepły płyn przez nią płynie, pytanie tylko jak faktycznie są ustawione klapy sterujące ogrzewaniem. Bo to że sobie przekręcisz gałkę na czerwone nie oznacza, że cały układ jest ustawiony na grzanie. O ile się nie mylę klapy są poruszane krokówkami, jeśli w wyniku jakiegoś błędu sterownik który nimi kręci zgubi kroki, to potem wysterowuje ją w złe położenie. Poszukaj, zazwyczaj jest procedura serwisowa resetu nastaw silniczków krokowych nadmuchu powietrza, coś trzeba nacisnąć, coś przytrzymać i wszystko nagle idzie w położenia krańcowe, od których potem sterownik ponownie odmierza kroki. Stawiam kanapkę w Macu na to, że to właśnie taka przyczyna...
pozdrawiam
M.
pozdrawiam
M.