W niedługim czasie będę u siebie montował te zegary. Udało mi się zdobyć komplet z pomarańczowymi/czerwonymi oringami. U mnie wtyczka do podpięcia tych zegarów znajduje się po prawej stronie wnęki radia. Wychodzi na to, że u jednych ta wtyczka jest z lewej strony, a u innych z prawej. Dziwna polityka firmy z tymi kabelkami.
Wstępnie widzę, że samo przeciągniecie głównej wiązki do wtyczki to pryszcz Największym problemem będzie spięcie obu zegarów razem, a o przykręceniu ich na śruby można chyba zapomnieć bez rozbebeszania deski.
Edit:
Dla zainteresowanych:
https://www.edsmartparts.nl/en/interior-..._trimrings
Ceny w Euro i są na stanie
Edit 2:
Zegary już siedzą. Pierwszy raz rozbebeszałem deskę, więc cały montaż zajął mi około 2 i pół godziny.
Jeśli ktoś będzie to robił to przekazuję dodatkowe uwagi do demontaży deski i montażu zagarów.
1. Aby komfortowo i zgodnie ze sztuką zamontować zegary proponuję odpiąć akumulator i się "zdelektryzować". Dlaczego? Nauczony doświadczeniem wiem, że wszelkie prace na poduszkach powietrznych należy wykonywać z wielką ostrożnością. Nie chcielibyśmy przypadkiem odpalić poduszki powietrznej, nieprawdaż?
2. Przy wyciąganiu tylnej obudowy schowka uważajmy na kabelek od oświetlenia. Jest przypięty na klips od tyłu i ja u siebie ten klips oderwałem z kawałkiem plastiku.
3. Przewód poduszki powietrznej ma dodatkowe zabezpieczenie (zielony klips). Najpierw podważamy/otwieramy klips, potem wciskamy zabezpieczenie w czerwonej wtyczce dzięki czemu ta ostatnia łatwo wyjdzie. Trzeba jeszcze odpiąć kabelek poduszki, który przymocowany jest czarnym klipsem do metalowej części samochodu, bo inaczej nie wyjmiemy deski z samochodu. Czarny klips da się w miarę łatwo wypchnąć (przynajmniej u mnie tak było).
4. Sama poduszka powietrzna przykręcona jest na dwie śruby typu torx T30. Wystarczy je tylko odkręcić. U mnie były dość mocno dokręcone, ale dałem radę.
5. Aby łatwo i bez komplikacji wyjąć deskę trzeba ściągnąć lewą i prawą obudowę słupka A. Same obudowy są na wcisk i łatwo wychodzą, ale jest haczyk i to dosłownie. Po wyjęciu osłony można go ułamać lub wygiąć. Jest on w dolnej części osłony od strony uszczelki drzwi.
6. Po bokach deski są przymocowane kable. U mnie były zaklejone taśmą izolacyjną i przypięte białym klipsem do deski. Można to w miarę łatwo wyjąć z tym klipsem umiejętnie ciągnąc z obu stron za kabelki i jednocześnie ruszając lewo/prawo i góra/dół.
7. Po wyjęciu deski mamy idealną sytuację i możemy komfortowo spiąć i przykręcić zegary. Moim zdaniem należy je przykręcić pomimo tego, że podstawki mają haczyki, ale u mnie po wciśnięciu zegarów na swoje miejsce haczyki nie trzymały zegarów na miejscu. Potrafiły po chwili odskoczyć. Przekręcenie załatwia problem.
8. Jeśli ktoś ma białą wtyczkę do spięcia zegarów po prawej stronie radia to oryginalnie długi kabelek idzie za nawiewem.
Wstępnie widzę, że samo przeciągniecie głównej wiązki do wtyczki to pryszcz Największym problemem będzie spięcie obu zegarów razem, a o przykręceniu ich na śruby można chyba zapomnieć bez rozbebeszania deski.
Edit:
Dla zainteresowanych:
https://www.edsmartparts.nl/en/interior-..._trimrings
Ceny w Euro i są na stanie
Edit 2:
Zegary już siedzą. Pierwszy raz rozbebeszałem deskę, więc cały montaż zajął mi około 2 i pół godziny.
Jeśli ktoś będzie to robił to przekazuję dodatkowe uwagi do demontaży deski i montażu zagarów.
1. Aby komfortowo i zgodnie ze sztuką zamontować zegary proponuję odpiąć akumulator i się "zdelektryzować". Dlaczego? Nauczony doświadczeniem wiem, że wszelkie prace na poduszkach powietrznych należy wykonywać z wielką ostrożnością. Nie chcielibyśmy przypadkiem odpalić poduszki powietrznej, nieprawdaż?
2. Przy wyciąganiu tylnej obudowy schowka uważajmy na kabelek od oświetlenia. Jest przypięty na klips od tyłu i ja u siebie ten klips oderwałem z kawałkiem plastiku.
3. Przewód poduszki powietrznej ma dodatkowe zabezpieczenie (zielony klips). Najpierw podważamy/otwieramy klips, potem wciskamy zabezpieczenie w czerwonej wtyczce dzięki czemu ta ostatnia łatwo wyjdzie. Trzeba jeszcze odpiąć kabelek poduszki, który przymocowany jest czarnym klipsem do metalowej części samochodu, bo inaczej nie wyjmiemy deski z samochodu. Czarny klips da się w miarę łatwo wypchnąć (przynajmniej u mnie tak było).
4. Sama poduszka powietrzna przykręcona jest na dwie śruby typu torx T30. Wystarczy je tylko odkręcić. U mnie były dość mocno dokręcone, ale dałem radę.
5. Aby łatwo i bez komplikacji wyjąć deskę trzeba ściągnąć lewą i prawą obudowę słupka A. Same obudowy są na wcisk i łatwo wychodzą, ale jest haczyk i to dosłownie. Po wyjęciu osłony można go ułamać lub wygiąć. Jest on w dolnej części osłony od strony uszczelki drzwi.
6. Po bokach deski są przymocowane kable. U mnie były zaklejone taśmą izolacyjną i przypięte białym klipsem do deski. Można to w miarę łatwo wyjąć z tym klipsem umiejętnie ciągnąc z obu stron za kabelki i jednocześnie ruszając lewo/prawo i góra/dół.
7. Po wyjęciu deski mamy idealną sytuację i możemy komfortowo spiąć i przykręcić zegary. Moim zdaniem należy je przykręcić pomimo tego, że podstawki mają haczyki, ale u mnie po wciśnięciu zegarów na swoje miejsce haczyki nie trzymały zegarów na miejscu. Potrafiły po chwili odskoczyć. Przekręcenie załatwia problem.
8. Jeśli ktoś ma białą wtyczkę do spięcia zegarów po prawej stronie radia to oryginalnie długi kabelek idzie za nawiewem.