Operacja zakończona.
Udział wzięli:
-
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=240
-
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=241
-
http://www.evilution.co.uk/index.php?id=239
-
http://webcache.googleusercontent.com/se...clnk&gl=pl
- linka rowerowa 2m, zarobiona jednostronnie małą "baryłeczką"
- mała zakręcana końcówka do linek stalowych by Leroy Merlin
- cążki
- brzeszczocik
- wkrętarka i zestaw torxów
- smar biały litowy i smar silikonowy
- dużo płynów (auto stało w słońcu, z kronikarskiego obowiązku - 36'C w cieniu)
- dużo cierpliwości
Pacjent: ForTwo 450, drzwi lewe (kierowcy) - aczkolwiek dla drzwi prawych operacja będzie wyglądała podobnie.
Niestety, pogoda skutecznie zniechęciła mnie do robienia zdjęć w trakcie naprawy. Wybaczcie...
Plan operacji:
Pomoce naukowe w linkach wyżej.
1) Zdjęcie lusterka (dwie śruby na zewnątrz + trzy śruby po zdjęciu pierwszego elementu)
2) Zdjęcie panela zewnętrznego (szyba
musi być zamknięta! inaczej zaczepy nie chcą wyskoczyć)
3) Zdjęcie tapicerki wewnętrznej
4) Zdjęcie klamki zewnętrznej
5) Opcjonalnie: wymontowanie zamka - u mnie się nie udało, trzy śruby Tx40 były tak zapieczone, że nic nie pomagało, nawet wielokrotne traktowanie kwasem ortofosforowym (nazwa potoczna: Coca-Cola). Niestety, miałem przez to bardzo utrudniony dostęp do linki po stronie zamka - m.in. musiałem ją odpinać z zaczepu przy pomocy... piłki do metalu. Za mało miejsca :/
6) Odpięcie pancerza od klamki i zamka
Samego pancerza nie trzeba w całości wymontowywać z drzwi.
Gdy już pacjent jest rozebrany, wyjąłem resztki linki z pancerza i napuściłem do środka smaru silikonowego. Włożyłem nową linkę do oryginalnego pancerza, zarobioną częścią od strony klamki wewnętrznej.
UWAGA: pancerz powinien być w całości odpięty od strony zamka - zagięcie po tej stronie skutecznie uniemożliwia przepchnięcie nowej linki.
Gdy nowa linka już tkwi w pancerzu, przewlekamy nie zarobioną część przez cięgło zamka i:
1) podpinamy do klamki
2) napinamy
3) zarabiamy zakręcaną końcówką (lub czymkolwiek innym, najlepiej pewnie byłoby zacisk+lut)
4) sprawdzamy wiele razy, czy zacisk dobrze siedzi i klamka się otwiera. Wcześniej polecam dokładne przesmarowanie zamka białym smarem litowym
Gdy wszystko działa, składamy auto z powrotem.
Koszt całkowity: 4 złote polskie za linkę, 2 złote polskie za zacisk = 6 złotych polskich. Ewentualnie smary po około 20 złotych sztuka.