Napisał: kindzia11
Witam Wszystkich
Mam problem ze zmianą biegów,mój smarcik ma skrzynię automatyczną ale można zmieniać na tiptronik jakoś tak. Czasami nie wrzuca wstecznego pojawia się na wyświetlaczu 0 wtedy trzeba do przodu i potem zmienić na wsteczny no i wskakuje ale to nie był większy problem do momentu gdy nie wskoczyły żadne biegi słychać było że niby chce zmienić biegi ale nie może na wyświetlaczu pojawiły się trzy przerywane kreski .Gdy zaskoczyły pojechałam do mechanika i tam troszkę przetarli co nie co i niby chodzi narazie ale mówią że może sprzęgło się kończy i trzeba czekać aż padnie bo puki jeżdzi to niech jeżdzi. Czy nie powinnam jednak coś z tym zrobić wcześniej tym bardziej że ten wsteczny nie wchodzi jak powinien za każdym razem.Czy ktoś miał już takie problemy bo obawiam się że może nie do końca mechanicy są w temacie tym bardziej ,że u nas nie ma smartów więc nikt sie tym nie interesuje.I jeszcze ile kosztuje taka wymiana sprzęgła moje autko to model z 2000roku MCC diesel.Pozdrawiam Kinga
.
Wysłano: Dzisiaj 12:52
Za radą moderatora przeniosłem poniżej swoją odpowiedź tutaj oraz powyżej zapytanie kindzia11
Jestem świeżo po wymianie sprzęgła w identycznym aucie. Materiały:
- sprzęgło kompletne ok. 1000 zł na Allegro, lub 1400 zł w jakimś sklepie lub hurtowni, jak niema się u nich rabatu,
- łożysko ok. 200 zł.
Robocizna: jak ktoś/mechanik tego nigdy nie robił w tym aucie, to cały dzień. A tu sprawa zależy od stawki godzinowej mechanika lub jego "widzi mi się" ...
Po wyregulowaniu/ustawieniu aktuatora po wymianie sprzęgła można wstępnie jeździć autem, ale wskazana jest adaptacja sprzęgła/aktuatora. Po adaptacji sprzegło pracuje płynniej przy ruszaniu autem jak i płynniej zmienia biegi.
Adaptacja sprzęgła możliwa jest chyba tylko przy wykorzystaniu interfejsu diagnostycznego Mercedesa - Star Diagnoza. Mi się udało u znajomego zrobić to za 50 zł, w tym diagnoza oraz skasowanie błędów i określenie co trzeba jeszcze naprawić w aucie.
Kupując auto już czasami miałem trzy poziome kreski na wyświetlaczu. Czasami ich nie było a pomimo wciskania pedału gazu i wzrostu obrotów silnika auto ledwo jechało. A czasami gdy stałem np. przed światłami auto zaczynało po chwili samo jechać, lub gdy nacisnąłem gaz robiło "kangurka", tak jakby w manualnej skrzyni za szybko puścić pedał sprzęgła przy ruszaniu. Ja przejechałem tak około 10000 km, ale problem obecnie zaczął narasać wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Gdy było zimno - zima - to było OK.
Co do wstecznego, zresztą jak i zmiany z N na jazdę do przodu w trybie automatu lub tiptronic, musi być wciśnięty pedał hamulca /musi zapalić się swiatło stopu/ inaczej przemieszczanie dźwigni zmiany biegów nic nie daje, na wyświetlaczu zawsze pojawi się 0.
Witam Wszystkich
Mam problem ze zmianą biegów,mój smarcik ma skrzynię automatyczną ale można zmieniać na tiptronik jakoś tak. Czasami nie wrzuca wstecznego pojawia się na wyświetlaczu 0 wtedy trzeba do przodu i potem zmienić na wsteczny no i wskakuje ale to nie był większy problem do momentu gdy nie wskoczyły żadne biegi słychać było że niby chce zmienić biegi ale nie może na wyświetlaczu pojawiły się trzy przerywane kreski .Gdy zaskoczyły pojechałam do mechanika i tam troszkę przetarli co nie co i niby chodzi narazie ale mówią że może sprzęgło się kończy i trzeba czekać aż padnie bo puki jeżdzi to niech jeżdzi. Czy nie powinnam jednak coś z tym zrobić wcześniej tym bardziej że ten wsteczny nie wchodzi jak powinien za każdym razem.Czy ktoś miał już takie problemy bo obawiam się że może nie do końca mechanicy są w temacie tym bardziej ,że u nas nie ma smartów więc nikt sie tym nie interesuje.I jeszcze ile kosztuje taka wymiana sprzęgła moje autko to model z 2000roku MCC diesel.Pozdrawiam Kinga
.
Wysłano: Dzisiaj 12:52
Za radą moderatora przeniosłem poniżej swoją odpowiedź tutaj oraz powyżej zapytanie kindzia11
Jestem świeżo po wymianie sprzęgła w identycznym aucie. Materiały:
- sprzęgło kompletne ok. 1000 zł na Allegro, lub 1400 zł w jakimś sklepie lub hurtowni, jak niema się u nich rabatu,
- łożysko ok. 200 zł.
Robocizna: jak ktoś/mechanik tego nigdy nie robił w tym aucie, to cały dzień. A tu sprawa zależy od stawki godzinowej mechanika lub jego "widzi mi się" ...
Po wyregulowaniu/ustawieniu aktuatora po wymianie sprzęgła można wstępnie jeździć autem, ale wskazana jest adaptacja sprzęgła/aktuatora. Po adaptacji sprzegło pracuje płynniej przy ruszaniu autem jak i płynniej zmienia biegi.
Adaptacja sprzęgła możliwa jest chyba tylko przy wykorzystaniu interfejsu diagnostycznego Mercedesa - Star Diagnoza. Mi się udało u znajomego zrobić to za 50 zł, w tym diagnoza oraz skasowanie błędów i określenie co trzeba jeszcze naprawić w aucie.
Kupując auto już czasami miałem trzy poziome kreski na wyświetlaczu. Czasami ich nie było a pomimo wciskania pedału gazu i wzrostu obrotów silnika auto ledwo jechało. A czasami gdy stałem np. przed światłami auto zaczynało po chwili samo jechać, lub gdy nacisnąłem gaz robiło "kangurka", tak jakby w manualnej skrzyni za szybko puścić pedał sprzęgła przy ruszaniu. Ja przejechałem tak około 10000 km, ale problem obecnie zaczął narasać wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz. Gdy było zimno - zima - to było OK.
Co do wstecznego, zresztą jak i zmiany z N na jazdę do przodu w trybie automatu lub tiptronic, musi być wciśnięty pedał hamulca /musi zapalić się swiatło stopu/ inaczej przemieszczanie dźwigni zmiany biegów nic nie daje, na wyświetlaczu zawsze pojawi się 0.
Smart Fortwo 450 cdi 2000 rok, było 41KM jest 59KM
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!
Mam go od 10-2011 i przebiegu 150 000 km, obecny przebieg ponad 430 000 km !!!!