Zaloguj się do forum, aby móc korzystać ze wszystkich jego funkcji!

Dzień dobry wszystkim

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryby wyświetlania wątku
Dzień dobry wszystkim
#1
 Pigmej 
Kamil vel Pigmej kłania się nisko

Miło mi dołączyć do forum Smile

Od wczoraj jestem szczęśliwy posiadaczem Smart FT 450 cabrio z silnikiem 0.7 NoPb.

Auto dostałem od znajomej, która nie ma wiedzy ani czasu na naprawy. 

Dość ciekawa wersja. Cabrio, klima, automat.

Na tę chwilę auto nie odpala, bo wyświetla mi błąd kluczyka. Poza tym do zrobienia dach (brak prawego silniczka) no i gruntowne czyszczenie.

Gdyby ktoś z Katowic i okolic potrzebował garażu do naprawy swojego Mario Cart, to służę pomocą.

Czy da się na stałe wyłączyć/obejść immobiliser, żeby nie pakować się w koszty? Kluczyki mam dwa, oba oryginalne.

PozdrawiamSmile


Załączone pliki Miniatury
   
 Odpowiedz
#2
 LAZY. 
Witamy na forum.  Beer
 Star diagnoza trójmiasto.  Smile
 Odpowiedz
#3
 Marek dg072 
Sosnowiec Wita i pozdrawia

Wysłane z mojego MI 9 przy użyciu Tapatalka
 Odpowiedz
#4
 ŁYSY13 



Pozdrawiam Łysy 13
ŁYSY13    451. Cabrio  Vmx 200 km emeryt  SAMOTNY WILK
                  
 Odpowiedz
#5
 Rumcajs 
(21.01.2024, 11:23)Pigmej napisał(a): Kamil vel Pigmej kłania się nisko


Czy da się na stałe wyłączyć/obejść immobiliser, żeby nie pakować się w koszty? Kluczyki mam dwa, oba oryginalne.

PozdrawiamSmile

Pozdrawiam na forum. 

Postarajmy się jednak zająć merytorycznie tym co Cię tutaj sprowadziło. 
Dobrze zaczynasz, jak typowy polski klient, czyli, jakby tutaj coś obejść, wyłączyć, przeklepać młotkiem.  Hammer
A może zacząć od odpowiedzi na proste pytanie. Skoro masz dwa " ORYGINALNE " kluczyki, a na wyświetlaczu "kluczyk", to ja mam tylko jedno pytanie. 
Czy Smarcik reaguje na przyciski na pilocie, czyli da się zaryglować drzwi. Odpowiedź w zasadzie pewnikiem znam, NIE REAGUJE .
Jeżeli dobrze obstawiam status reakcji, to zainwestowałbym poważną kwotę kilku PLN w dwie baterie do pilotów, oczywiście wcześniej można woltomierzem sprawdzić napięcie baterii.
Jeżeli jesteś średnio manualny, to wymiana baterii w pilocie nie powinna stanowić super wyzwania.
Mając rozebranego pilota, przyjrzałbym się uważnie w jakim stanie są przyciski na płytce drukowanej. Spotkałem się z sytuacją że pękły lutowania przycisku do płytki, no i siłą rzeczy pilot nie działał.
Jeżeli po mimo wymiany baterii w pilocie w dalszym ciągu nie uda się zamknąć o otworzyć Smarta z pilota, może się okazać, że konieczna będzie Star Diagnoza, żeby przyuczyć piloty do samochodu. No i to będzie potencjalnie druga inwestycja, trochę poważniejsza, ale raz zrobisz i masz spokój.
Póki co zacząłbym od najprostszego i najtańszego.

Powodzenia   Beer
 Odpowiedz
#6
 chris2 
Chorzów Wita.

