Przewija się taki temat notorycznie więc może podsumujemy:
450, 451, 452- oryginalnego koła zapasowego brak.
454 - koło powinno być na wyposażeniu. W Brabusie i SportStyle brak - 17" nie wchodzi.
Zapasowe koło można dokupić między innymi w http://www.beretta.waw.pl/ . Koszt około 250 PLN brutto plus pokrowiec. http://dojazdowe.pl/kola-dojazdowe-kolo-...46,c,14359
Standardowo na wyposażeniu Smarta (czasami poza 454) powinien być firmowy zestaw naprawczy.
W jego skład wchodzą:
Miejsce składowania przewidziano w podwójnej podłodze po stronie pasażera, w wytłoczce osłaniającej akumulator. W F4 zestaw jest w podłodze bagażnika.
Często jednak nasz Smart jest pozbawiony tego zestawu lub szczeliwo jest przeterminowane.
Rozwiązania:
Zakup nowego (nowszego) zestawu naprawczego np. w Smart Center o numerze A 451 583 00 02 lub zamiennika w innym miejscu:
Zestawy wyglądają podobnie a ich producentem wydaje się być firma Continental, koszt od 100 do 350 PLN.
Są dwa typy butelek: z wężykiem i bez wężyka. Zestawy mają małe wymiary i powinny zmieścić się w miejscu do tego przeznaczonym.
Uszczelniacz po upływie terminu przydatności możemy zakupić oddzielnie a kompresor przyda się do okazyjnego dopompowania koła lub materaca.
Uwaga: należy dokładne przeczytać instrukcję obsługi a ze szczeliwem postępować bardzo rozważnie - jest toksyczne i nieodwracalnie niszczy odzież.
Zakup uszczelniacza w aerozolu - koszt kilkanaście PLN więc możemy nabyć nawet dwa.
Różnice pomiędzy uszczelniaczem (spray) a zestawem z kompresorem są następujące:
- uszczelniacz służy do doszczelnienia opony w chwili gdy mamy drobną nieszczelność i "ucieka nam powietrze".
- zestaw pomoże dodatkowo w przypadku gdy mamy wbity w czoło opony np. gwóźdź max jednak do 1-2 mm. Gdy zejdzie powietrze możemy również dopompować w na drodze ewentualny ubytek.
Rozwiązania z zastosowaniem chemii są jednak traktowane z założeniem skuteczności na 50/50, to znaczy "uda się lub nie uda". Dodatkowo należy natychmiast udać się z inwalidą do wulkanizatora z maksymalną prędkością 50 lub 80 km/h. Realny zasięg po naprawie to 20 do 40 km.
Może się jednak zdarzyć coś takiego
i wówczas zostaje liczyć na dobre ubezpieczenie lub wypchany portfel.
Uwagi mile widziane.
450, 451, 452- oryginalnego koła zapasowego brak.
454 - koło powinno być na wyposażeniu. W Brabusie i SportStyle brak - 17" nie wchodzi.
Zapasowe koło można dokupić między innymi w http://www.beretta.waw.pl/ . Koszt około 250 PLN brutto plus pokrowiec. http://dojazdowe.pl/kola-dojazdowe-kolo-...46,c,14359
Standardowo na wyposażeniu Smarta (czasami poza 454) powinien być firmowy zestaw naprawczy.
W jego skład wchodzą:
- kompresor zasilany z gniazda zapalniczki,
- szczeliwo w butli z tworzywa sztucznego,
- opakowanie z instrukcją.
Miejsce składowania przewidziano w podwójnej podłodze po stronie pasażera, w wytłoczce osłaniającej akumulator. W F4 zestaw jest w podłodze bagażnika.
Często jednak nasz Smart jest pozbawiony tego zestawu lub szczeliwo jest przeterminowane.
Rozwiązania:
Zakup nowego (nowszego) zestawu naprawczego np. w Smart Center o numerze A 451 583 00 02 lub zamiennika w innym miejscu:
Zestawy wyglądają podobnie a ich producentem wydaje się być firma Continental, koszt od 100 do 350 PLN.
Są dwa typy butelek: z wężykiem i bez wężyka. Zestawy mają małe wymiary i powinny zmieścić się w miejscu do tego przeznaczonym.
Uszczelniacz po upływie terminu przydatności możemy zakupić oddzielnie a kompresor przyda się do okazyjnego dopompowania koła lub materaca.
Uwaga: należy dokładne przeczytać instrukcję obsługi a ze szczeliwem postępować bardzo rozważnie - jest toksyczne i nieodwracalnie niszczy odzież.
Zakup uszczelniacza w aerozolu - koszt kilkanaście PLN więc możemy nabyć nawet dwa.
Różnice pomiędzy uszczelniaczem (spray) a zestawem z kompresorem są następujące:
- uszczelniacz służy do doszczelnienia opony w chwili gdy mamy drobną nieszczelność i "ucieka nam powietrze".
- zestaw pomoże dodatkowo w przypadku gdy mamy wbity w czoło opony np. gwóźdź max jednak do 1-2 mm. Gdy zejdzie powietrze możemy również dopompować w na drodze ewentualny ubytek.
Rozwiązania z zastosowaniem chemii są jednak traktowane z założeniem skuteczności na 50/50, to znaczy "uda się lub nie uda". Dodatkowo należy natychmiast udać się z inwalidą do wulkanizatora z maksymalną prędkością 50 lub 80 km/h. Realny zasięg po naprawie to 20 do 40 km.
Może się jednak zdarzyć coś takiego
i wówczas zostaje liczyć na dobre ubezpieczenie lub wypchany portfel.
Uwagi mile widziane.
Forfour 2005r i 451 LET, ex 450 0,6/454 1,5
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904
Ktoś musi tu być marudą więc obowiązuje http://smartklub.pl/t-regulamin-portalu-...4#pid58904