Generalnie wiedza urzędników na temat funkcjonowania systemu, który mają w wydziale komunikacji jest, jakby to delikatnie określić, niewystarczająca. Niestety tutaj również zdarzają się tacy, którzy nie mają pojęcia co i gdzie wpisać, nie wpisują wszystkich danych lub wpisują nie w tym miejscu co trzeba.
Okazuje się, że w przypadku zmiany normy Euro nie wystarczy zrobić wpis do dowodu i dodanie adnotacji w systemie, że takowy wpis się zrobiło. W moim przypadku tak się stało i urzędnik nie dodał wpisu/zmienił danych w danych technicznych pojazdu w systemie. Gdybym wiedział, że tak będzie to bym od razu asekuracyjnie zapytał czy takie dane zostały tam wpisane/poprawione. Widząc, że urzędnik robi wpis do systemu błędnie założyłem, że zostało to zrobione. Ależ błąd i naiwność z mojej strony! Teraz wiem, że trzeba patrzeć urzędnikom z wydziału komunikacji na ręce co i gdzie wpisują, bo później mamy z tego powodu kupę niepotrzebnego stresu, a w najgorszym przypadku masę problemów.
W moim przypadku pomogła interwencja w bezpośrednio w Cepiku. Zadzwoniłem na infolinię (w Aktualnościach w Norma emisji spalin Euro w Centralnej Ewidencji Pojazdów jest podany numer telefonu na infolinię), a tam wytłumaczyłem o co chodzi i pokierowano mnie dalej co i jak. Na szczęście moja rola ograniczyła się tylko do kontaktu telefonicznego z Cepikiem bo okazuje się, że na infolinii wiedzą od razu co jest grane, bo nie ja pierwszy i ostatni. Tu chylę czoło przed bardzo miłym i "konkretnym" panem z Cepiku, który nie zostawił mnie samego z tym problemem. Powiedział wprost, że to ja zrobiłem wszystko ze swojej strony, aby wyprostować dane i nie jest moją winą, że ktoś czegoś dalej już nie zrobił tak jak to miało być. Pan nie mógł sam nic zmienić w systemie, bo to musi zrobić urzędnik w wydziale, ale zapewnił mnie, że sprawa zostanie załatwiona, bo w systemie widzi wpis urzędnika o adnotacji w dowodzie rejestracyjnym. To już wystarczyło do podjęcia interwencji i ja osobiście nie musiałem już nic robić, a tym bardziej jechać osobiście do wydziału komunikacji. Na drugi dzień po moim kontakcie z infolinią oddzwoniono do mnie z informacją, iż dane w wydziale komunikacji zostały poprawnie naniesione w odpowiednie miejsce, co poskutkowało automatyczną zmianą Euro 3 na Euro 4 w systemie Cepik w kolejnym dniu.
Teraz mogę uznać, że moja sprawa zakończyła się na 100% i już jest ok.
Okazuje się, że w przypadku zmiany normy Euro nie wystarczy zrobić wpis do dowodu i dodanie adnotacji w systemie, że takowy wpis się zrobiło. W moim przypadku tak się stało i urzędnik nie dodał wpisu/zmienił danych w danych technicznych pojazdu w systemie. Gdybym wiedział, że tak będzie to bym od razu asekuracyjnie zapytał czy takie dane zostały tam wpisane/poprawione. Widząc, że urzędnik robi wpis do systemu błędnie założyłem, że zostało to zrobione. Ależ błąd i naiwność z mojej strony! Teraz wiem, że trzeba patrzeć urzędnikom z wydziału komunikacji na ręce co i gdzie wpisują, bo później mamy z tego powodu kupę niepotrzebnego stresu, a w najgorszym przypadku masę problemów.
W moim przypadku pomogła interwencja w bezpośrednio w Cepiku. Zadzwoniłem na infolinię (w Aktualnościach w Norma emisji spalin Euro w Centralnej Ewidencji Pojazdów jest podany numer telefonu na infolinię), a tam wytłumaczyłem o co chodzi i pokierowano mnie dalej co i jak. Na szczęście moja rola ograniczyła się tylko do kontaktu telefonicznego z Cepikiem bo okazuje się, że na infolinii wiedzą od razu co jest grane, bo nie ja pierwszy i ostatni. Tu chylę czoło przed bardzo miłym i "konkretnym" panem z Cepiku, który nie zostawił mnie samego z tym problemem. Powiedział wprost, że to ja zrobiłem wszystko ze swojej strony, aby wyprostować dane i nie jest moją winą, że ktoś czegoś dalej już nie zrobił tak jak to miało być. Pan nie mógł sam nic zmienić w systemie, bo to musi zrobić urzędnik w wydziale, ale zapewnił mnie, że sprawa zostanie załatwiona, bo w systemie widzi wpis urzędnika o adnotacji w dowodzie rejestracyjnym. To już wystarczyło do podjęcia interwencji i ja osobiście nie musiałem już nic robić, a tym bardziej jechać osobiście do wydziału komunikacji. Na drugi dzień po moim kontakcie z infolinią oddzwoniono do mnie z informacją, iż dane w wydziale komunikacji zostały poprawnie naniesione w odpowiednie miejsce, co poskutkowało automatyczną zmianą Euro 3 na Euro 4 w systemie Cepik w kolejnym dniu.
Teraz mogę uznać, że moja sprawa zakończyła się na 100% i już jest ok.