A jeżeli chodzi o problemy z kluczykami,to zrób jak napisał kolega we wcześniejszym poście,jeżeli to nie pomoże to kodowanie za pomocą SD.Z kodowaniem nie powinno być problemu,jest w okolicy Katowic kilka osób które mają SD i na pewno pomogą.
 Odpowiedz
#7
 Smarkacz 
WITAJ!   Evil or very mad

Z tego co wiem cabrio po liftingu miały tylko jeden silniczek.
 Odpowiedz
#8
 mermen124 
Witaj Kolego. Miłego użytkowaniaSmile
 Odpowiedz
#9
 raffa 
Cześć Kamil Smile

Wygląda prawie jak mój Wink Fajnie, że dołączyłeś, na pewno da się w nim wszystko po kolei ogarnąć.

Uzupełniając wpis Rumcajsa: immobilizer w smarcie uaktywnia się ponownie chyba w 30 sekund od otwarcia pilotem. Jeśli więc od momentu otwarcia pilotem nie wsadzisz i nie przekręcisz kluczyka w statyjce, to z powrotem się blokuje i na wyświetlaczu pojawia się wtedy kluczyk. I nici z odpalenia.

Wtedy należy znowu zaryglować i odryglować samochód pilotem. U mnie działa tylko po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.

O ile mnie pamięć nie myli, tylko na początku w cabrio były dwa silniczki dachu, potem zostawili tylko jeden. Musiałbyś poczytać wątki na forum, żeby się zorientować co i jak. Ale dach i tak zostaw aż zrobi się ciepło, tak z 15 stopni. Jeśli nie jest zamknięty, to można go dociągnąć ręcznie, kluczami. Oryginalnie były w szufladzie pod siedzeniem. A jak jej nie ma, to szukałbym ich w styropianie na akumulatorze (pod nogami pasażera).

Co do wersji, naklejka na trójkącie z lusterkiem wygląda jakby to była wersja passion, czyli poza limitowanymi najwyższa wersja wyposażenia. Ale nie pamiętam już, co w passion było w standardzie. Wg mnie na 100% alufelgi Wink

Określenie 'oryginalny kluczyk' może być mylące. Po pierwsze, często można znaleźć oryginalną obudowę, ale chińską elektronikę. Oryginał będzie mieć na płytce napis TRW. Poza elementami różnią się też baterią (oryginał ma CR1225). Chińczyki lubią sprawiać wrażenie jakby się rozkodowywało, ale de facto po prostu brakuje im na płytce filtra częstotliwości, a kwarc w różnych temperaturach generuje jednak minimalnie różną częstotliwość właśnie. I dlatego nie da obsłużyć samochodu.

W takiej sytuacji i tak jest potrzebne kodowanie (wszystkich) kluczyków w SD. Ja po kilku zabawach zapolowałem na używany oryginał i od tamtej pory mam spokój.

Czy po naciśnięciu guzika na pilocie kierunkowskazy mrugają? ile razy?

Jakbyś potrzebował fizycznej pomocy, to daj na priv jakiś numer telefonu do siebie Smile

Powodzenia Smile
 Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dzień dobry wwolfe 2 1.038 22.11.2023, 18:36
Ostatni post: Marek dg072
  Dzień dobry Wszystkim Zdesperowany 1 879 17.08.2023, 00:35
Ostatni post: LAZY.
  Cześć Wszystkim RegiXPL 1 925 11.06.2023, 13:34
Ostatni post: Marek dg072
  Czesc wszystkim xtoppee 5 1.860 18.08.2022, 12:55
Ostatni post: Kasienka
  Dzień dobry - 451 "sportowy" Adorin 3 1.694 25.07.2022, 20:16
Ostatni post: raffa
  Dzień dobry laifrat 4 1.784 07.07.2022, 02:34
Ostatni post: miecio007
Wink Hej wszystkim Gutek 7 2.442 04.10.2021, 18:42
Ostatni post: psuwacz
Wink Cześć wszystkim! t0vel 4 1.593 04.10.2021, 05:43
Ostatni post: Arczi100
  Dzień dobry wszystkim! :) Prezes_XJ 4 1.430 06.08.2021, 10:17
Ostatni post: raffa
  Witka Wszystkim. APeZet 10 2.365 28.05.2021, 15:54
Ostatni post: Tomek.Gdynia



Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości



Menu